Pusantro tūkstančio „iPhone“ - tiek iš „Apple“ išviliojo apsukrus sukčius, sukėlęs 900 000 dolerių nuostolius ()
Quanas Jiangas, 30 metų vyras, gyvenantis JAV, per kelis metus neteisėtai gavo 1493 „iPhone“ išmaniuosius telefonus. Tik parduotuvių jis neplėšė ir niekuo neapsimetinėjo. Įrenginius jam atsiuntė pati „Apple“. Jiango panaudoti metodai stebina.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jiangas schemą sugalvojo dar 2015 metų pabaigoje, o jau nuo 2016-ųjų pradžios ėmė vykdyti savo planą. Iš Kinijos sukčius pirko padirbtus „iPhone“ telefonus. Jau anksčiau vyras buvo pastebėjęs, kad kopijos yra stebėtinai panašios į tikrus įrenginius. Žinoma, padirbti telefonai neveikė taip gerai kaip tikri, tačiau Jiangui tai nerūpėjo. Jis žinojo, kaip gauti tikrą „iPhone“ - tereikia paprašyti gamintojo.
Nežinia kaip sugadinęs telefonus jis juos siųsdavo „Apple“, prašydamas garantinio aptarnavimo. Pastebėjęs, kad sumanymas veikia, Jiangas į schemą įtraukė ir kitus žmones, kad nekiltų įtarimas. Tačiau vyro godumas anksčiau ar vėliau turėjo baigtis susidūrimu su teisėsauga - juk per du metus jis pateikė net 3000 su telefonų garantija susijusių prašymų!
Jiangas iš viso įsigijo apie 2000 padirbtų „iPhone“ telefonų, tačiau „Apple“ pakeitė tik 1493 įrenginius. Skaičiuojama, kad kompanija patyrė apie 900 tūkstančių dolerių nuostolių. Jiangas pripažįsta kaltę ir tikisi kiek įmanoma švelnesnės bausmės. Teisėsauga dar aiškinasi, kas padėjo Jiangui - akivaizdu, kad jis vienas tokio nusikaltimo įvykdyti negalėjo.
Keisčiausia tai, kad nusikaltimas ėmė aiškėti pastebėjus keistas siuntas iš Kinijos. Būtų logiška manyti, kad schemą pirmiausia būtų pastebėję „Apple“ darbuotojai, tačiau tyrimas juos pasiekė vėliau. Kaip Jiango triukas veikė tuos du metus? „Apple“ teigia, kad toks gedimas, kuriuo skųsdavosi Jiangas iš karto pradeda telefono pakeitimo procedūrą. Tai yra, telefonas nebūtinai iš karto yra ardomas.
Jiangas visada skųsdavosi ta pačia problema - telefonas neįsijungia. Darbuotojai pabandydavo įjungti telefoną, prijungdavo įkroviklį, vėl pabandydavo įjungti, o tada padėdavo į šalį. Tuomet į Jiango rankas patekdavo naujas telefonas, kurį vyras parduodavo. Iš tikrųjų sunku įsivaizduoti, kokios pabaigos tikėjosi įtariamasis - tokio masto operacija anksčiau ar vėliau tikrai būtų pastebėta. Jei ne per siuntas, tai per garantinio aptarnavimo prašymus. Jei ne per juos, tai per telefonų pardavimus.