Niekas netikėjo, kad taip nutiks: štai kodėl pandemijos metu pasaulyje kilo automobilių gamintojams smogęs kompiuterių lustų deficitas - nuostoliai gali siekti $ 61 mlrd.  (1)

Kompiuterių lustų trūkumą gilina pandemijos sukelti tiekimo grandinės sutrikimai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

  • Automobilių gamintojai be lustų negali gaminti automobilių technikos, o elektronikos gamintojams jų reikia prietaisams.
  • Kadangi lustų gamintojų taip mažai, kai jie negali patenkinti paklausos, nukenčia pramonės šakos

Įstatymų kūrėjų grupė prašo Bideno administracijos įsikišti į tai, kas tapo globaliu kompiuterių lustų trūkumu.

„Esame tikri, kad ateinant administracija gali prisidėti prie blogiausių pasekmių Amerikos darbininkams palengvinimo,“ laiške rašo senatoriai.

Tad, kas vyksta?

Automobilių ir plataus vartojimo elektronikos gamintojai varžosi dėl kompiuterių lustų

Šie lustai tapo esmine tiekimo grandinės dalimi.

Tokios automobilių gamybos kompanijos, kaip Ford, kompiuterių lustus naudoja savo automobilių moderniose technologijose — variklyje, Bluetooth ryšiui, sėdynių sistemoms, susidūrimų numatymui ir aklosios zonos aptikimui, transmisijai, WiFi, ir vaizdo pateikimo sistemose.

Tačiau silicio komponentai naudojami ir sudėtinguose tokių kompanijų kaip Apple skaitmeniniuose prietaisuose. Atnaujintoms žaidimų konsolėms ir 5G telefonams reikia ypač daug galios, ir dėl to lustai joms svarbesni nei ankstesnėse kartose.

 

Kovą prasidėjus pandemijai, išaugo automobilių ir padedančių prastumti laiką namuose išmaniųjų telefonų ir žaidimų konsolių paklausa.

Automobilių gamintojai, pavyzdžiui, General Motors, Toyota, Ford, ir Subaru, prasidėjus pandemijai, turėjo uždaryti savo gamyklas. Kai jos vėl pradėjo veikti, automobilių paklausa šovė į viršų, nes paramą gavę žmonės skubėjo pasinaudoti žemomis palūkanų normomis ir galimybe judėti be viešojo transporto.

Automobilių gamintojai sureagavo, padidindami gamybą iki maksimumo, taip dar pagilindami kompiuterių lustų poreikį — ir konkurenciją dėl jų.

Tuo tarpu lustų pramonė paklausą sunkiai patenkino dar prieš prasidedant pandemijai. Lustų gamintojai kitose šalyse irgi patyrė tiekimo grandinės sutrikimus dėl pandemijos uždarius fabrikus.

 

Netgi su pandemija gan neblogai susitvarkančiose kompanijose, tokiose, kaip Taiwan Semiconductor Manufacturing Company — gaminančioje daugiau nei pusę visų pasaulio kompiuterinių lustų ir yra pagrindinė Apple tiekėja — pasiūlos vis viena negana.

Nepanašu, kad trūkumas greitai baigsis

Kompiuterių lustų gamintojai dirba visu pajėgumu ir negali statyti fabrikų kompensuoti paklausą, pranešė Bloomberg.

Tokie telefonų gamintojai, kaip Apple yra labiau pasirengę už lustus mokėti daugiau, nei automobilių gamintojai, sakė analitikas Bloomberg. Tai nereiškia, kad telefonų gamintojų lustų trūkumas nepaveikė — pranešama, kad Apple problemų iškilo su lustais spalį debiutavusiems jos 5G aprūpintiems iPhone 12 modeliams.

 

Bet automobilių pramonei lustų trūkumas atsiliepė itin skausmingai, ir kai kurios įmonės dėl to netgi nutraukė gamybą. Ford ir Fiat laikinai stabdo gamybą, nes neturi pakankami lustų.

Konsultavimo firmos Alix Partners vertinimu, neužtenkant lustų, 2021 metais automobilių gamybos pramonė gali prarasti $ 61 milijardą.

Katie Canales
www.businessinsider.com

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(3)
(2)
(1)

Komentarai (1)