Tikrasis „Skrajojantis olandas“ – nepaskandinamas vaiduoklių laivas „SS Baychimo“: pradingusio laivo bandyta ieškoti daugiau kaip 50 metų (Foto, Video) ()
Laivai nėra skirti nuskęsti, tačiau kartais tenka susimąstyti, kokios stebuklingos jėgos išlaikė laivą ant vandens.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„SS Baychimo“ buvo toks laivas. Beveik keturis dešimtmečius po to, kai buvo apleistas, šis 1300 tonų sveriantis krovininis laivas dreifavo Arktimi be degalų ir įgulos, kol dingo prieš kiek daugiau nei penkiasdešimt metų. Tačiau kai kurie mano, kad jis vis dar dreifuoja tarp užšalusių ledkalnių.
„SS Baychimo“, pastatytas 1914 m. iš pradžių kaip „Ångermanelfven“, buvo pavadintas pagal vieną ilgiausių Švedijos upių Ångerman.
Jį suprojektavo ir pastatė švedų laivų statytojai „Lindholmens“ Vokietijos įmonei, įsikūrusiai Hamburge. Laivo korpusas buvo 70 m ilgio, jį varė trigubo plėtimosi garo variklis. Jis taip pat buvo aprūpintas škunų takelažais.
Laivo „Ångermanelfven“ savininkai vokiečiai naudojo jį kaip prekybos laivą Baltijos jūroje, tarp Hamburgo ir Švedijos, kol prasidėjo Pirmasis pasaulinis karas.
Po Didžiojo karo jis buvo perduotas Didžiosios Britanijos vyriausybei, vykdant Vokietijos karo žalos atlyginimą ir 1921 m. laivą įsigijo „Hudson's Bay Company“, pervadinusi laivą į „Baychimo“.
Iš namų uosto Ardrossano, Škotijoje, „Baychimo“ reguliariai plaukiojo per Atlanto vandenyno šiaurę tarp savo namų uosto ir Kanados, lankydamasis prekybos vietose ir rinkdamas kailius.
1923 m. „Baychimo“ buvo paskirtas į kitą maršrutą, šį kartą – Vakarų Arktyje, tarp Vankuverio ir „Hudson's Bay Company“ postų palei Jukono ir Šiaurės vakarų teritorijų šiaurinę pakrantę.
Be krovinių gabenimo, „Baychimo“ kartais plukdė keleivius, tačiau kadangi juo nebuvo teisėtai leidžiama vežti žmones, šie vandenyno keliautojai buvo įtraukti į įgulos sąrašą ir turėjo dirbti laive mainais į kambarį ir kelionę namo.
1931 m. rugsėjo pabaigoje, grįždamas į Vankuverį, „Baychimo“ pateko į netikėtą pūgą netoli Point Barrow Aliaskos šiaurinėje pakrantėje, kur jis įstrigo ledo pake (daugiametis jūros ledas aut. past.).
Tapo akivaizdu, kad įgula turės žiemoti Arktyje, tačiau kadangi „Baychimo“ negalėjo būti šildomas visą žiemą, įgula nusprendė palikti laivą ir įkurti stovyklą netoli (šiek tiek daugiau nei už 800 m) Barrow miesto.
Visą spalio mėnesį ir didžiąją lapkričio dalį kai kurie vyrai kasdien grįždavo į laivą, kad nuvalytų ledą nuo laivo vairo ir kitos kritinės įrangos.
Tęsinys kitame puslapyje:
Lapkričio 24 d. užklupo galinga pūga, o jai pasibaigus, vyrai neberado „Baychimo“. Kapitonas ir įgula manė, kad laivas nuskendo, tačiau netrukus jie sužinojo, kad inuitų medžiotojas pastebėjo „Baychimo“ maždaug 72 km į pietus nuo jų stovyklos.
Įgulos nariai susekė laivą, tačiau nusprendę, kad vargu ar jis išgyvens žiemą, jie iš triumo išėmė vertingiausius kailius ir paskutinį kartą apleido laivą.
Kapitonas Cornwellas ir likusi įgula parskrido į Vankuverį, o bendrovė nurašė laivą ir jo turimus nereikšmingus krovinius kaip nuostolius.
Netrukus po to „Baychimo“ buvo pastebėtas maždaug 480 km į rytus nuo tos vietos, kur jis buvo pastebėtas paskutinį kartą.
Kitais metais jis vėl buvo pastebėtas plūduriuojantis netoli Aliaskos krantų. Vėlesniais dešimtmečiais daugybė žmonių paliudijo kaip „Baychimo“ visoje Arkties dalyje ramiai dreifuoja šaltame vandenyje.
Daug kartų į jį įlipo tyrinėtojai ar praplaukiančių laivų įgulos, tačiau kiekvieną kartą jis išvengė gaudymo. Kartą Aliaskos vietinių gyventojų grupė įlipo į laivą ir itin galingos audros metu 10 dienų buvo įstrigusi laive.
1969 m., praėjus 38 metams po jo apleidimo, jis buvo rastas įstrigęs ledo luite Boforto jūroje tarp Point Barrow ir Ledo rago, prie šiaurės vakarų Aliaskos pakrantės. Tai buvo paskutinis užfiksuotas „Baychimo“ pastebėjimas. Galutinis „Baychimo“ likimas nėra žinomas ir manoma, kad jis nuskendo.
Praėjus beveik keturiems dešimtmečiams, 2006 m., Aliaskos vyriausybė ėmėsi projekto „Baychimo“ ir maždaug 4000 laivų, kurie dingo Aliaskos pakrantėje, radimo projekto. Paieškos nieko nedavė.
Darant prielaidą, kad „Baychimo“ nuskendo netrukus po paskutinio matymo, tai vis tiek daro jį vienu ilgiausiai plaukiojančių laivų vaiduoklių pasaulyje.
Laivai retai išgyvena taip ilgai nevaldomi, ypač tarp triuškinančių ledo luitų. Labiau tikėtina, kad kadaise nenuskandinamas laivas vaiduoklis dabar guli kažkur šaltame, dumbliname Arkties vandenyno dugne.