Absurdiška priežastis, kodėl legendinis SR-71 „Blackbird“ yra vienintelis JAV orlaivis, pažymėtas raidėmis SR (Foto, Video) ()
Yra be galo daug įdomių faktų apie SR-71 „Blackbird“, turbūt patį šauniausią kada nors pagamintą bet kokių oro pajėgų orlaivį bet kurioje pasaulio vietoje.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai vienintelis lėktuvo korpusas, pagamintas iš 85 % titano. Titano, kurį CŽA nupirko iš Sovietų Sąjungos – šalies, kuriai orlaivis buvo pastatytas šnipinėti.
Jis gali skrieti daugiau nei tris kartus didesniu nei garso greitis 26 000 km aukštyje – ir šis greitis bei aukštis yra vienintelė jo apsauga. Be to, specialiai lėktuvo pilotams buvo suprojektuotas su nuostabiai atrodančiais aukšto slėgio kostiumais.
Todėl nenuostabu, kodėl „Blackbird“ yra visų vaikų mėgstamiausias lėktuvas. Tai taip pat vienintelis JAV oro pajėgų orlaivis, kada nors žymėtas „SR“ (vietoj RS, Reconnaissance/Surveillance) pavadinimu. To priežastis iš tikrųjų yra klaida, padaryta Baltuosiuose rūmuose 1964 m.
Jei kas nors grįžtų į praeitį ir pažvelgtų į spaudos konferencijas, žinynus ir kitą medžiagą, susijusią su SR- 71 „Blackbird“ ir jo egzistavimo atskleidimu, galbūt nepastebėtų, ką JAV prezidentas iškraipė. Atidžiau pažvelgus į tais metais pasakytas prezidento kalbas, matyti, kad Lyndonas Johnsonas galėjo suklysti, tačiau jo ištikimi karininkai tiesiog pakeitė orlaivio pavadinimą, kad įtiktų prezidentui.
Tai taip pat galėjo būti Baltųjų rūmų stenografo klaida. Net Clarence'as „Kelly“ Johnsonas, kai kurių stulbinančių Amerikos lėktuvų smegenys, nebuvo tikras, ką prezidentas pasakė per televiziją.
SR-71 sukūrė „Lockheed“ stebuklingų ginklų skyrius, žinomas kaip „Skunk Works“, sukūręs tokias legendas kaip P-38 „Lightning“, U-2 „Dragon Lady“ ir itin slaptą, didelio greičio, didelio aukščio žvalgybinį lėktuvą, A-12. A-12 buvo SR-71 pirmtakas, turėjo daug tų pačių savybių ir pirmą kartą pakilo į orą 1963 m. 1964 m. projektas tapo SR-71.
1960-aisiais CŽA ir oro pajėgos jau vykdė SR-71 žvalgybos misijas virš Sovietų Sąjungos, o orlaivio egzistavimas ir pajėgumai buvo atidžiai saugoma paslaptis. Tačiau 1964 m. šis slaptumas pradėjo daryti įtaką prezidento Lyndono B. Johnsono, kuris tapo prezidentu po Johno F. Kennedy nužudymo 1963 m., perrinkimo kampanijai.
Johnsonas buvo ne kartą užsipultas jo respublikonų varžovo Barry Goldwaterio, nes JAV kariuomenė dėl karinio pasirengimo ir technologinės pažangos trūkumo, technologijų požiūriu atsilieka nuo Sovietų Sąjungos. Taigi, Johnsonas nusprendė atskleisti šio nuostabaus orlaivio egzistavimą ir kai kurias su juo susijusias technologijas su Amerikos žmonėmis. Jis vienašališkai išslaptino „Blackbird“ programą.
Lockheed SR-71 Blackbird pic.twitter.com/qP1LcMQCXz
— Karla (Lavica)❤️🤍💙 (@karlajw) August 1, 2022
Pasak legendos, 1964 m. liepos 25 d. prezidentas Johnsonas pasakė kalbą Amerikos žmonėms, kad papasakotų apie šį modernų šnipinėjimo lėktuvą, kurį JAV naudojo prieš Sovietų Sąjungą. Baltųjų rūmų stenografas, matyt, supainiotas dėl ankstesnių nuorodų, Baltųjų rūmų stenogramoje parašė „RS-71“. Tačiau pati prezidento Johnsono kalba buvo pavadinta SR-71.
Nuo to laiko visuose tolesniuose vadovuose, instrukcijose ir žiniasklaidos nuorodose naudojamas orlaivio SR žymėjimas.
Pasak tikrosios versijos, tuometinis JAV kariuomenės štabo viršininkas Curtisas LeMay'us pirmenybę teikė SR (Strategic Reconnaissance) pavadinimui ir norėjo, kad žvalgybinis lėktuvas būtų pavadintas SR-71. Prieš tai, kai 1964 m. vasario 29 d. prezidentas Johnsonas viešai paskelbė apie „Blackbird“, LeMay įtikino, kad Johnsono kalba būtų pakoreguota į SR-71, o ne RS-71. Tuo metu spaudai pateiktoje žiniasklaidos nuorašoje vietomis vis dar buvo minimas ankstesnis RS-71 žymėjimas, sukuriant mitą, kad prezidentas neteisingai suprato orlaivio pavadinimą.
Hold it!
— Trev Clark's Obscure Aviation History 🚁 (@clark_aviation) January 14, 2023
Two SEPECAT Jaguars of 41 Sqn Royal Air Force escort a Lockheed SR-71 'Blackbird' of the USAF. The SR-71 wasn't happy flying slowly at low altitude, so the formation photographer had to be quick. A rare, but not unique formation, see image two! pic.twitter.com/NyLpgR5A8e
SR-71 iki šiol priklauso pasaulio rekordas kaip greičiausias neraketinis pilotuojamas orlaivis.