Degalų papildymas ore yra naujas šių laikų išradimas? Tai įvyko daug seniau, nei manote – kaip tai atrodė? (Foto) ()
Degalų papildymas ore yra modernus inžinerijos stebuklas, dėl kurio bet koks skrydis ore trunka tol, kol pilotas ar pilotai gali fiziškai susidoroti su buvimu ore.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naikintuvai, tokie kaip F-16 „Fighting Falcon“, tolimojo nuotolio bombonešiai, tokie kaip B-52 „Stratofortress“, ir net prezidentinis „Air Force One“ turi galimybę skristi tiek, kiek jiems gali prireikti.
Nors šis procesas gali būti nuostabus šiuolaikinio orlaivio dizaino ir funkcijos žygdarbis, eksperimentai, skirti orlaiviui išlaikyti ilgiau, nei bake yra degalų, yra beveik tokie pat seni kaip ir pats lėktuvas. Tiesą sakant, pirmasis degalų papildymas ore įvyko praėjus 20 metų po to, kai broliai Wrightai atliko pirmąjį istorinį skrydį.
1923 m. birželį JAV armijos oro tarnyba, JAV oro pajėgų pirmtakė, ėmėsi ištvermės rekordo naudodama „Airco DH-4B“ biplaną. Tam reikėjo trijų lėktuvų ir trijų įgulų. Pagal planą DH-4B turėjo atliktų istorinį skrydį, o kiti du lėktuvai atlikti degalų papildymo misijas. Rekordininkui pavyko išbūti ore 37 valandas, o du jo degalų papildymo lėktuvai devynis kartus papildė degalus ir variklio alyvą.
|
Netrukus, 1923 m. rugpjūčio 27–28 d. trys DH-4B pasiekė naują ištvermės rekordą, kai lėktuvas išbuvo ore daugiau nei 37 valandas, naudodamas devynis degalų papildymus ore.
Tos pačios įgulos vėl gerino rekordą 1923 m. spalio 25 d., kai DH-4 be sustojimo nuskrido iš Sumo, Vašingtono, Kanados ir Jungtinių Valstijų pasienyje, į Tichuaną (Meksika) ir nusileido San Diege.
Ištvermės rekordai ir toliau buvo fiksuojami ir buvo laužomi per ateinančius kelis dešimtmečius. Jaunasis Carlas Spaatzas 1929 m. vėl pasiekė rekordą – 150 valandų skraidė virš Los Andželo. Kitais metais trys broliai skraidė lėktuvu 553 valandas virš Čikagos. 1935 m. sukūrę neišsiliejantį antgalį, broliai Fredas ir Al Key 27 dienas skraidė lėktuvu.
1949 m. B-50 „Superfortress“, pavadintas „Lucky Lady II“, per 94 valandas apkeliavo pasaulį be sustojimo, tik keturis kartus papildydama degalus.
Iki 1948 m. degalų papildymo ore tobulinimas tapo svarbiausiu prioritetu naujai sukurtoms Jungtinių Valstijų oro pajėgoms, kurioms tuomet vadovavo ne kas kitas, o generolas Carlas Spaatzas. Tais metais USAF reikalavo, kad visi nauji B-29 „Superfortress“ bombonešiai būtų pritaikyti degalams papildyti iš specializuotų tankerių.
Šiandien degalų papildymas ore vyksta keliais skirtingais būdais, kuriems atlikti reikia specializuotų orlaivių. Buvo sukurta dabar naudojama degalų papildymo ore sistema, kurią vis dar naudoja oro pajėgos visame pasaulyje. Juo galima papildyti šiuolaikinius naikintuvus dideliu greičiu.
Tuo metu, kai prasidėjo Korėjos karas, nauji oro pajėgų degalų papildymo būdai buvo paruošti ir šis karas buvo pirmasis kartas, kai degalų papildymas iš oro buvo naudojamas kovose.