„Titanikas“ kokio dar niekada nematėte! Skelbiami detaliausi 3D vaizdai istorijoje – tai gali paaiškinti, kas nutiko nelaimės naktį (Video)  ()

Garsusis laivas guli jūros dugne, tačiau dėl giliavandenių žemėlapių sudarymo ir pažangaus skenavimo ekspertai dabar gali atskleidto tikrąją jo lemtingo susidūrimo su ledkalniu istoriją.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pirmieji išsamūs „Titaniko“ nuskaitymai, kuriuose naujai pažvelgta į ikonišką laivo avariją, buvo išleisti praėjus daugiau nei šimtmečiui po tragiškos 1912 m. nelaimės. Šie novatoriški 3D skenavimai itin detaliai atvaizduoja laivo nuolaužų, gulinčių maždaug 650 km nuo Niufaundlendo (Kanada) krantų, rekonstrukciją, rašo „Daily Mail“.

BBC išleido skaitmeninių vaizdų kolekciją, kurioje aiškiausiai istorijoje pavaizduotos laivo liekanos, užfiksuotos sudėtingos detalės, tokios kaip stalaktitą primenantys rūdžių dariniai, sraigtas su atpažįstamu serijos numeriu ir ertmė, žyminti buvusią didžiųjų laiptų vietą.

Šie vaizdai leidžia žiūrovams įsivaizduoti „Titaniką“ taip, lyg jis būtų iškeltas iš vandenyno gelmių. Tačiau dėl itin didelio laivo nuolaužų trapumo bet koks bandymas jas ištraukti neišvengiamai prives prie visiško sunaikinimo.

Tačiau ekspertai tikisi, kad šių nuotraukų studijavimas suteiks vertingos informacijos apie paslaptis, susijusias su lemtingu 1912 m. balandžio mėn. įvykiu, įskaitant geresnį supratimą apie tikslius mechanizmus, dėl kurių laineris susidūrė su ledkalniu.

Didžiosios Britanijos kompanijai „White Star Line“ priklausantis prabangus vandenyno laineris tragiškai nuskendo ankstų 1912-ųjų balandžio 15-osios rytą, atsitrenkęs į ledkalnį Atlanto vandenyne. Per nelaimę žuvo maždaug 1 517 iš 2 224 laive buvusių žmonių.

Deja, gležnas laivas po vandeniu sparčiai irsta ir, kai kuriais skaičiavimais, per artimiausius keturis dešimtmečius gali visiškai išnykti.

 

Praėjusią vasarą giliavandenių žemėlapių kompanijos „Magellan Ltd“ ekspedicijos metu atlikti nuolaužų skenavimai paliko tyrėjams neįtikėtiną įspūdį.

Šie vaizdai, kurie sudaro būsimo „Atlantic Productions“ dokumentinio filmo pagrindą, suteikia išsamų ir kontekstinį viso laivo katastrofos vaizdą, leidžiantį žiūrovams pamatyti tikrąją jo būklę.

Nusileidęs į vandenyno gelmes 1912 m. balandžio 15 d., „Titanikas“ suskilo į dvi dalis – laivapriekio ir laivagalio dalis, kurios dabar yra 800 m atstumu viena nuo kitos.

Atlikdama išsamų nuolaužos tyrimą, „Magellan Ltd“ panaudojo povandenines transporto priemones, kurios padarė 700 000 nuotraukų iš visų įmanomų kampų, sukurdamos išsamią 3D rekonstrukciją. Šiame darbe naudojami giliavandenių žemėlapių sudarymo metodai veiksmingai pašalina vandens buvimą, todėl padidėja likusių artefaktų tikrinimo aiškumas.

 

Nuotraukose laivo laivagalis matomas kaip susukta metalo masė, vis dar besisukanti prieš laikrodžio rodyklę nuo to momento, kai jis atsitrenkė į vandenyno dugną. V formos nosis, nors dėl smūgio jėgos iš dalies paslėpta po purvu, išlieka gana atpažįstama, demonstruojanti savo išskirtinį turėklą.

Nauji nuskaitymai gali atskleisti papildomos informacijos apie „Titaniko“ ir ledkalnio susidūrimą. Tyrėjai pastebi, kad, priešingai nei vaizduoja populiarūs filmai, vis dar neaišku, ar laivas atsitrenkė į ledkalnį dešiniu bortu, ar užplaukė ant ledo seklumos.

Laivų statytojų „Harland ir Wolff“ 1909–1912 metais Belfaste pastatytas „Titanikas“ buvo didžiausias savo laikų laivas. Laivas išplaukė į savo pirmąją kelionę iš Sautamptono į Niujorką 1912 m. balandžio 10 d., trumpam sustodamas Šerbūre (Prancūzija) ir Korko uoste (Airija), kad atitinkamai įlaipintų ir išlaipintų keleivius.

 

1985 m. rugsėjo 1 d. nuskendusio laivo atradimas pateko į viso pasaulio antraštes, nors vis dar mažai tikėtina, kad „Titanikas“ kada nors bus iškeltas į paviršių. Specialistai teigia, kad dėl trapios nuskendusio laivo būsenos, kurią apsunkina korozija, biologiniai procesai ir tokiame gylyje esančios galingos vandenyno srovės, bet koks iškėlimas tampa neįmanomas.

Be to, tokioms pastangoms dar labiau trukdo etiniai sumetimai. Pabrėždama, kad šią vietą reikia gerbti kaip 1500 tragiškai žuvusių žmonių kapą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(22)
(0)
(22)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()