Revoliucija! Viršgarsiniai skrydžiai keliasi į naują lygį. NASA pristatė X-59 „Quesst“ (Foto, Video) ()
„Tai ne tik lėktuvas“. X-59 pagaliau čia!
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Po daugelio metų plėtros NASA ir „Lockheed Martin“ vėlų sausio 12-osios vakarą Lietuvos laiku pristatė užbaigtą X-59 „Quesst“ (Quiet SuperSonic Technology) prieš beveik 150 žmonių minią legendinėje „Lockheed Martin Skunk Works“ gamykloje Palmdeilyje, Kalifornijoje.
Kaip naujausias NASA lėktuvas, X-59 sukurtas taip, kad pramuštų garso barjerą be griausmingų smūginių bangų, kurios paprastai atsiranda, kai orlaivis pasiekia viršgarsinį greitį. Vietoj to, „Quesst“ sukels daug tylesnį „dunksėjimą“, panašų į automobilio durų trenksmą. Jei pasiseks, reaktyvinis lėktuvas gali pakeisti viršgarsinį skrydį ir aviaciją apskritai.
Vuelve el sueño del CONCORDE, el retorno de los vuelos comerciales Supersónicos. La NASA anuncia que su prototipo de AVIÓN SUPERSÓNICO X-59 volará sobre ciudades; se vuelve a las viejas tecnologías, pero mejorándolas para evitar sus defectos
— EXOPLANETAS Noticias de Ciencia y Tecnología (@ExoPlanetascom) January 13, 2024
🚀 Abro Hilo 👇 pic.twitter.com/6r4ONZTXdu
„Retai pasitaiko, kad „Skunk Works“ turime galimybę priimti tiek daug lankytojų, o dar rečiau, kai galime viešai pristatyti vieną iš mūsų lėktuvų“, – sakė „Lockheed Martin Skunk Works“ viceprezidentas ir generalinis direktorius Johnas Clarkas.
Kai uždanga pagaliau nukrito ir pasirodė X-59, susirinkusi minia plojo ir iškėlė mobiliuosius telefonus, kad užfiksuotų naujojo lėktuvo, spindinčio raudonai ir mėlynai po scenos šviesomis, nuotraukas. X-59 išsiskiria pailga, panašia į snapą nosimi, todėl jame nėra priekinio lango.
#NASA has unveiled it's new 'X-59' supersonic aircraft, made by Lockheed Martin’s Skunk Works facility.
— IADN Centre (@NewsIADN) January 13, 2024
The single-seat X-plane aims to reduce the sound of the sonic boom to a mere thump which opens the possibility for commercial 'supersonic flights' over land. pic.twitter.com/2tbYcxTqXs
„Tai akimirka, į kurią ateities kartos žiūrės su baime ir susižavėjimu“, – sakė „Lockheed Martin“ aeronautikos viceprezidentas Gregas Ulmeris. „Pradedame naujos tylių viršgarsinių kelionių erą, kuri tapo įmanoma bendradarbiaujant su NASA“.
Per pristatymo ceremoniją NASA administratoriaus pavaduotoja Pam Melroy pabrėžė ilgą agentūros novatoriškų novatoriškų aviacijos plėtros istoriją.
The Lockheed Martin X-59 roll out 2F #AvGeek #NASA #X59 #SkunkWorks 01-12-24 pic.twitter.com/OcsSHad1pJ
— Matt Hartman (@ShorealoneFilms) January 13, 2024
„Pirmoji A NASA pavadinime reiškia aeronautiką. Ir mes visi siekiame novatoriškų aviacijos ir kosmoso inovacijų“, - sakė Melroy. „X-59 išdidžiai tęsia šį palikimą, atstovaudamas technologijas, skatinančias aviaciją eiti į priekį“.
Naujausias NASA X lėktuvas („X“ reiškia „eksperimentinis“) yra dešimtmečius trukusių tyrimų kulminacija ir apima radikaliai skirtingus gamybos metodus, įskaitant naujas papildytos realybės sistemas ir 3D modeliavimo metodus.
„Tai ne tik lėktuvas, tai X lėktuvas“, – pridūrė Melroy.
Tačiau Melroy prisipažino, kad iš pradžių jai kilo abejonių dėl revoliucinio lėktuvo. „Kai pirmą kartą pažiūrėjau į dizainą tikrai kilo klausimų“.
The Lockheed Martin X-59 roll out 1 #AvGeek #NASA #X59 #SkunkWorks 01-12-24 pic.twitter.com/1vdhEK1tKF
— Matt Hartman (@ShorealoneFilms) January 13, 2024
Visų pirma, Melroy turėjo omenyje faktą, kad X-59 neturi priekinio lango, o tai yra dizaino pasirinkimas, kuris padeda sumažinti orlaivio sukuriamą garsinį smūgį. Vietoj to, jame yra tai, ką NASA vadina eXternal Vision System arba XVS, kurią sudaro kamera ir kabinoje sumontuotas ekranas, suteikiantis pilotams išplėstinės realybės vaizdą apie tai, kas yra priešais lėktuvą.
NASA and Lockheed Martin unveiled X-59 Quiet Supersonic aircraft.
— حسن سجواني 🇦🇪 Hassan Sajwani (@HSajwanization) January 13, 2024
This aims to renew the feasibility of commercial planes capable of flying faster than the speed of sound. pic.twitter.com/PpeOIMlrMK
Melroy teigė, kad ši sistema gali pakeisti orlaivių dizainą.
Prieš 2024 m. sausio 12 pristatymą, X-59 prieš kameras buvo parodytas 2023 m. rugpjūtį. Tačiau tai buvo prieš tai, kai reaktyvinis lėktuvas buvo nudažytas raudonos, baltos ir mėlynos schema.
Per 2023 m. pristatymą buvo parodyta įspūdinga ir unikali X-59 geometrija. Lėktuvas turi aštrią, pailgą, snapą primenančią nosies dalį, kurios ilgis yra 11,5 metro. Nosies dalis padės deformuoti smūgines garso bangas, kurias orlaivis sukuria skrydžio metu.
This is not a render.
— Wadijaja® (@AbutiDese) January 13, 2024
This is the X-59, a single-seat X-plane aiming to reduce the sound of the sonic boom to a mere thump. It opens the possibility for commercial supersonic flights over land, which has been prohibited since 1973. Be on the lookout for first flight! pic.twitter.com/r3ur9Yh9aa
X-59 yra 30 m ilgio, 9 m pločio orlaivis suprojektuotas taip, kad skrisdamas 16 800 m aukštyje galėtų pasiekti 1,4 macho arba 1489 km/val. greitį. X-59 varomas vienu „General Electric Aviation“ pagamintu varikliu.
Kai bus paruoštas skrydžiui, X-59 vykdys tyrimų kampaniją, kurios metu jis skris virš tam tikrų gyvenamųjų rajonų, siekdamas surinkti duomenis apie tai, kaip toliau gyvenantys žmonės patiria ir reaguoja į jo sukuriamas tylesnes garso bangas.
Tada NASA naudos šiuos duomenis, siekdama gauti patvirtinimą komerciniams viršgarsiniams skrydžiams iš reguliavimo agentūrų, tokių kaip Federalinė aviacijos administracija.