Australijos veteranai siūlosi suremontuoti ir Ukrainai perduoti kelis sraigtasparnius. Bet kodėl jų atsisakė Australija? (Video)  ()

Australijos kariuomenės veteranai nori restauruoti sraigtasparnius „Taipan“, kad juos būtų galima atiduoti Ukrainai. Tai – kilnus pasiūlymas, kuris Ukrainai tikrai būtų naudingas. Bet reikia prisiminti, kodėl Australija jų atsisako.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„MRH-90 Taipan“ – tai Australijos suteiktas pavadinimas „NHIndustries NH90“ sraigtasparniui. O NH90 yra Europos kompanijos „NHIndustries“ sukurtas vidutinio dydžio universalus sraigtasparnis, pirmam skrydžiui pakilęs 1995 metais ir tarnybą pradėjęs 2007-aisiais. NH90 sraigtasparnius naudoja daug Europos šalių, taip pat Naujoji Zelandija, Omanas, Kataras. O Australija savo „MRH-90 Taipan“ jau atsisakė.

Australija turėjo 47 NH90, kuriuos, kaip minėta, vadino „Taipan“ vardu. Jų po truputį atsisakoma nuo 2022 metų. 2023 metais Australija oficialiai nustojo būti NH90 naudotoja. Ir tai yra šiek tiek keista, nes, kaip pastebėsite, šie sraigtasparniai nėra tokie seni – patys seniausi tarnybą pradėjo tik 2007 metais.

Kas nutiko? Nuo pat NH90 tarnybos pradžios šie sraigtasparniai kenčia nuo patikimumo problemų. Dažniausiai tie gedimai brangiai kainuoja, o tai labai išpučia orlaivio eksploatacijos kaštus. Be to, nuo pat pradžių buvo baiminamasi, kad NH90 yra tiesiog silpnas.

Kaip du turboveleninius variklius turintis sraigtasparnis gali būti silpnas? Jame telpa 20 karių, bet dar 2010 metais vokiečių „Bild“ rašė, kad vienas karys su visa apranga, ginklais, šalmu, neperšaunama liemene gali sverti iki 110 kg. Be to, rampa prie galinių kabinos durų neatlaiko įprasto karių svorio, todėl jie turi lipti per šonines duris, o tai nepalieka vietos kulkosvaidžiui. Vokietija vėliau teigė, kad „Bild“ straipsnis kalba apie prototipą, o ne tarnybai paruoštą sraigtasparnį. Bet niekas nepaneigs fakto, kad kai Australija ir Vokietija skundėsi silpnomis kabinos grindimis, kurios neatlaiko kareiviškų batų, valstybės kalbėjo apie jau naudojamus orlaivius.

 

Du turboveleniniai varikliai yra gerai. Bet jie irgi turi bėdų. Kaip ir transmisijos. Kaip ir langai, durys, važiuoklė. NH90 patikimumu skundėsi ir Naujoji Zelandija, ir Skandinavijos šalys. Australija, kuri ketino pakeisti senstančius „Black Hawk“ naujais „Taipan“, turėjo pratęsti amerikietiškų orlaivių naudojimą, nes jie buvo patikimesni, pigiau eksploatuojami ir tiesiog prieinami. Nors „Taipan“ buvo surenkami Australijoje, kai kurios dalys buvo gabenamos iš Europos ir dažnai vėluodavo. Australija planavo naudoti „Taipan“ iki 2037 metų, bet jų atsisakė jau 2023 metais. Ir juos keis naujais „Black Hawk“.

2023-aisiais, paskutiniais „Taipan“ tarnavimo metais, Australijoje avarijas patyrė du tokie sraigtasparniai. Vienas avariniu būdu nusileido vandenyje, kitas sudužo rimčiau – žuvo keturi žmonės.

 

Australija bandė parduoti savo „Taipan“ ir kai kuriuos sraigtasparnius pradėjo ardyti, siūlydama jų dalis kitoms šalims, naudojančioms NH90. Bet dabar Australijos kariuomenės veteranai siūlosi suremontuoti kelis „Taipan“, kad juos būtų galima perduoti Ukrainai. Juk jie yra apynaujai.

Prastas sraigtasparnis Ukrainai?

 

Didžiausios „Taipan“ bėdos yra susijusios su brangia eksploatacija. Iš turimų detalių rezervų sukūrus kelis gerus sraigtasparnius didžiausių problemų pavyktų išvengti. Be to, viskas priklausytų nuo to, kaip Ukraina juos naudotų.

Svarbiausia – tie sraigtasparniai jau yra. Jie be reikalo užima sandėlius ir angarus. Ukraina gali juos, paprastai tariant, saugiai sudėvėti. Siaubo istorijos, turbūt, neleistų ilgam susieti savo pajėgų ateities su NH90, bet naudoti juos trumpuoju laikotarpiu (vėlgi – saugiai) nebūtų bloga mintis. Bet tai dar turėtų apsvarstyti tie, kurie Ukrainoje rūpintųsi šių sraigtasparnių technine priežiūra.

Ukraina, beje, jau prašė tų sraigtasparnių, bet Australija nematė protingų galimybių juos perduoti, nes jiems reikia techninės priežiūros.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(11)
(1)
(10)

Komentarai ()