Kruvinas Boeing 787 krikštas: Air India katastrofos tyrimas atskleidžia nedaug užuominų – gyvas liko vienas keleivis ()
Pareigūnai atskleidė keletą užuominų, kurios galėtų paaiškinti, kodėl į Londoną skridęs „Air India“ „Boeing 787“ lėktuvas nukrito maždaug po 30 sekundžių nuo pakilimo iš Ahmedabado oro uosto, atrodytų, kontroliuojamai nusileidęs į gyvenamąjį rajoną, nesugebėjęs išlaikyti aukščio.

© Hanif Sindh/UPI/Alamy Live News
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Air India“ 171 skrydis (AI 171truko mažiau nei 30 sekundžių, rodo Ahmedabado Sardar Vallabhbhai Patel tarptautinio oro uosto stebėjimo vaizdo įrašai. Lėktuvas pasisuka netoli 23-iojo kilimo tako galo ir pakyla maždaug 12 sekundžių. Tada jis trumpam išsilygina, o po to staigiai, bet stabiliai nusileidžia į netoliese esantį rajoną, maždaug 1 jūrmylės atstumu nuo kilimo tako galo. Visą skrydžio metu jo važiuoklė liko išleista.
Indijos civilinės aviacijos generalinė direkcija (DGCA) teigė, kad pilotai iškart po pakilimo išsiuntė avarinį signalą oro eismo kontrolei, „tačiau po to orlaivis neatsakė į ATC skambučius“. Kelios Indijos žiniasklaidos priemonės teigė, kad avarinis pranešimas buvo apie „traukos nebuvimą“, tačiau „Aviation Week“ negalėjo savarankiškai patikrinti šių pranešimų.
Kelių naujienų agentūrų patvirtinto autentiškumą vaizdo įraše nematyti jokių susidūrimo su paukščiais ar kitų išorinių problemų požymių. Taip pat nematyti jokių staigių pakilimo, pasvirimo ar posvyrio manevrų. Neaišku, ar įgula negalėjo pakilti dėl techninės gedimo, pvz., variklio ar skrydžio valdymo sistemos problemų, ar dėl kokių nors kitų priežasčių.
|
DGCA pranešė, kad skrydžio įgula buvo sudaryta iš vieno linijinio mokymo kapitono, turinčio 8200 skrydžio valandų patirtį, ir pirmojo piloto, turinčio 1100 valandų skrydžio valandų patirtį. DGCA nepateikė konkrečių 787 modelio skrydžio laiko duomenų.
Ahmedabado oro uoste yra vienas kilimo ir tūpimo takas: 11 500 pėdų (3500 m) ilgio 5/23. Abiejose kilimo ir tūpimo tako 23 pusėse nėra riedėjimo takų, išskyrus vietą, kur jis susikerta su riedėjimo taku D maždaug pusiaukelėje. Dėl to daugelis orlaivių turi grįžti atgal iki galo, kad turėtų pakankamai kilimo tako išskristi. Skrydžio AI 171 tai padarė, pranešė „Flightradar 24“, remdamasis patvirtintais ADS-B duomenimis.
„Air India“ patvirtino, kad skrydžio į Londono Gatwicką lėktuvu skrido 230 keleivių ir 12 įgulos narių. Oro linijų bendrovė pranešė, kad . Dešimtys kitų aukų buvo ant žemės arba pastatuose avarijos vietoje, kurioje yra medicinos mokykla.
Avarijos tyrimą atlieka Indijos Civilinės aviacijos ministerijai pavaldus Indijos avarijų tyrimo biuras (AAIB). NTSB vadovaus JAV techninių ekspertų komandai, į kurią įeina FAA, „Boeing“ ir „GE Aviation“ atstovai, kurie padės AAIB atlikti tyrimą. Jungtinės Karalystės avarijų tyrimo skyrius taip pat siunčia savo atstovus.
„Boeing“ prezidentas ir generalinis direktorius Kelly Ortberg išreiškė giliausią užuojautą avarijos aukų šeimoms ir draugams.
„Aš kalbėjau su „Air India“ pirmininku N. Chandrasekaran ir pasiūliau visapusišką pagalbą, o „Boeing“ komanda yra pasirengusi padėti Indijos avarijų tyrimo biurui atlikti tyrimą“, – pridūrė jis.
Avariją patyręs orlaivis, kurio registracijos numeris VT-ANB, gamintojo serijos numeris 36729, buvo pagamintas 2010 m. ir „Air India“ perduotas 2014 m. Jis buvo varomas „GE Aviation GEnx-1B67“ varikliais. „Aviation Week Network Fleet Discovery“ duomenų bazės duomenimis, orlaivis buvo skraidęs 39 450 valandų ir atlikęs beveik 7400 ciklų.
„Boeing“ yra pristatęs 1189 šiuos pažangius dviejų variklių plataus korpuso lėktuvus.
„FlightAware“ duomenimis, 787 modelio lėktuvas pastaraisiais mėnesiais vykdė reguliarius skrydžius. Birželio 12 d. jis skrido iš Paryžiaus į Delį. Paskutiniai jo skrydžiai apima 1 val. 6 min. skrydį iš Delio į Ahmedabadą ryte prieš išskrendant kaip AI 171.
Po avarijos Ahmedabado oro uostas buvo uždarytas maždaug keturias valandas.
Sean Broderick
https://aviationweek.com
Vyresnysis oro transporto ir saugos redaktorius Sean Broderick Aviation Week Network biure Vašingtone, JAV, rašo apie aviacijos saugą, techninę priežiūrą ir remontą bei oro linijų verslą.