Matematikos mėgėjams. Nacijų taurės futbolo turnyro paslaptys (6)
Pristatome 4-tą doc. R. Kašubos aranžuotą uždavinuką iš šių metų 5-6 klasių matematikos olimpiados – nors iki šiol visi jie buvo lengvai įveikiami, galbūt šis privers labiau pamiklinti galveles?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vakar Brėmuose baigėsi Nacijų taurės futbolo turnyras, kuriame kiekviena komanda sužaidė po vienas rungtynes su kiekviena kita komanda. Žaidžiama buvo pagal tokias sveiką azartą ugdančias taisykles: laimėjusioji rungtynes komanda pelnydavo net 3 taškus, sužaidusiai lygiosiomis komandai buvo skiriamas 1 taškas, o pralaimėjusioji komanda negaudavo nieko. Pasibaigus turnyrui paaiškėjo, kad visos komandos kartu sukaupė 21 tašką. Turnyro trubadūras Petuchauskas ištisas 3 dienas manė, kad težinant tik tiek, kiek čia pasakyta, neįmanoma nei susivokti:
(A) kiek iš viso komandų dalyvavo toje Nacijų taurėje, nei nustatyti,
(B) kiek taškų pasibaigus turnyrui buvo sukaupusi kiekviena iš dalyvavusiųjų Nacijų taurėje komandų yra visiškai neįmanoma.
Ar teisingai ištisas 3 dienas mąstė turnyro trubadūras Petuchauskas?
Kiek komandų dalyvavo Nacijų taurės futbolo turnyre?
Kiek taškų pasibaigus turnyrui buvo sukaupusi kiekviena iš dalyvavusių komandų?
Atsakymą paaiškinkite.
Prie to pačio pridedame R. Kašubos komentarą, kodėl šie uždavinukai yra taip įdomiai aranžuoti:
Bremenas šiuo atveju dar primintų, kad ten šią vasarą vyko Pasaulio mokinių matematikos pirmenybės - o tai yra jau visai rimta - ne tik linksma, jei geriau pavyksta, tada ir pajuokauti, ir paaranžuoti galima.
Apskritai naudingųjų matematikos elementų reikšmė yra labai susijusi ir su tuo, kad ji kartais moko atsiplėšti nuo vienokio turinio ir pereiti prie kitokio, gal reikalingesnio, gal įdomesnio, bet kitokio.
Tam reikalingas tam tikras polėkis, nelyginant koks fantazijos dvelksmas.
Taip tvarka ir tikslumas dera su polėkiais, kitaip gal būtų nuobodoka.