Žiaurus verdiktas apie Lietuvos problemą: „košmaras – giliausių socialinių problemų atspindys“ (2)
Siaubingas vertinimas.

© Peggy_Marco (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/lithuania-vilnius-reflection-puddle-1570508/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Lietuvos susisiekimo ministerija atliko tyrimą, kuriuo siekė įvertinti, kaip kelių kokybė veikia šalies gyventojų gyvenimą. Pasirodo, prastai prižiūrimi keliai yra ne tik vairuotojų košmaras, bet ir giliausių socialinių problemų atspindys.
Ministerijos užsakymu apklausą atliko „Spinter tyrimai“, apklausdama daugiau nei 1000 Lietuvos gyventojų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.
Keliai daro įtaką gyvenimui
Kaip nurodoma ataskaitoje, 45 proc. Lietuvos gyventojų mano, kad kelių būklė lemia regioninius susiskaldymus ir daro didelę įtaką jų savivaldybės ekonominei plėtrai. Panašią poziciją pateikia ir Mykolo Romerio universiteto Viešojo administravimo instituto direktorius Andrius Stasiukynas, analizuojantis regioninės atskirties priežastis.
|
„Toliau nuo regioninių centrų gyvenantys piliečiai tampa savotiškais įkaitais: dėl prastos kelių būklės jiems sunkiau pasiekti viešąsias paslaugas. Gabūs vaikai sunkiau pasiekia būrelius ar mokyklas, o sergantys – medicinos įstaigas“, – vertina jis.
Dėl to, jo manymu, prastėja gyvenimo kokybė ir didėja žmonių socialinė atskirtis.
Siaubingas infrastruktūros vertinimas
Apklausa parodė, kad 38 proc. respondentų savo savivaldybės kelių infrastruktūrą įvertino kaip prastą. Dar blogesnė statistika atrodo dėl tiltų konstrukcijų – net 44 proc. respondentų jų būklę vertina neigiamai.
Tarp pagrindinių kliūčių, trukdančių pagerinti esamą padėtį, buvo nurodytas tinkamo finansavimo ir tvaraus finansinio modelio trūkumas – po 32 proc.
„Turime skirti daugiau dėmesio ir lėšų keliams, ypač tiems, kurie jungia atokesnius regionus. Tik taip galima sumažinti regioninius skirtumus ir sukurti stipresnę, saugesnę ir labiau sujungtą Lietuvą“, – pareiškė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis, manantis, kad tyrimo rezultatai aiškiai rodo, jog šalies gyventojai neigiamai vertina kelių būklę ir sieja ją su regionine atskirtimi.
Ministras taip pat mano, kad prastas susisiekimas su didžiaisiais miestais riboja galimybes dirbti, mokytis ar naudotis būtinomis paslaugomis, o geri keliai yra būtini ne tik patogiam keliavimui – jie svarbūs žmonių gyvenimo kokybei, regiono ekonomikai ir net šalies saugumui.
Gali būti, kad ministerijos vadovo ataskaitos proga duotas pažadas bus ištesėtas labai greitai, nes nuo 2026 m. pradžios Lietuvoje turėtų pradėti veikti Valstybinis kelių fondas. Jis užtikrins stabilų ir tvarų finansavimą valstybinės reikšmės kelių atkūrimui – rekonstrukcijai, kapitaliniam remontui, aplinkkelių tiesimui ir finansuos kelių infrastruktūros pritaikymą gynybiniams pajėgumams.