Personalizuotos RFID kortelės jau paseno? Sporto klubo G7 eksperimentas su biometriniu veido bruožų atpažinimu ir kuo tai baigėsi (1)
Jeigu į uždarą teritoriją turi patekti tik tie asmenys, kuriems suteikti leidimai, o tokių yra gana daug, neišvengiamai tenka spręsti praėjimo kontrolės problemą. Variantų yra įvairių, tačiau jie labai skiriasi naudojimosi patogumu, paprastumu ir efektyvumu. Ir jei darbuotojai dar gali naudotis ne visai patogiais sprendimais, tai klientams visada reikia pasiūlyti pačius efektyviausius. Tai puikiai parodo įdomi sporto klubo G7 istorija.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jei nesate apie tokį girdėję, tai galima trumpai pasakyti, kad G7 - tai išskirtinis sporto klubas, nuo pat pirmųjų dienų save pristatantis kaip boutique tipo sporto klubą. Nors užimantis dideles erdvias patalpas (klubo plotas viršija 1500 kv. metrų), jo koncepcija - leisti nariams pasijusti lyg namie, tad šio klubo nariais yra apie 500 Vilniaus gyventojų.
Jaukios neperpildytos salės, funkcionaliai išdėstytos drabužinės su pirtimis, asmeninis dėmesys kiekvienam nariui – tai priežastys dėl kurių nariai metai iš metų renkasi šio klubo paslaugas, o nuolatinis klubo tobulėjimas ir klientų poreikių suvokimas sėkmingai konkuruoja net su mažesnes kainas siūlančiais sporto klubais G7 klientai renkasi nebūtinai pigiausias, bet ir klienų poreikius atitinkančias paslaugas, todėl klubo rinkodaros planuose yra nuolatinė klientų poreikių analizė ir paslaugų kokybės gerinimas.
Įėjimo problema
G7 sporto klubą renkasi aukštesnes nei vidutines pajamas gaunantys asmenys, vertinantys savo patogumą ir laiką, todėl viskas nuo pat vizito pradžios turi būti pritaikyta maksimaliam lankytojų patogumui ir laiko optimizavimui. Tad neišvengiamai teko spręsti klientų indentifikavimo klausimą – jame turi lankytis tik tie klientai, kurie turi tam leidimus. Neturi būti jokių pašalinių ir atsitiktinių asmenų. Bet kaip tai išspręsti greitai ir patogiu klientams būdu?
Asmens kortelės ar kitų dokumentų patikrinimas netinka – apie kokį patogumą kalbame, jei kaip pasienyje kas kart visi laukia eilutėje, kol praeis patikrinimo postą. Per daug lėtai, per daug nepatogiai ir per daug varginančiai. Iš karto nuspręsta, jog reikia remtis naujausiomis technologijomis. Bet kokiomis?
Pradžioje buvo naudojamas toks pat metodas, kokį naudoja ir daugelis šiuolaikinių įmonių – pasirinktos personalizuotos RFID kortelės. Kiekvienas klubo narys gauna tokią asmeninę kortelę, kurios galiojimą patikrina administratorė. Problema išspręsta? Deja ne - įėjimo metodika naudojant personalizuotas RFID korteles, kėlė rimtų nepatogumų:
- klientai turėdavo laukti kol administratorė pažymės praėjimo momentą;
- korteles klientai dažnai pamiršdavo;
- kortelės nusidėvėdavo arba klientai jas pamesdavo, kaskart apsilankant reikdavo keisti kortelę į spintelės raktelį, o išeinant – atgal;
- taip pat naudojantis kortelėmis vis tiek kyla teorinė piktnaudžiavimo galimybė.
Spendimas, geresnis net ir už RFID korteles
Reikėjo tobulesnio sprendimo ir juos pasiūlė UAB „nSoft“ - sporto klubui G7 pateikė kelis tobulesnius galimus technologinius sprendimus.
Pirmasis jų – tai piršto antspaudą atpažįstantis skaitytuvas, kuris leidžia vienam vartotojui priskirti nuo vieno iki dešimties skirtingų pirštų antspaudų. Toks sprendimas galėjo sumažinti piktnaudžiavimo tikimybę, taip pat jį integravus išnyksta su kortelių naudojimu susiję trukdžiai (pamirštos, pamestos ir nusidėvėjusios kortelės). Ši senesnė biometrinių duomenų atpažinimo technologija idealiai tinka, kai klientai nesinaudoja pirtimi ar vandens procedūromis (efektyvumą mažina piršto pagalvėlės susiraukšlėjimas). Taip pat jos efektyvumas drastiškai krenta, kai klientas pirštą priglaudžia ne pilnu paviršiumi ar netiesiai. Taip pat intensyvus kontaktas su visu liečiamu stikliuku daliai klientų nėra malonus.
Tokie piršto antspaudo atpažinimo trūkumai nulėmė dar naujesnės technologijos pritaikymą: buvo pasirinkta veido atpažinimo technologija, kuri leidžia pažinti klientą, nuskenavus jo veido bruožus.
Tai naujausios kartos biometrinių duomenų atpažinimo technologija, daugelį esminių kylančių problemų ir efektyviai pagreitinanti procesus.
Nors sistema veikia labai efektyviai, tačiau kai kas kėlė nerimą klientams - pirmus kartus apsilankiusiems vartotojams šis sprendimas sukėlė su biometinių duomenų apsauga susijusių klausimų: ar veido duomenys gali būti išsaugojami kaip vientisa žmogaus veido nuotrauka ir ar šie duomenys gali būti atkurti ir panaudoti ne su teikiama klubo paslauga susijusiems tikslams. Klausimai aktualūs ir juos gali užduoti kiekvienas klientas, besirūpinantis savo asmeninių duomenų apsauga.
Naujos technologijos visada reikalauja eksperto komentaro, todėl lankytojams buvo išsamiai paaiškinta, kad nuotrauka, taip kaip ji suprantama bendrinėje kalboje, visai nėra saugoma sistemoje. Išsaugoma tik ją koduojanti skaičių seka, iš kurios neįmanoma atgaminti veido nuotraukos.
Viena vertus tai apsaugo žmogaus privatumą, kita vertus tai leidžia optimizuoti kompiuterinių resursų panaudojimą, nes išsaugomos tik atskiros veido bruožų savybės, kurios yra reikalingos konkretaus vartotojo veido kodavimui.Skaitmeniniam vaizdui sukurti, panaudojami skirtingi filtrai, leidžiantys veide išryškinti ypatingus bruožus (tai veido dalių padėtis, iškilumai, atstumai tarp jų ir kita); tada iš nufiltruoto vaizdo surenkama informacija apie ypatingų taškų geometrines savybes: išsidėstymą, kryptis ir panašiai. Visa ši informacija sudaro skaitmeninį veido modelį, kurį atpažįsta algoritmas tačiau pagal šiuos duomenis atkurti žmogaus veido atvaizdą yra neįmanoma.
Rezultatai po 3 mėnesių naudojimo
Praėjus daugiau kaip trims mėnesiams nuo sistemos įdiegimo pradžios rezultatai tikrai nenuvilia. Pirmiausia ženkliai sumažėjo klientų nusiskundimų. Nekyla nepatogumų užmiršus ar pametus korteles, nusidėvėjusių kortelių nereikia keisti naujomis, o nauji nariai nebeturi laukti narystės patvirtinimo ar gauti laikiną nario pažymėjimą. Klientai pastebi, kad apsilankius labai patogu tiesiog pažvelgti į kamerą, užuot ieškojus sporto krepšyje pasimetusio narystės pažymėjimo.
Klubas organizavo apklausą ir prašė įvertinti naujovę – atsiliepimai iš esmės buvo tik teigiami, o vienas paliktas komentaras nusako visą esmę „Sportuoju pietų pertraukos metu, kai kiekviena minutė turi būti panaudota efektyviai. Man patinka įeiti labai greitai ir be nereikalingų kalbų ar laukimų“.
Lankytojų pasitenkinimas paslauga padidėjo ir dėl to, jog dabar klubo darbuotojai, kurie nebegaišta laiko kortelių patikrai, gali daugiau skirti laiko klubo klientams - naudojantis biometrine klientų atpažinimo sistema sumažėjo darbuotojų apkrova, nes dabar nebeliko šios rutininės procedūros (paimti kortelę, nuskenuoti, patikrinti vartotoją ir t.t.), todėl administratorius gali skirti dėmesį lankytojo sutikimui bei papildomiems pardavimams (maisto papildų ar vandens pardavimui, akcijų pristatymui ir kita).
Dar vienas privalumas, susijęs su biometrinės technologijos pritaikymu yra išnykusi bet kokia sukčiavimo galimybė. Narystės kortelėse paprastai būna kliento nuotrauka, tačiau esant dideliam žmonių srautui administratorius ne visada gali objektyviai įvertinti ar tikrai tai to kliento nuotrauka. Pritaikius veido atpažinimo technologiją, tokio apsirikimo galimybė išnyksta ir lankytis gali tik patvirtinti klubo nariai.