Naujoji „GeForce“ RTX jau čia - „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ apžvalga ir dvikova prieš „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“: ~40 procentų daugiau spartos už vos 8 procentais didesnę startinę kainą (Apžvalga) (4)
Toli gražu nesame pirmieji pristatydami modifikuotos „GeForce“ RTX vaizdo plokštės apžvalgą (to priežastis išvadų skyriuje), tačiau visvien niekeno nesame pralenkti Lietuvoje. Tuo būtų galima itin didžiuotis, tačiau emocijų prasme viršų ima tai, kad ji (RTX) jau netrukus prieš akis išlįs iš dėžutės ir atsidurs rankose, kai visose iki vienos lietuviškos parduotuvės kainoraščių grafose „kiekis“ dega nuliai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Taip sutapo, kad pirmoji savo RTX 2080 sugebėjo atsiųsti kompanija MSI. Galime prasitarti, kad „Gigabyte“ egzempliorius taip pat jau mūsų rankose, o „Asus“ vėluoja ir neaišku kiek. Atsidarius MSI oru aušinamų modelių portfelį „Gaming X Trio“ matome pačiame jo viršuje. Kaip galima suprasti iš pavadinimo, kad ši vaizdo plokštė ginkluota trijų ventiliatorių konfigūracija. Tai nestebina, kadangi beveik visos partnerių modifikuotos RTX 2080 (Ti) gavo būtent tokį skaičių ventiliatorių rinkai sulaukus vos porą išimčių. MSI yra tarp tų išimčių gamintojų, be to, buvo ištikima pati sau ir išleido vandeniu aušinamus „Sea Hawk (EK) X“ modelius.
Galbūt norėjosi pirmuoju šūviu paruošti apžvalgą, kurioje vyktų dvigubos RTX'ų varžytuvės (deja, to neleidžia vidinės taisyklės), tačiau įdomumo neturėtų trūkti ir pagal antrąjį scenarijų. Atsižvelgdami į skaitytojų nuomonių daugumą, „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ leisime pasivaržyti prieš dabar jau buvusį flagmaną GTX 1080 Ti, o tiksliau „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“. Pagal pageidavimą taikant 1440p raišką.
Pakuotė ir komplektacija
Nieko nelaukusi MSI supažindima su savo produkto išvaizda, iškart išduoda RGB pašvietimo palaikymą, suskumba pasigirti atnaujintais TORX 3.0 ventiliatoriais ir patobulinta radiatoriaus aerodinamika. Reikia pripažinti, kad tai skamba per daug automobiliškai. Turbūt labiausiai vartotojui rūpima informacija - tai rekomenduojamas maitinimo šaltinis. „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ patariama naudoti su 650 W arba galingesniu maitblokiu.
Kartu su RTX'u pirkėjui arba apžvalgininkui (tik laikinai) priklauso MSI padėka pasirinkus jų produktą, nuotaikingas drakoniškas bukletėlis, kuriame komiksų principu išdėstoma kaip sumontuoti ir prijungti maitinimą į vaizdo plokštę, jei neklystame turime ir padėkliukų kavai ar arbatai. Visgi praktiškiausi dalykai - tai 6-pin į 8-pin maitinimo perėjimas ir firminis kronšteinas, leisiantis nuimti dalį streso nuo PCIe lizdo.
Svarbiausi „Turing“ architektūros patobulinimai
Tie, kas smulkiau domisi architektūriniais pokyčiais, jau bus išnarplioję „Turing“, tačiau vis tiek greitai prabėgsime pro svarbiausius dalykus. Pilnas TU102 branduolys turi šešis GPC (Graphics Processing Clusters) klasterius. Kiekviename yra po 12 SM blokų, kurie po du suskirstyti į TPC (Texture Processing Clusters) klasterius. Vienas SM turi 64 CUDA branduolius, 8 Tensor branduolius, kurie užima aštuonis kartus daugiau vietos nei CUDA dalis, ir po vieną RT (Ray Tracing) branduolį. Taip turime tris skirtingos paskirties branduolius: CUDA atsakingi už šešėliavimą, Tensor už deep learning (žaidėjams bus aktualiausias šiuo principu veikiantis DLSS kampų glotininimas), o RT branduoliai už Ray Tracing. Būtent ši technologija sulaukia ir sulauks daugiausiai dėmesio. Taip pilnai įgalintas TU102, turintis 18 milijardų tranzistorių, gauna 4608 CUDA, 576 Tensor ir 72 RT branduolius.
„Turing“ architektūra šiuo požiūriu yra panaši į „Volta“. „Pascal“ architektūrai būdinga, kad TPC yra sudarytas tik iš vieno SM bloko. „Turing“ architektūroje atliktas pakitimas neleidžia padidinti slankiojo kablelio (FPU) operacijų kiekio, tačiau pagerina resursų segmentaciją. Apkrovai, kuriai nereikalinga shared atmintis, „Turing“ gali pasiūlyti 64 KB L1 atminties, o atvirkštiniu atveju 32 KB, jeigu tokio tipo atminčiai yra paklausa. Tai unifikuota/apjungta atminties sistema, leidžianti geriau panaudoti resursus, išvengti brangaus SRAM nepanaudojimo ir paspartinti šešėliavimo procesų apdorojimą. „Pascal“ luste shared atminties kiekis buvo nekintantis (96 KB), o L1 atmintis buvo paskirstyta į du blokus po 24 KB. Dabar L1 ir shared atmintis naudoja tą pačią magistralę, todėl pralaidumas yra vienodai didelis. L2 tipo atminties dydis „Turing“ luste padvigubėjo nuo 3 MB iki 6 MB. Pasak „nVidia“, šie patobulinimai leido padaryti CUDA branduolį 50 procentų spartesnį už atitinkamą „Pascal“.
Dar vienas svarbus pasikeitimas liečia sveikųjų skaičių (INT) ir slankiojo kablelio (FPU) operacijas, kurios dabar gali būti vykdomos tuo pačiu metu. „Pascal“ luste visas vamzdis susidurdavo su vilkinimu, kuomet buvo vykdomos sveikųjų skaičių operacijos. „Turing“ turi nepriklausomus duomenų takelius, kurie leidžia FPU ir INT operacijas vykdyti kartu neužkišant duomenų vamzdžio. Tradiciškai GPU nepasižymi aukšta sparta vykdant sveikųjų skaičių operacijas, todėl tokios apkrovos dažniausiai paliekamos gulti ant CPU pečių. Ray Tracing palaikymas ir visas išpildymas dažnai pareikalauja INT operacijų, todėl norint tinkamai adaptuoti šios technologijos palaikymą „nVidia“ privalėjo „Turing“ lustą paversti geresniu apdorojant INT operacijas. Kaip ten bebūtų, žaidimų kūrėjai daugelį INT operacijų vis tiek paskirs apdoroti centriniam procesoriui, o „Turing“ našumu apdorojant INT operacijas dar teks įsitikinti.
Žvilgsnis iš arčiau
„Gaming X Trio“ yra milžiniška vaizdo plokštė. Apie tai byloja du juodu ant balto specifikacijų lentelėje parašyti faktai: ilgis - 327 mm, aukštis - 140 mm. Jeigu su 140 mm pločio vaizdo plokštėmis buvo tekę susidurti (tokia buvo kad ir „MSI GTX 1070 Ti Gaming 8G“), tai reikalų su beveik 330 mm ilgio grafikos akseleratoriumi turime pirmą kartą. mITX korpusų turėtojams tai blogos žinios, kadangi į retą tokio formato korpusą telpa ilgesnė nei 300 mm ilgio vaizdo plokštė. MSI kūrinys pasiglemžia ir dar vieną rekordą. Kiek daugiau nei 1550 gramų sverianti VGA pagal šį parametrą pranoksta „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“. Pastaroji svėrė ~1,45 kilogramo. Dabar tampa aišku, kodėl į komplektaciją MSI pridėjo ir prilaikomąjį kronšteiną.
Įdomu, jog MSI su RTX karta nepristatė „Gaming X“ modelio. Prisimename tas raudona - juoda spalva dažytas kompanijos vaizdo plokštes. „Gaming X Trio“ MSI į rinką įvedė kartu su GTX 1080 Ti. Šis modelis pasižymėjo identiškais taktiniais dažniais kaip ir „MSI GTX 1080 Ti Gaming X“, tačiau aušinimo sistemoje buvo integruoti trys ventiliatoriai vietoje dviejų ir, žinoma, pakeistas estetinis dizainas. „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ dizainas mažai kuo skiriasi nuo minėtos GTX 1080 Ti. Liko panašios formos pilkai juodas gaubtas, tik pasikeitė LED/RGB juostų išdėstymas. Dabar jos patalpintos iš šonų, formuojant įsivaizduojamą X simbolį.
Žiūrint iš šono galima diagnozuoti, kad „Gaming X Trio“ aušinimo sistema užima tris PCI išplėtimo lizdus. Plotis - 55,6 mm. Tai dar vienas peilis norintiems į nedidelį mITX korpusą patalpinti tokio kalibro vaizdo plokštę. Tokia sistema ne į naudą svajojantiems apie multi GPU konfigūraciją. Tarpelis tarp dviejų PCIe 3.0 x16 lizdų, tarp kurių palikti kiti du išplėtimo lizdai, bus labiau apribotas ir gali nubraukti tokio trijų aukštų aušinimo dizaino privalumus.
Ant šoninės „Gaming X Trio“ dalies nutįsta gaubtas, kuriame „sumontuoti“ visi būtiniausi pavadinimai, o aplink juos RGB diodų juostelė. Belieka išsiaiškinti, kiek pašvietimo zonų turi „Gaming X Trio“. Tam reikės „Mystic Light 3“ įrankio.
Nugarinę montažinės plokštės dalį dengia metalinis stilingas dangtelis. Branduolio projekcijoje po savimi jis turi termo pagalvėlę, todėl ne tik atlieka estetinę ir apsauginę funkcijas, bet ir perima dalį GPU šilumos. Pagal priimtą standartą MSI negalėjo NVLink jungties vietoje praplatinti montažinės plokštės, todėl papildomai „išpūsta“ tik 2/3 vaizdo plokštės.
Kalbėjimasis tarp RTX vaizdo plokščių vyksta nebe per (HB) SLI, o NVLink sąsają, tuo pačiu apeinant PCIe magistralę. Consumer tipo „Turing“ vaizdo plokštės turi atjungtą vieną tiltelį, todėl abipusiai pralaidumas sumažėjęs nuo 100 GB/s iki 50 GB/s. Palyginus su SLI (1 GB/s) ir HB SLI (2 GB/s), tai milžiniškas padidėjimas. NVLink leidžia maksimaliai sujungti dvi vaizdo plokštes, suteikiant galimybę dalintis tarp vaizdo plokščių vRAM atmintimi ir be didesnių apribojimų dalintis duomenimis (dėka PCIe apėjimo), kas atriša rankas Deep Learning operacijose.
Po plastmasiniu gaubtu slepiasi dviejų dalių aliuminis radiatorius, kurį veria septyni variniai termo vamzdeliai. Penki pasibaigia vaizdo plokštės galinėje dalyje, du - antroje radiatoriaus dalyje. MSI senokai nepropaguoja direct touch technologijos, todėl ir čia visi termo vamzdeliai jungiami į didelį termo pagrindą ir jau tada jis montuojamas ant grafinio branduolio. Aštuonis „Micron“ GDDR6 atminties lustus (bendras buferis 8 GB) aušina papildoma metalinė plokštelė, kuri sąlyčio būdu perduoda šilumą į pagrindinį radiatorių. Ant modifikuotos „Gaming X Trio“ montažinės plokštės integruota 10+2 fazių VRM grandinė. Galios blokai papildomai aušinami pagrindinio radiatoriaus. Dešimt fazių tenka TU104 branduoliui ir dvi GDDR6 atminčiai. RTX 2080 FE turi mažiau raumeningą 8+2 fazių konfigūraciją. Dėl padidinto VCore fazių skaičiaus FE modeliuose naudojamas 8-ių PWM kanalų „uPI uP9512“ PWM valdiklis buvo pakeistas į dešimt PWM kanalų turintį „Monolithic Power Systems MP2888“ valdiklį, kuris sutinkamas RTX 2080 Ti spartintuvuose. „Gaming X Trio“ naudoja FDMF3170 galios blokus iš „ON Semiconductor“. Tai 70 A (kiekvieno) stiprio galios blokai. Jei imsime už palyginimą kolegų „Techpowerup“ gautą RTX 2080 FE, kuri turėjo FDMF3160 (55 A) blokus, tai MSI padarė žingsnį į priekį. Filtruojantys tantalo POSCAP kondensatoriai buvo pakeisti į polimerinius ir tai kaip vienintelis šioks toks žingsnis atgal.
Už aktyvų aušinimą atsakingi trys TORX 3.0 ventiliatoriai, kurie įgavo kiek kitokią sparnelių išvaizdą - dabar ant kas antro atsirado po du dantukus. Esantis ties NVLink sąsaja yra mažesnio skersmens (85 mm), kiti du yra identiško dydžio (95 mm). Mažesnysis nekaba ore ir yra paslinktas virš radiatoriaus, todėl ventiliatoriai nėra išdėstyti lygiagrečiai vienas kitam. Ventiliatoriai naudoja dvigubus rutulinius guolius. Pasak MSI, pirmiausiai (temperatūrai pasiekus 56 °C) įsijungia du didieji ventiliatoriai, o trečiasis aktyvuojamas tik kai temperatūra viršija 60 °C.
„Gaming X Trio“ vietoje 6-pin + 8-pin maitinimo lizdų gavo 2x 8-pin konfigūraciją, kuri galia patenkinti 375 W poreikį. MSI savo svetainėje nurodo, kad šios vaizdo plokštės TDP siekia 260 W. Tai 35 papildomi vatai lyginant su standartinės RTX 2080 TDP, kuris siekia 225 W. Nedaug kas gali nepatikti kalbant apie PCIe maitinimo lizdus, tačiau LED indikatorių, informuojančių apie pajungimą, mums tikrai trūksta.
Vaizdą galima išvesti pasinaudojant viena iš trijų DisplayPort 1.4a arba HDMI 2.0b lizdu. RTX karta su savimi atsineša ir VirtualLink jungtį. Tai specialiai VR įrenginiams skirta USB-C tipo jungtis, apjungianti DisplayPort bei USB-PD (Power Delivery) dalis.
Specifikacijos
Priminisme, kad RTX 2080 neturi pilnai aktyvuoto TU104 branduolio, nors juo dalinamasi ir su RTX 2080 Ti modeliu. Pagal specifikacijas „Gaming X Trio“ beveik niekuo nesiskiria nuo „Founders Edition“. GDDR6 atminties dažnis identiškas, t.y. 14000 MHz, taip generuojant 484 GB/s duomenų srautą. Šiandienos varžovas, „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“, turi minimaliai paspartintą GDDR5X atmintį, kas leidžia įgyti papildomus 5 GB/s. Be atlikto mažo paspartinimo 11 GHz dirbanti GDDR5X atmintis su 384 bitų magistrale duotų tiek pat pralaidumo, kiek GDDR6 (14 GHz) su 256 bitais. Daugelis kitų parametrų, kaip kad CUDA branduolių skaičius, TMUs (224 prieš 184) ir ROPs (88 prieš 64) vienetų skaičius yra GTX 1080 Ti pusėje. Lyginant su „Founders Edition modeliu“ MSI 60 MHz padidino branduolio Boost dažnį, jam ūgtelėjant nuo 1800 MHz iki 1860 MHz. Tačiau tai tik teoriniai skaičiai. Tikrą Boost dažnį realioje praktikoje nulemia netgi tokie dalykai, kaip silicio kokybė. MSI padarė taip, kad padidintas Boost dažnis buvo aktyvuotas iškart sumontavus „Gaming X Trio“ į sistemą. Jokios papildomos programėlės, turinčios dažnių profilius, nėra reikalingos.
GeForce GTX 1080 Ti FE | Asus ROG STRIX GTX 1080 Ti OC | GeForce RTX 2080 FE | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | |
Branduolys | GP102 | GP102 | TU104 | TU104 |
Gamybos technologija | 16 nm FinFET TSMC | 16 nm FinFET TSMC | 12 nm FinFET TSMC | 12 nm FinFET TSMC |
CUDA procesoriai | 3584 | 3584 | 2944 | 2944 |
Tensor procesoriai | - | - | 368 | 368 |
RT procesoriai | - | - | 46 | 46 |
Ray Tracing sparta | - | - | 8 GRays/s | 8 GRays/s |
TMUs | 224 | 224 | 184 | 184 |
GPU dažnis | 1481 MHz | 1595 MHz | 1515 MHz | 1515 MHz |
GPU Boost dažnis | 1582 MHz | 1709 MHz | 1800 MHz | 1860 MHz |
Atminties magistralė | 352 bit | 352 bit | 256 bit | 256 bit |
Atminties dydis | 11 GB GDDR5X | 11 GB GDDR5X | 8 GB GDDR6 | 8 GB GDDR6 |
Atminties dažnis | 11008 MHz | 11112 MHz | 14000 MHz | 14000 MHz |
Atminties pralaidumas | 484,4 GB/s | 488,9 GB/s | 484 GB/s | 484 GB/s |
ROPs | 88 | 88 | 64 | 64 |
L2 spartinančioji atmintis | 2816 KB | 2816 KB | 4096 KB | 4096 KB |
TDP reitingas | 250 W | 250 W ? | 225 W | 260 W |
RGB pašvietimas
Kaip minėjome, tam reikalinga „Mystic Light 3“ programinė įranga. Įrankio funkcionalumu likome patenkinti, kadangi jis leidžia keisti pašvietimo greitį, ryškumą ir svarbiausia realiu metu parodo kaip atrodo pasirinktas efektas. „Gaming X Trio“ suskirstyta į dvi pašvietimo zonas: šoninę ir viršutinę. Joms gali būti parinkti skirtingi efektai arba bendras efektas abejoms zonoms. MSI yra sukūrusi visus keturis puslapius efektų. Dar daugiau įdomesnių efektų pademonstruosime išvadų skyrelyje.
Boost dažnio konsistensiškumas, temperatūros, triukšmas
Šių trijų dalykų nustatymui 1440p raiškoje naudosime 30 minučių trukmės „Unigine Heaven 4.0“ sintetiką, aplinkos temperatūrai siekiant ~21 °C. Garsas matuojamas ~50 cm atstumu, prieš tai atjungus sisteminius ventiliatorius „Phanteks Enthoo Primo“ korpuse ir atidarius jo šoną. Lieka tik „Noctua NH-D15S“ su jam priklausančiu virtualiai negirdimu NF-A15 PWM ventiliatorimi. Visiška tyla atitinka ~39,5 dBA.
Pačioje sesijos pradžioje „Gaming X Trio“ maksimalus Boost dažnis pašoko iki 1980 MHz, mums sesijos pabaigoje nustatant stabilizuotą 1950 MHz Boost dažnį. Priminsime, kad oficaliai Boost dažnis siekia 1860 MHz. Kintant apkrovai jis kis: kuo lengvesnė apkrova, tuo Boost dažnis didesnis ir atvirkščiai. Kuo apkrova intensyvesnė, tuo dažnis bus mažesnis. Paskutiniais duomeninis jis priklausomas ir nuo silicio kokybės. Vidiniai algoritmai labiau vykusiam siliciui leidžia tiksėti šiek tiek didesniu Boost dažniu.
Po 15 minučių trukmės ramybės „Gaming X Trio“ temperatūra neviršijo 35 °C. Pasyviai aušinama „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“ buvo šiek tiek vėsesnė, jos temperatūra vos viršijo 30 °C. Gerokai aktualesnės dirbančių vaizdo plokščių temperatūros. Nustatėme, kad sesijos metu maksimali temperatūrą buvo beveik identiška: „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“ įšilo iki 65 °C, o „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ pasiekė 66 °C.
Trys „Gaming X Trio“ ventiliatoriai įsisuko iki maksimalių ~1200 RPM, kurie nesugebėjo išsiskirti iš bendro sistemos fono (42,3 dBA). Tas pats galioja ir „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“ ventiliatoriams, kurie įsisuko iki ~1400 RPM. Grynas vaizdo plokščių triukšmas šiek tiek pakrypo MSI naudai, kuri yra nepilnu 0,5 dBA tylesnė. Rankiniu būdu nustačius ventiliatorių sūkius maksimaliems, „Gaming X Trio“ tapo 4,5 dBA tylesne, nors abi vaizdo plokštės jau priminė kylantį naikintuvą.
Testavimo metodika
Žaidimai su maksimaliais in-game nustatymais testuojami du kartus nustačius 2560 x 1440 rezoliuciją, po to suskaičiuojant fps vidurkį bei 1 proc. ir 0,1 proc. mažiausių fps reikšmių vidurkius su OCAT arba FRAPS įrankiais. Integruoti testavimo įrankiai naudojami tik „Middle-earth: Shadow of War“, „Total War: Warhammer“ ir „Forza Motosport 7“ žaidimuose, o real gaming sesija trunka 120 sekundžių. Ten kur yra palaikymas, naudojamas DirectX 12 arba „Vulkan“ API. „Meltdown“ ir „Spectre“ pažeidžiamumo pataisymai veiksnūs tiek „Windows 10“ (April atnaujinimas), tiek BIOS lygiu.
Testavimo sistemą sudarė:
- Procesorius: Intel Core i7-8700K (stock)
- Pagrindinės plokštės: Asus ROG Strix Z370-I Gaming
- Vaizdo plokštė: Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC (ForceWare 411.63 WHQL)
- MSI RTX 2080 Gaming X Trio (ForceWare 411.63 WHQL)
- Operatyvioji atmintis: G.SKILL TridentZ DDR4 2x 8 GB 3600 MHz CL16
- SSD kaupiklis: OCZ Vector 150 120 GB
- HDD: Seagate Surveillance 6 TB 7200 RPM
- Maitinimo šaltinis: Corsair AX860i
- Korpusas: Phanteks Enthoo Primo
- Monitorius: AOC U2868PQU
- Operacinė sistema: Windows 10 (April update
Rezultatai: Battlefield 1, Dirt 4, DOOM
Rezultatai: Forza Motosport 7, Hitman, Far Cry 5, GTA V
Rezultatai: Mafia III, Mass Effect: Andromeda, Middle-earth: Shadow of War, Prey
Rezultatai: Rise of the Tomb Rider, The Witcher 3: Wild Hunt, Total War: Warhammer, Total War: Warhammer II, Wolfenstein II: The New Colossus
Šiek tiek profesionalios apkrovos
Tas truputis profesionalios apkrovos yra V-Ray modeliavimo scena. Kadangi tai „GeForce“ vaizdo plokštės, įrankis naudoja CUDA kalbą. „Radeon“ akseleratorių atveju būtų naudojamas OpenCL. „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ žengia koja kojon kartu su „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“. Vaizdo plokštes skiria menka sekundę, kurią galima drąsiai nurašyti paklaidai ir paskelbti visišką lygybę.
MSI RTX 2080 Gaming X Trio
Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC
Energijos sąnaudos
Lentelėje nurodytos maksimalios apkrautos sistemos energijos sąnaudos, taip pat sąnaudos ramybės būsenoje. Buvo pripažinta, kad RTX serijos vaizdo plokštės turi problemų dėl didelių sanaudų būtent ramybės būsenoje, ką iš dalies patvirtina ir mūsų matavimai. „Gaming X Trio“ reikalavo 6 W daugiau nei varžovė GTX 1080 Ti. Kartu su naujausiomis Forceware 411.70 tvarkyklėmis ši bėda turėjo būti išspręsta. Pakeitus tvarkykles budinčios „Gaming X Trio“ sąnaudos susilygino su „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“. Žaidžiant „The Witcher 3“ daugiau elektros (434 W prieš 408 W) pareikalavo sistema, turinti „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“, tačiau kitame žaidime, „Mass Effect: Andromeda:“ jau didesnį apetitą (424 W prieš 385 W) turėjo „Gaming X Trio“. Vidutinių energijos sąnaudų kol kas neturime galimybių išmatuoti, tačiau akivaizdu, kad abejoms vaizdo plokštėms reikalingas panašios galios maitinimo šaltinis.
Išvados
RTX 2080 apžvalga buvo suplanuota kelioms dienoms po oficialaus starto, kadangi MSI mums į rankas „Gaming X Trio“ įteikė likus vos ~24 valandoms iki draudimo skelbti apžvalgas pabaigos. Deja, bet visus planus sugriovė „Windows 10“ nesugebėjimas atsinaujinti iki April versijos. Tam buvo sugaištos beveik trys dienos, kol išbandžius n skaičių išeičių ir praradus kantrybę galiausiai teko visvien operacinę sistemą perrašyti. Tai yra pirmasis aspektas, kuris mums nepatinka. RTX 2080 (Ti) reikalauja April atnaujinimo ir RTX skirtų tvarkyklių nepavyks įdiegti tol, kol operacinė sistema nebus atnaujinta.
Vieni kala RTX'us prie kryžiaus, kiti yra truputį nuolaidesni. Mūsų akimis dėl RTX 2080 užimamos pozicijos nereikia labai burbuliuoti, nepaisant to, kad šios vaizdo plokštės negalime vadinti pilnaverčiu upgrade'u GTX 1080 Ti atžvilgiu. Naudodami 1440p raišką nustatėme, kad „Gaming X Trio“ yra nepilnai 5 % spartesnė už modifikuotą ir taip pat paspartintą „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“. Šiuo atveju džiaugiamės turėdami progą vienas prieš vieną suvesti du custom modelius. Menką pranašumą RTX'ui leido įgyti du žaidimai: „Wolfenstein II: The New Colossus“ ir „Forza Motosport 7“. Pirmajame „Gaming X Trio“ įgijo daugiau nei 15 % siekiančią persvarą, o lenktynių simuliatoriuje tiesiog triuškinančią >60 % persvarą. Pavertus į fps tai prilygo beveik 55 papildomiems kadrams. Sunku paaiškinti, iš kur tokia RTX jėga šiuose dviejuose žaidimuose, tačiau ji tikrai nesusijusi su „Turing“ gebėjimu geriau tvarkytis su „Vulkan“ ar DX12 API, ką patvirtino kiti šiuos instrukcijų rinkinius naudojantys žaidimai. Ten RTX nesusikūrė jokio apčiuopiamo pranašumo. Išėmus du RTX'ui palankiausius žaidimus turėtume paskelbti, kad „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“ ima viršų. Beveik 10 % ir 3,5 % persvaros žaidimuose „Mafia III“ ir „Hitman“ užtenka likti priekyje, nes aibėje žaidimų („Battlefield 1“, GTA V, „Mass Effect: Andromeda“, „The Witcher 3") buvo užfiksuotos visiškos lygiosios, o keliuose pavadinimuose („Prey“, „Rise of the Tomb Rider“) GTX 1080 Ti OC pasiėmė smulkesnius (2-3 %) laimėjimus. Bet kokiu atveju RTX 2080 yra labai arti buvusio „GeForce“ flagmano. Tai patvirtina ir blogiausių fps reikšmių vidurkiai. Reikšmingą atotrūkį „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“ įgijo tik „Prey“, kur 0,1 % vidurkis buvo geresnis ~15 fps, o 1 % ~10 fps. Tiesą pasakius, RTX 2080 gebėjimas prilygti GTX 1080 Ti stebina atsižvelgus į 600 vienetų trūkstamų CUDA branduolių ir nepadidėjusį taktinį dažnį. Bet tuo pačiu yra kai kas, kas stebina iš blogesnės pusės. „nVidia“ akivaidžiai sugebėjo patobulinti CUDA dalies architektūrą, tačiau panašios išmatuotos energijos sanąudos tarp „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ ir „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“ parodo, kad efektyvumas nepadidėjo nepaisant 12 nm techproceso. Visko mažiau, panašus dažnis, ir kol kas miegantys Tensor ir Ray Rracing branduoliai...
Žaidimas | MSI RTX 2080 Gaming X Trio prieš Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC 1440p (avg fps) |
Battlefield 1 (DX11) | 0 % |
Dirt 4 | +5,5 % (+5,5 fps) |
DOOM (Vulkan) | 0 % |
Far Cry 5 | +2,4 % (+2,5 fps) |
Forza Motosport 7 | +61,5 % (+54,4 fps) |
GTA V | 0 % |
Hitman | -3,4 % (-4,6 fps) |
Mafia III | -9,9 % (-9,4 fps) |
Mass Effect: Andromeda | 0 % |
Middle-earth: Shadow of War | 1,6 % (+1,6 fps) |
Prey | -2,7 % (-5 fps) |
Rise of the Tomb Rider | -2 % (-2,1 fps) |
The Witcher 3: Wild Hunt | 0 % |
Total War: Warhammer (DX12) | -1,25 % (-1,2 fps) |
Total War: Warhammer (DX11) | -2,6 % (-2,7 fps) |
Total War: Warhammer II (DX11) | -2 % (-1,3 fps) |
Total War: Warhammer II (DX12) | -3,5 % (-1,8 fps) |
Wolfenstein II: The New Colossus | +15,6 % (+31 fps) |
Bendra suma (vidurkis %/fps) | +59,25 % (+4,55 %/+5,1 fps) |
O dabar šviesesnė pusė ir tai, dėl ko nereikėtų itin burbuliuoti. Vokiečių kolegų paskaičiavimu, „nVidia“ su RTX 2080 1440p raiškoje duoda ~40 procentų daugiau spartos už vos 8 procentais didesnę startinę kainą. Tai netgi daug geresnis santykis už tą, kurį turėjo GTX 1080, kai išleidimo metu pasiūlė ~65 proc dugiau spartos, bet jau už beveik 50 procentų didesnį MSRP (lyginant su GTX 980). Aišku visi norėtų, kad būtų pasikartojęs GTX 980 scenarijus, kai jos MSRP buvo mažesnis už GTX 780 tuo pačiu siūlant beveik 25 proc daugiau spartos, tačiau tai įvykti, kai AMD apleidusi high end segmentą, tiesiog negali. Žiūrint pro kitą prizmę RTX 2080 šiek tiek nuvilia. Tai padiktuoja nesena istorija, kai GTX 780 Ti po 9xx kartos išleidimo atsidūrė tarp GTX 970 ir GTX 980, o GTX 1070 grubiai prilygo buvusiam flagmanui GTX 980 Ti. Dabar turime tik tai, kad RTX 2080 prilygsta GTX 1080 Ti, o RTX 2070 aiškiai bus už GTX 1080 Ti nugaros. Jei neapgauna atmintis, „nVidia“ niekad nebuvo tuo pačiu metu išleidusi non Ti ir Ti versijų. Pakeista strategija, kuri anksčiau leisdavo per pusmetį atpigti non Ti modeliui ir po to į jo vietą (už panašią kainą) pastatyti Ti flagmaną, labiausiai ir kalta dėl dvejopų minčių apie RTX seriją.
Savo ruožtu mintys apie „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ ne tokios išblaškytos. MSI aplipdė „Turing“ architektūros branduolį trijų aukštų aušinimo sistema, kuri atlieka savo darbą trio būdu: tyliai, efektyviai, gražiai. MSI truputį melavo apie pusiau pasyvų aušinimo režimą. Oficialioje svetainėje nurodoma, kad viršijus 56 °C startuoja du didieji ventiliatoriai, o vėliau (viršijus 60 °C) įjungiamas ir trečiasis, mažesnysis, ventiliatorius. Nieko panašaus. Vienu metu įjungiami visi trys ventiliatoriai ir tai nutinka „Gaming X Trio“ įkaitus iki 62 °C. Jokios problemos dėl to nėra, tačiau bet kokia netiksli informacija nėra sveikintina. Nepertraukiamos apkrovos su „Unigine Heaven 4.0“ metu „Gaming X Trio“ maksimaliai įkaito iki 66 °C. Tokiai temperatūrai išlaikyti prireikė ~1200 RPM besisukančių TORX ventiliatorų. Išgirsti MSI vaizdo plokštės nepavyko net sumažinus sisteminių „Phanteks“ ventiliatorių darbą iki 40 %. „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“ identiškomis sąlygomis taip pat buvo virtualiai negirdima, tačiau visiškai atjungus sisteminius ventiliatorius ir atidarius korpuso šoną pavyko nustatyti, kad „Gaming X Trio“ yra ~0,5 dBA tylesnė. Atsižvelgiant į žemą maksimalią temperatūrą ir lėtai dirbančius ventiliatorius, kurių mes netriukšmingos sistemos fone negirdėjome, „Gaming X Trio“ aušinimo sistema yra puiki. Dar tiksliau MSI aušinimo sistemą bus galima įvertinti MSI po „Gigabyte“ RTX vaizdo plokštės apžvalgos.
Apie grožį kalba dviejų zonų RGB pašvietimas, kurio kontrolė galima su „Mystic Light 3“ įrankiu. MSI sukūrė dvigubą tuziną efektų, tarp kurių tikrai yra įdomių ir akį veriančių RGB efektų. Įrankio funkcionalumas aukšto lygio, užtikrinantis nepriklausomą dviejų zonų kontrolę ir realiu metu parodantis, kaip atrodo dominantis efektas dar prieš spustelint apply mygtuką.
Buvo paliesta ir montažinė plokštė. Ant restruktūrizuoto PCB atsirado dvi papildomos VCore fazės ir PWM valdiklis nuo RTX 2080 Ti modelio. „nVidia“ ir taip sumontavo labai patikimą VRM grandinę, todėl, kaip neretai nutinka GPU rinkoje, turime overkill lygio grandinę. Bet kokiu atveju atsiras tą įvertinančių. Pagrinde tie, kurie tiki geresniais spartinimo rezultatais, nors VRM reikšmė GPU pasaulyje tam labai miglota. Mes labiau linkę įvertinti tai, kad gautas testavimo pavyzdys neturėjo coil whine zirzimo. Nemalonų efektą buvo galima išgirsti tik žaidimų meniu, kuriuose sparta siekė daugiau nei 3000 fps. Įprastos gaming sesijos metu nebuvo girdėti jokio zirzimo. Rasti negatyvių aspektų apie „Gaming X Trio“ nelengva. Ko tikrai pasigedome, tai LED indikatorių viršum PCIe maitinimo lizdų, kurie įspėtų apie ne iki galo įkištą kabelį. Itin dideli „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ išmatavimai (327 x 140 x 56 mm) ne tik kad uždega raudoną šviesą mITX korpusų savininkams, bet ir turėtų versti pasitikrinti senesnių ATX korpusų savininkus. Apsiskaičiavus greičiausiai liks kelios dešimtys eurų naujam biudžetiniam korpusui - šiuo metu „Skytech“ kainoraščiuose „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ yra vienas pigesnių sprendimų tarp modifikuotų RTX 2080, tačiau kainos gali greitai pasikeisti atsiradus realiems kiekiams.