„Daugiau žalos, nei naudos.“ Perspėja mechanikai. Šių degalų geriau nepilti į automobilį ()
Tai, kas tinka naujam automobiliui, gali padaryti žalos senam.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Aukščiausios kokybės degalai yra brangesni nei standartiniai, todėl turėtų būti geresni. Degalinės juos giria, teigdamos, kad variklis veiks sklandžiai ir tuo pačiu sumažės automobilio techninės priežiūros sąnaudos. Visgi, nėra viskas taip gražu, kaip atrodo. Aukščiausios kokybės degalai gali padaryti daugiau žalos nei naudos.
Dažnai sakoma, kad rafinuoti (taigi ir brangesni) aukščiausios kokybės degalai gali suteikti daug privalumų bet kuriam varikliui. Nepriklausomų institutų, tokių kaip ADAC, tyrimai iš tikrųjų patvirtino, kad rafinuotų degalų naudojimas gali sutaupyti degalų – varikliuose, kuriuose jie buvo naudojami, degalų sąnaudos 100 km sumažėjo iki 5 %. Be to, pastebėtas galios ir variklio sukimo momento padidėjimas.
Be to, tokiuose degaluose esantys priedai skirti pailginti variklio tarnavimo laiką. Tačiau neužtenka karts nuo karto užpildyti baką tokiu kuru – jį tektų naudoti periodiškai.
Aukščiausios kokybės degalai tinka ne kiekvienam varikliui
|
Pasirodo, naujiems varikliams padedantys priedai gali sukelti problemų senesniems automobiliams. Kaip paaiškina „ProfiAuto Serwis“ tinklo ekspertas Adamas Lehnortas:
„Tai, kas turėtų padėti, iš tikrųjų gali pakenkti didelės ridos automobiliams. Priedai, esantys aukščiausios kokybės degaluose, gali išplauti variklyje susikaupusius nešvarumus, kurie susimaišys su alyva. Gali atrodyti, kad tai labai geras dalykas, nes turime švarų variklį ir reguliariai keičiame tepalus. Tačiau tokiu būdu išplautos nuosėdos sumažins stūmoklio sandarumą cilindre. Taigi suspaudimo laipsnis sumažės, dėl to variklio galia mažės, o ne padidės.“
O kas dar blogiau:
„Be to, aukščiausios kokybės degaluose naudojami plovikliai (detergentai) gali išplauti degalų sistemoje esančius nešvarumus, o tai savo ruožtu gali pažeisti purkštukus.“
Kokie degalai tinkami senesniems automobiliams?
Mechanikai teigia, kad rafinuoti degalai gali pakenkti automobiliams, pagamintiems iki 1990-ųjų pabaigos. Dauguma jų nebuvo aprūpinti vadinamaisiais smūgio jutikliais.
Aukščiausios kokybės degalų mišinių oktaninio skaičiaus padidėjimą sukelia vadinamieji antijutikliniai priedai, skirti neleisti stūmokliams ir vožtuvams perdegti ar net sugadinti variklio galvutę.
Smūgio simptomas vairuojant – tai būdingas metalinis trinktelėjimas greitėjant. Jei tam tikrame variklyje nėra šio smūgio jutiklio, degalai su padidintu oktaniniu skaičiumi gali sulėtinti degimo procesą tiek, kad variklis ne tik neįgyja, bet netgi praranda pradinę galią.
Vis daugiau mechanikų atkreipia dėmesį, kad verta naudoti įprastus degalus ir karts nuo karto praturtinti juos profesionaliais kuro priedais. Kalbama apie chemines medžiagas, kurias pilame į automobilio baką, pavyzdžiui, kas 5 000 kilometrų.
Tai ypač pasakytina apie molekulinės inžinerijos gaminius su nano- ir mikrotechnologijomis (įskaitant grafeną), kurių poveikis pasitvirtina kelių sąlygomis, ilgų nuotolių bandymuose, dinamometruose ir automobilių sporte.
Apskritai, tai taip pat yra patogesnis pasirinkimas, jei lyginsime jų kainas su įprastais rafinuotais degalais.