Paneigiame mitus apie žiemines padangas  ()

Atėjo metas keisti žiemines padangas – tai galite padaryti iki lapkrčio 10 dienos.



© Kaboompics.com (public domain) | https://www.pexels.com/photo/close-up-shot-of-a-tire-6603945/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šia proga verta pastebėti, kad tarp vairuotojų vis dar sklando mitai ir legendos apie žiemines padangas. Daugelis jų anksčiau buvo tiesa, tačiau laikai pasikeitė ir šiandien jie turėtų būti praeitis.

Vos prieš 30–40 metų automobilių pramonė atrodė visiškai kitaip, o tada taikyta praktika neturi nieko bendra su šiandiena. Mažesnis eismas, atšiauresnės žiemos, šiek tiek kitokių charakteristikų automobiliai ir daug mažiau pažangios technologijos lėmė, kad vyravo teorijos apie žiemines padangas, kurias šiandien galime traktuoti tik kaip mitus. Štai keletas iš jų.

Žiemines padangas reikia montuoti tik ant varančiųjų ratų

Žiemines padangas montuoti tik ant varančiųjų ratų seniau buvo labai populiari praktika. Tai daugiausia lėmė taupymas – nereikėjo pirkti keturių žieminių padangų, o kadangi galinė ašis tik „velka“, daugelis vairuotojų manė, kad ten galima sumontuoti vasarines padangas.

Niekas negali būti toliau nuo tiesos – žieminės padangos ant visų keturių ratų yra nepaprastai svarbios norint išlaikyti stabilumą ir užkirsti kelią sukibimo praradimui slidžiame žiemos kelyje.

[EU+Kuponas] Aukščiausias lygis! Pasaulinio garso gamintojo gipso kartono sraigtinis suktukas. Paskutiniai vienetai („VEVOR BR8504“)
3656 1

Nuostabiai gera kaina

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Palyginti su vasarinėmis padangomis, žieminės padangos užtikrina geresnį sukibimą, stabilumą, trumpesnį stabdymo kelią ir efektyvesnį vandens pašalinimą iš ratų. Vasarinės padangos nebus tokios efektyvios esant žemai temperatūrai.

Prieš montuodaami padangas palaukiame sniego, kitaip jos prieš tai susidėvės

Tai viena didžiausių nesąmonių, kartojamų vairuotojų, kurie mielai visą žiemą praleistų su vasarinėmis padangomis ir sutaupytų jas keisdami.

Taip, pastarųjų metų žiemos nėra tokios atšiaurios kaip anksčiau – kartais pirmojo sniego tenka laukti iki sausio mėnesio.

Tačiau reikia atminti, kad žiema reiškia ne tik sniegą, bet ir šerkšną, apledėjusius paviršius, dažnus lietus ar lijundrą. Tokio sukibimo nesuteiks vasarinės padangos, kurios nėra tokios efektyvios esant žemai temperatūrai.

Esant žemesnei nei 5 laipsnių temperatūrai, žieminės padangos, pagamintos iš minkštesnio gumos mišinio su priemaišomis, kurios pagerina sukibimą, neleidžia gumai sukietėti nukritus temperatūrai arba pagerina padangos elgesį ant šlapios dangos.

Turiu 4x4 pavarą, kodėl man reikalingos žieminės padangos?

 

Automobiliai su visais varančiaisiais ratais iš tikrųjų turi pranašumą prieš automobilius su dviem varančiaisiais ratais sukibimo ir sukibimo požiūriu.

Taip bus važiuojant sniegu ar ledu, ypač jei vairuotojas žino, ką daro. Dviejų papildomų ratų palaikymas yra neįkainojamas, tačiau žiemą ne viskas priklauso nuo sukibimo. Yra parametras, kuris yra vienodas – tai yra stabdymo kelias.

Keturių ratų pavara nepalaiko stabdymo proceso, o tai reiškia, kad 4x4 stabdo taip pat kaip ir dviem ratais varomas automobilis. Štai kodėl žieminės padangos yra geresnis pasirinkimas žiemai, taip pat ir 4x4 automobiliams.

Tęsinys kitame puslapyje:




Važiuoti su žieminėmis padangomis yra mažiau patogu

Vos prieš keliolika metų žieminių padangų keliamas triukšmas buvo tikra problema. Tai daugiausia lėmė gana agresyvaus ir aukšto protektoriaus naudojimas, kuris riedant asfaltu tiesiog kėlė triukšmą.

 

Skirtumai nuo vasarinių padangų siekė net 6-8 decibelus. Šiandien žieminių padangų gamybos technologija taip pažengusi į priekį, kad daugelio žieminių padangų triukšmo lygis prilygsta gerų vasarinių – 70-72 dB.

Kai kuriems žmonėms 1 dB skirtumas jau yra didelis, tačiau yra ir vasarinių padangų, kurios gali būti triukšmingesnės nei vidutinės žieminės.

Žieminės padangos turėtų būti siauresnės

Anksčiau buvo manoma, kad žieminės padangos turi būti daug siauresnės nei vasarinės. Tam buvo priežastis – dėl siauresnių padangų slėgis pasiskirstė mažesniame plote, todėl jos geriau veikė ant sniego ir ledo. Sukibimas buvo tiesiog geresnis, o slysti buvo sunku dėl to, kad taškinis slėgis ant protektoriaus blokų buvo didesnis.

Tačiau šiuolaikinės žieminės padangos yra technologiškai taip pažengusios, kad sukibimo praradimo problema išsprendžiama naudojant atitinkamą gumos mišinį ir protektoriaus formą, todėl padangos gali būti tokio pat pločio kaip vasarinės.

Siauros žieminės padangos vis dar naudojamos, pavyzdžiui, WRC raliuose. Jos populiarios ir Skandinavijoje, tačiau dėl paprastos priežasties – žieminės WRC arba skandinaviškos žieminės padangos yra dygliuotos, o tai reiškia, kad į protektorių įsukti dygliai pagerina sukibimą. Todėl nereikia daryti padangų platesnių.

 

Nors šiandieninės žiemos ne tokios atšiaurios nei prieš keliolika ar keliolika metų, sniego mažiau, kelių būkle labiau rūpinasi kelių inžinieriai, o šiuolaikiniuose automobiliuose įdiegta daug efektyvių saugos sistemų, neverta nuvertinti geros žieminės padangos. Siekdami užtikrinti maksimalų saugumą, žiemines padangas turėtume uždėti ant visų keturių ratų ir įsitikinti, kad jos yra tinkamos būklės – svarbu amžius ir protektoriaus gylis.

Alternatyva vis dar yra sezoninės padangos, kurios pastaraisiais metais taip pat žengė didelį žingsnį į priekį ir veikia daug geriau bet kokiomis sąlygomis nei prieš keliolika metų. Važiavimas vasarinėmis padangomis žiemą kelia rimtų problemų, nesvarbu, ar turime visureigį, keturiais ratais varomą automobilį, ar laikome save puikiu vairuotoju.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(10)
(-8)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()