Venkite šių automobilių kaip velnio! Odometrai atsukami iki 160 000 km! ()

© Rawpixel (atvira licencija) | https://www.rawpixel.com/image/6076898/honda-civic-crossing-100k-miles
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Į modelių penketuką su dažniausiai atsuktu odometru taip pat pateko „Audi A8“ ir „Opel Vectra“. Aukščiausios klasės limuzino buvimas nestebina, nes premium segmente ridos turi ypač didelę įtaką sparčiai progresuojančiam nusidėvėjimui. Net 9,2 % Lenkijoje „CarVertical“ išbandytų „Audi A8“ odometras buvo atsuktas atgal – nuo odometro „dingo“ vidutiniškai 101 610 km.
Tačiau didžioji staigmena yra „Opel Vectra“ buvimas. Net 8,9 % automobilių atsukta rida – vidutiniškai 65 241 km.
„CarVertical“ duomenys pateikia tik bendrą reiškinio masto apžvalgą, nes neapima duomenų, tokių kaip vidutinis transporto priemonės amžius, patikrintas duomenų bazėse. Tačiau verta perskaityti paskelbtą sąrašą ir prisiminti, kurie modeliai ypač gali tapti tokio sukčiavimo aukomis.
Pavyzdžiui, odometras buvo atsuktas 8,8 % „Fiat Ducato“ automobiliuose, kur vidutinė „pataisos“ vertė siekė net 134 913 km. Kiti šios grupės automobiliai yra „Audi A8“ (102 000 km) ir „Mercedes-Benz E-Class“ (115 000 km).
Šių modelių atveju tikroji jų rida gali būti dvigubai ar net 3 kartus didesnė, perspėja „CarVertical“ atstovai.
15 modelių, kurių rida dažniausiai buvo atsukta 2024 m. Lenkijoje (% ir kiek km vidutiniškai atsukta):
- Toyota Prius – 13,6 %, 159 794 km,
- Ford Mustang – 9,8 %, 50 879 km,
- Ford Fusion – 9,5 %, 62 952 km,
- Audi A8 - 9,2 %, 101 610 km,
- Opel Vectra – 8,9 %, 65 241 km,
- Fiat Ducato – 8,8 %, 134 913 km,
- Jeep Grand Cherokee – 8,8 %, 55 812 km,
- BMW 7 serijos – 7,2 %, 87 644 km,
- Mercedes E-Class – 6,8 %, 114 516 km,
- Renault Espace – 6,6 %, 86 834 km,
- Audi A7 – 6,5 %, 79 749 km,
- Alfa Romeo 159 – 6,4 %, 58 650 km,
- Peugeot 508 – 6,4 %, 92 352 km,
- Mercedes CLS – 6,1 %, 66 085 km,
- Citroen C5 – 6,1 %, 70 951 km
Nesąžininga praktika, susijusi su odometro atsukimu, vis dar yra rimta problema naudotų automobilių rinkoje. Kaip rodo „CarVertical“ duomenys, reiškinio mastai didžiuliai ir paliečia tiek populiarius modelius, tiek prabangius limuzinus.
Perkant naudotą automobilį – ypač atvežtą iš užsienio – verta nuodugniai pasitikrinti jo istoriją ir nepasitikėti patraukliais pasiūlymais nominalia verte.
Rida – vienas esminių faktorių, turinčių įtakos transporto priemonės vertei, o manipuliavimas ja gali reikšti ne tik išpūstą kainą, bet ir paslėptas technines problemas. Jei kažkas atrodo per gerai, kad būtų tiesa, geriau dar kartą tai patikrinti – kol dar ne vėlu.