Toks alyvos keitimas varikliui yra mirties nuosprendis. „Niekada to nedarykite“  ()

Automobilių gamintojai vis dažniau įtikinėja vairuotojus, kad alyvos keitimas kas 30 000 kilometrų yra visiškai saugus.



© SIGAUS, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:SIGAUS_aceite.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šia rinkodaros strategija siekiama privilioti naujų automobilių pirkėjus žadant mažas eksploatavimo išlaidas.

Tuo tarpu mechanikai įspėja: ši praktika gali sukelti rimtus variklio gedimus. Kodėl nereikėtų aklai pasitikėti gamyklos rekomendacijomis ir kaip išvengti brangaus remonto?

Kodėl gamintojai ilgina techninės priežiūros intervalus?

Alyvos keitimo intervalų ilginimas pirmiausia yra rinkodaros strategija. Mažesnės eksploatavimo išlaidos garantiniu laikotarpiu yra stiprus pardavimo argumentas, skirtas paskatinti klientus įsigyti naują transporto priemonę. Gamintojai žino, kad dauguma variklio problemų paaiškės tik pasibaigus garantijai, kai jos taps savininko, o ne gamintojo problema.

Teoriškai šiuolaikinės sintetinės alyvos pasižymi geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis nei jų pirmtakai. Jos yra atsparesnės aukštai temperatūrai ir ilgiau išlaiko savo savybes. Tačiau net ir geriausios alyvos turi fizinių apribojimų ir negali veikti neribotą laiką nekeisdamos.

Kas iš tikrųjų nutinka aliejui naudojimo metu?

[EU+Kuponai] Mažiausia kaina istorijoje! Aukščiausia klasė. Obliavimo staklės, kurių seniai ieškojote. Paskutiniai vienetai (Video)
2858 4

Mažiausia kaina istorijoje

Specialūs kuponai

Galioja iki 2025-07-21

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Alyvos degradacija prasideda vos užvedus variklį ir vyksta keliomis kryptimis vienu metu. Aukšta temperatūra ir sąlytis su oru sukelia oksidaciją, kuri keičia alyvos cheminę struktūrą. Nuolatinis maišymas sukelia ilgų molekulinių grandinių mechaninį skaidymą.

Į alyvą taip pat patenka išorinių teršalų: metalo dalelių nuo dylančių paviršių, degimo likučių, o dyzeliniuose varikliuose – suodžių. Benzininiuose varikliuose su tiesioginiu degalų įpurškimu problemą dar labiau paaštrina alyvos praskiedimas benzinu, kuris patenka į alyvos karterį.

Vairavimas mieste ir dažnesnis alyvos keitimas nei rekomenduoja gamintojas

Įprastas važiavimas mieste ypač kenkia alyvai. Dažnas šaltas užvedimas, trumpi atstumai ir „start-stop“ sistemos retai pasiekia optimalią darbinę temperatūrą. Kondensacijos vanduo neišgaruoja, degimo rūgštys nėra neutralizuojamos, o alyvos temperatūra išlieka per žema, kad priedai veiktų efektyviai.

 

Tokiomis sąlygomis alyva neturi galimybės „savaime apsivalyti“ nuo drėgmės ir teršalų. Vietoj to, joje kaupiasi vis daugiau kenksmingų medžiagų, kurios spartina jos irimą ir blogina tepimo savybes.

Kodėl nerekomenduojama keisti alyvos kas 30 000 km?

Naudojant alyvą 30 000 kilometrų ridai, kyla daugybė problemų, kurių pasekmės gali būti pražūtingos. Sena alyva praranda gebėjimą efektyviai tepti, todėl judančios variklio dalys greičiau dėvisi. Ypač pažeidžiami yra trapūs komponentai, tokie kaip turbokompresoriaus guoliai ir paskirstymo grandinės įtempikliai.

Tęsinys kitame puslapyje:




Užteršta alyva taip pat nustoja atlikti aušinimo skysčio ir valiklio funkcijas. Alyvos kanaluose kaupiasi nuosėdos, kurios gali užblokuoti alyvos srautą į labiausiai apkrautus variklio komponentus. Tai gali sukelti katastrofišką gedimą.

 

Mechanikai pastebi būdingus variklių, naudojančių „Long Life“ alyvas, pažeidimų modelius. Dažniausios problemos susijusios su paskirstymo grandinėmis, kurios per anksti išsitempia dėl prasto įtempėjų sutepimo. Remonto išlaidos gali siekti kelis šimtus eurų.

Turbokompresoriai yra dar vienas komponentas, ypač jautrus pažeidimams. Jie veikia esant ekstremalioms temperatūros ir slėgio sąlygoms, todėl reikalingas puikus tepimas. Panaudota alyva neužtikrina tinkamos guolių apsaugos, todėl guoliai sugenda. Turbokompresoriaus keitimas gali kainuoti kelis šimtus eurų.

Kaip dažnai iš tikrųjų reikia keisti variklio alyvą?

Ekspertai sutaria: saugus alyvos keitimo intervalas yra ne daugiau kaip 15 000 kilometrų arba vieneri eksploatavimo metai. Esant sudėtingoms eksploatavimo sąlygoms, pavyzdžiui, miesto eismui ar naudojant dyzelinius variklius, verta šį intervalą sutrumpinti iki 10 000 kilometrų.

 

Ypač atsargūs turėtų būti automobilių su turbokompresoriais, dyzeliniais varikliais arba tiesioginio degalų įpurškimo varikliais savininkai. Šios konstrukcijos yra jautresnės alyvos kokybei ir reikalauja dažnesnio alyvos keitimo.

Kaip atpažinti panaudotos alyvos požymius?

Alyvą, kurią reikia keisti, galima atpažinti iš kelių būdingų požymių. Tamsi, beveik juoda spalva yra pirmasis įspėjamasis ženklas. Padidėjęs klampumas ir tankis, taip pat metalinių dalelių buvimas yra kiti požymiai, kad alyva prarado savo savybes.

Nemalonus kvapas, ypač deginantis ar rūgštus, rodo pažangų alyvos irimą. Jei alyva yra gelio konsistencijos arba joje yra matomų teršalų, ją reikia nedelsiant pakeisti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(13)
(3)
(10)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()