Dažniausi naudotų automobilių gedimai. Prieš perkant. „5 dalykai, kuriuos reikia patikrinti“ ()
Naudoto automobilio pirkimas visada yra rizikingas.

© PickPic (atvira licencija) | https://www.pickpik.com/used-cars-for-sale-cars-parking-sale-used-79301
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Net ir iš pažiūros tvarkingas, gerai prižiūrimas automobilis gali slėpti brangių staigmenų, kurios išaiškėja tik po sandorio. Atrinkome 5 automobilio vietas, kurias būtina patikrinti prieš perkant.
Variklio gedimai
Kiekvieno automobilio širdis – variklis ir su juo susijusios sistemos – dažnai yra ta vieta, kur patiriamos didžiausios išlaidos. Šiuolaikiniuose automobiliuose ypač problemiškos tampa pažangios degalų įpurškimo sistemos. Dyzelinių variklių purkštukai yra riboto tarnavimo laiko komponentai, kuriuos dažnai reikia brangiai atnaujinti arba pakeisti nuvažiavus 150 000–200 000 kilometrų.
Susidėvėjusių purkštukų simptomus gali būti sunku atpažinti – šaltas variklis gali sunkiai užsivesti, gali išskirti daugiau išmetamųjų dujų nei įprastai arba sistema gali rodyti variklio klaidų pranešimus. Vairuotojai dažnai ignoruoja šiuos požymius, o tai gali sukelti dar rimtesnę žalą, įskaitant stūmoklio pažeidimus.
|
Lygiai taip pat problemiški yra turbokompresoriai, šiais laikais randami beveik kiekviename naujame automobilyje. Juos reikia nuolat tepti aukštos kokybės alyva. Jei ankstesnis savininkas nepakeitė alyvos, turbokompresorius neabejotinai nukentės ir gali gerokai sutrumpinti jo tarnavimo laiką. Todėl labai svarbu patikrinti automobilio dokumentus, įskaitant informaciją apie ridą, kada buvo pakeista alyva.
Stabdžių ir pakabos sistema
Vairavimo saugumas labai priklauso nuo stabdžių ir pakabos sistemų būklės. Šios sistemos yra natūraliai nusidėvinčios, tačiau jų būklę galima gana lengvai įvertinti vizualiai apžiūrint. Amortizatoriai yra ypač jautrūs pažeidimams – net dėl vienos gilios duobės kelyje gali tekti jį pakeisti. Apžiūros metu verta atkreipti dėmesį į padangų nusidėvėjimo tolygumą, kuris gali rodyti ratų suvedimo problemas arba pažeistus pakabos komponentus.
Stabdžių kaladėlių būklę galima iš dalies įvertinti pagal ratų trinties medžiagos storį. Cypimas ar girgždėjimas stabdant yra aiškus ženklas, kad sistemai reikia skubios mechaniko pagalbos.
Elektronika
Transporto priemonei senstant, jos elektroninės sistemos tampa vis nepatikimesnės, o jų remontas dažnai yra neproporcingai brangus, palyginti su automobilio verte. Apžiūros metu labai svarbu patikrinti visas elektros funkcijas – nuo pagrindinių, tokių kaip žibintai ir valytuvai, iki pažangesnių oro kondicionavimo ir sėdynių šildymo sistemų. Elektroninio modulio gedimas gali kainuoti kelis šimtus eurų, todėl geriau problemas aptikti prieš perkant, o ne po to.
Paslėptos kėbulo ir išmetimo sistemos problemos
Rūdys dažniausiai kaupiasi sunkiai matomose vietose, plisdamos iš vidaus į išorę. Kol jos tampa matomos, problema paprastai būna pažengusi. Apžiūros metu verta pakelti kilimėlius, pažiūrėti po sandarikliais ir patikrinti jungtis tarp lakštų. Ypatingą dėmesį atkreipkite į slenksčius, ratų arkas ir apatines durų plokštes, kur rūdys greičiausiai susidaro.
Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį į išmetimo sistemą. Skylės duslintuve ar išmetimo vamzdžiuose ne tik sukelia triukšmo problemas, bet ir gali kelti pavojų keleivių sveikatai dėl į saloną patenkančių išmetamųjų dujų. Išmetimo sistemos komponentų korozija progresuoja sparčiai, ypač automobiliuose, kurie dažnai naudojami trumpoms kelionėms mieste.
Dokumentacija
Serviso knygelė su įgaliotų remonto dirbtuvių antspaudais, atsarginių dalių įsigijimo įrodymai ir techninės apžiūros ataskaitos yra neįkainojami informacijos šaltiniai apie tai, kaip su automobiliu elgėsi ankstesni savininkai. Informacija apie paskirstymo diržo keitimą yra ypač svarbi – variklių atveju nutrūkęs paskirstymo diržas gali pažeisti vožtuvus ir stūmoklius. Jei toks keitimas nebus dokumentuotas per tinkamą laiką, pirkėjui tai turėtų kelti nerimą.
Taip pat verta patikrinti techninės priežiūros knygelėje įrašytą ridą pagal faktinį odometro rodmenį. Dideli neatitikimai gali rodyti ridos klastojimą, kuris, deja, yra įprasta praktika Lietuvos naudotų automobilių rinkoje.