Mechanikas tiesiai šviesiai pasakė. „7 požymiai, kad autoservisas sukčiauja“ ()
Automobilis yra daugiau nei tik transporto priemonė – tai nepriklausomybė, judėjimo laisvė ir dažnai vienas brangiausių turtų.

© Pexels (atvira licencija) | https://www.pexels.com/photo/cars-in-car-repair-shop-4756887/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Todėl nenuostabu, kad gero autoserviso pasirinkimas yra pasitikėjimo klausimas. Deja, ne visi autoservisai veikia sąžiningai. Kai kurie išnaudoja klientų nežinojimą, išpučia kainas arba teigia esant gedimus, kurių nėra.
Vienas vokiečių mechanikas atkreipė dėmesį į požymius, kad konkretus autoservisas gali būti nesąžiningas.
„BuzzFeed News Deutschland“ paskelbė interviu su „Autohaus Deusch“ autoserviso savininku Svenu Wangleriu. Jis atkreipia dėmesį į keletą praktikų arba „raudonųjų vėliavėlių“, kurios, jo manymu, rodo, kad mechanikas gali būti nesąžiningas.
Kaip atpažinti nesąžiningą mechaniką?
Išmaniųjų telefonų ir „Google Maps“ amžiuje autoserviso nebuvimas internete yra rimtas įspėjamasis ženklas. Kiekviena profesionali remonto dirbtuvė turėtų turėti bent jau „Google“ įrašą su telefono numeriu, darbo laiku ir klientų atsiliepimais. Svetainė ar „Facebook“ puslapis nebėra išimtis, o norma.
|
Jei servisas neturi jokių kontaktinių duomenų, išskyrus mobiliojo telefono numerį, ir internete nėra nė vienos apžvalgos apie jas – geriau būti budriems.
Serviso išvaizda taip pat gali daug pasakyti apie jų savininką. Žinoma, dirbtuvės nebūtinai turi kvepėti naujumu, tačiau jei kieme mėtosi padangos, detalės ir seni akumuliatoriai, tai ženklas, kad kažkas negerai. Geros reputacijos dirbtuvės palaiko švarą, turi skirtas stovėjimo vietas ir atliekas laiko pagal taisykles.
Netvarkinga darbo vieta yra ne tik estetikos klausimas – ji taip pat kelia klaidų riziką. Jei mechanikas negali palaikyti tvarkingos savo darbo vietos, sunku tikėtis, kad remontuodamas automobilį jis atkreips dėmesį į detales.
Nesutikimas su mechaniku yra rimtas įspėjamasis ženklas
Jei skambinate į remonto dirbtuves ir niekas neatsiliepia, o atsakymas į žinutes trunka kelias dienas, tai blogas ženklas. Patikimas mechanikas gerbia kliento laiką, perskambina, informuoja apie remonto eigą ir geba tiksliai paaiškinti, kas buvo padaryta. Atsakingas požiūris – šypsenos trūkumas, nenoras kalbėtis ar klausimų atmetimas – taip pat turėtų kelti nerimą.
Dirbtuvėse nėra klientų
Priešinga situacija, būtent automobilių trūkumas kieme ar salėje, taip pat turėtų kelti nerimą. Geri autoservisai savo tvarkaraščius užsako prieš kelias savaites, ypač po padangų keitimo sezono arba prieš žiemą. Klientų trūkumas yra ženklas, kad kažkas atbaido vairuotojus – ar tai būtų didelės kainos, ar prasta paslaugų kokybė.
Kita vertus, perpildytos dirbtuvės nebūtinai reiškia bėdą, jei tik mechanikai kontroliuoja situaciją ir laiku atlieka savo darbą. Svarbu, kad klientas žinotų, kada gali atsiimti savo automobilį, ir kad šio termino iš tikrųjų būtų laikomasi.
Serviso paslaugų kainų pokyčiai
Vienas iš labiausiai paplitusių nesąžiningų autoservisų praktikų – staiga išplėsti remonto apimtį. Užsisakome stabdžių kaladėles, o po akimirkos mums pasakoma, kad „reikia remontuoti ir pakabą bei išmetimo sistemą“. Žinoma, kartais remonto metu aptinkama papildomų gedimų, tačiau patikimas mechanikas visada paprašys leidimo prieš atlikdamas bet kokius darbus, viršijančius sutartą apimtį.
Geros dirbtuvės dokumentuoja savo darbą: klientui parodo pažeistas dalis, atsiunčia nuotraukas ir paaiškina, kodėl būtinas konkretus remontas.
Nesąžiningi autoservisai dažnai bando priversti jus priimti sprendimą grasindami brangiomis pasekmėmis. Jei išgirsite tokius teiginius kaip „jei to nepadarysite nedelsdami, variklis užstrigs“, išlikite ramūs ir kreipkitės į kitą autoservisą dėl antros nuomonės.
Kiekvienas autoservisas turėtų būti registruotas ir įgaliotas atlikti remontą. Verta patikrinti, ar įmonė priklauso techninės priežiūros tinklui arba ar turi „patikimo“ autoserviso statusą – tai ženklas, kad ji atitinka tam tikrus kokybės standartus. Geras autoservisas ne tik remontuoja automobilį, bet ir leidžia klientui jaustis „rūpinamam“.