Kaip patikrinti, ar baterija gera? Štai geriausias būdas ()
Pirmieji ryto šalčiai išbando akumuliatoriaus kokybę.

© Public Domain Pictures | https://www.publicdomainpictures.net/en/view-image.php?image=375981&picture=car-battery-jump-leads-start
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Daugelis vairuotojų nusivilia, kai, nugramdę ledą nuo langų, pamato, kad akumuliatorius neturi pakankamai galios užvesti variklio. Tačiau tokios nemalonios situacijos galima išvengti tiesiog pirmiausia patikrinus, ar akumuliatorius geras, ar jį reikia keisti. Kaip tai padaryti?
Atidus vairuotojas žinos, ar akumuliatorių reikia bent įkrauti, klausydamasis starterio variklio užvedimo metu. Tačiau yra tikslesnių būdų patikrinti akumuliatoriaus būklę nei vien klausymasis.
Kaip patikrinti akumuliatorių su skaitikliu?
Šie matuokliai leidžia nustatyti nuolatinės įtampos diapazoną. Šio tipo prietaisų kainos prasideda vos nuo kelių eurų, ir nors pigiausios versijos netenkins profesionalių mechanikų, nurodyti parametrai puikiai tinka mėgėjiškam darbui. Tačiau prieš pradedant matavimus verta palaukti dvi valandas. Baterijos bandymas su matuokliu turėtų būti atliekamas išjungus variklį, o dviejų valandų ramybės būsenos turėtų pakakti, kad būtų išvengta galimų netikslumų.
Kaip patikrinti akumuliatorių multimetru? Jei gnybtai yra surūdiję arba patamsėję, pirmiausia juos reikia nuvalyti. Multimetras visada tiekiamas su dviem laidais. Vienas yra raudonas, o kitas paprastai juodas, nors kai kurie modeliai turi mėlynus laidus. Kiekvienas laidas baigiasi aštriu metaliniu antgaliu. Įkiškite juodą laidą į įvesties lizdą, pažymėtą COM, o raudoną laidą – į lizdą, pažymėtą V.
|
Kaip patikrinti akumuliatorių? Neigiamas jutiklis (juodas laidas) jungiamas prie neigiamo automobilio akumuliatoriaus gnybto, o teigiamas jutiklis (raudonas laidas) – prie teigiamo gnybto. Nustatykite matuoklį įtampos matavimo diapazone – dažniausiai 20 V nuolatinės srovės.
Brangesni, aukštos klasės prietaisai, pavyzdžiui, automatiniai, tiesiog nustato nuolatinę srovę ir automatiškai parinks geriausią matavimo diapazoną. Maždaug 12,5 V įtampos rodmuo bus tiksliausias. Galiausiai, svarbi pastaba: išbandykite akumuliatorių su visiškai įkrautomis baterijomis. Išsikrovusios baterijos gali rodyti netikslius rodmenis.
Kaip patikrinti, ar reikia pakeisti bateriją?
Kada reikia keisti akumuliatorių? Naujų akumuliatorių, tiesiai iš parduotuvės, ramybės įtampa turėtų būti 12,6 V, o kai kurie gamintojai nurodo net 12,8 V. Šios vertės neturėtų kelti rūpesčių tikrinant įtampą stovint.
Tačiau nukritimas žemiau 12,5 V rodo, kad akumuliatorius nėra visiškai įkrautas ir jį reikia įkrauti. Jei prietaisas rodo mažesnę nei 12,0 V įtampą, akumuliatorių gali tekti pakeisti. Jei vertė mažesnė nei ši, akumuliatorius yra visiškai išsikrovęs.
Kitas žingsnis – užvesti automobilį. Kai variklis veikia, įkrovimo įtampą galite patikrinti lygiai taip pat, kaip ir tuščiosios eigos įtampą. Jei automobilis užsiveda be jokių pastangų, kai įtampa yra mažesnė nei 10 V, tai reiškia, kad akumuliatorius yra sugedęs. Kita vertus, jei įtampa nenukrenta žemiau 10 V ir automobilis užsiveda lengvai, verta patikrinti įkrovimo sistemą ir generatorių. Gali paaiškėti, kad akumuliatorius veikia tinkamai, bet yra sistemingai nepakankamai įkrautas arba išsikrovęs.
Įkrovimo įtampa užvedus variklį yra didesnė ir gali svyruoti nuo 13,8 iki 14,4 V. Mažesnė vertė rodo įkrovimo sistemos gedimą. Gali tekti pakeisti akumuliatorių arba perrinkti generatorių. Jokiomis aplinkybėmis įkrovimo įtampa neturėtų viršyti 14,5 V. Viršijus šią vertę, iš elektrolito pradeda skirtis vandenilis.
Kas išeikvoja automobilio akumuliatorių?
Šiuolaikiniai automobiliai yra tikri energijos rijikai. Vos prieš kelis dešimtmečius pakako 300 vatų galios; šiandien šis skaičius yra iki 3 kartų didesnis. Kas eikvoja automobilio akumuliatorių? Elektrinių patogumų ir įtaisų sąrašas yra ilgas, įskaitant šildomas sėdynes, elektra valdomus veidrodėlius ir langus, vairo stiprintuvą, didžiulius multimedijos ekranus ir GPS.
Energijos taip pat reikia, kai automobilis stovi ir variklis neveikia. Ši energija naudojama valdymo blokų atminčiai, radijui ir signalizacijos sistemai maitinti. Akumuliatorius iškrauna bet kokią papildomą įrangą, pavyzdžiui, papildomus garsiakalbius ar automobilio maitinimo keitiklį. Žinoma, automobilio akumuliatorius išsikraus, jei neatsargiai paliksite automobilį su įjungtomis šviesomis kelias valandas.
Kaip patikrinti, ar akumuliatorius laiko įkrovą?
Prasta akumuliatoriaus būklė labiausiai pastebima esant žemai temperatūrai. Labai žemoje temperatūroje variklis bandant užvesti sukasi labai lėtai. Keleri akumuliatoriaus veikimo metai gali reikšti, kad laikas jį pakeisti. Kaip patikrinti, ar akumuliatorius laiko įkrovą? Įspėjamieji ženklai yra pritemstančios šviesos, elektronikos problemos ir užvedimo sunkumai, ypač per pirmąjį bandymą užvesti variklį.
Akumuliatoriaus būklę galite patikrinti hidrometru, išmatuodami elektrolito tankį. Jei akumuliatorius leidžia pasiekti rūgšties elementą, o tai nėra AGM ir GEL akumuliatorių su VRLA vožtuvais atveju, optimali vertė yra 1,28 g/cm³. Jei ji mažesnė, akumuliatorių reikia įkrauti įkrovikliu. Jei rūgšties tankis yra mažesnis nei 1,1 g/m³, reikia pirkti naują akumuliatorių.