Ekspertas atsako. Kiek laiko iš tikrųjų „gyvena“ elektromobilio akumuliatorius? ()
Kad ir ką mums sakytų reklamos, pagrindinis elektromobilio elementas yra akumuliatorius.
© Tennen-Gas, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nissan_Leaf_012.JPG
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jis lemia pagrindines charakteristikas ir taip pat turi įtakos naudoto automobilio kainai. O kiek laiko tarnauja šiuolaikinio elektromobilio akumuliatorius?
Tai atskleidė žinomas ukrainiečių automobilių ekspertas, AUTOGEEK įkūrėjas Jevgenijus Mudžyri.
Kiek laiko veikia elektromobilio akumuliatorius?
„Šiuolaikinės baterijos per metus praranda tik apie 1–2 % savo talpos, nebent jas nuolat įkraunate iki 100 %“, – sako elektromobilių ekspertas Jevgenijus Mužyri.
Tai yra, anot eksperto, normaliai naudojant, nauja baterija be rimtų problemų tarnaus mažiausiai 8–10 metų.
Turėtumėte žinoti, kad tam tikrais laikotarpiais akumuliatoriaus našumas gali sumažėti.
Tačiau tai taikoma žiemos laikotarpiui, tiksliau, dienoms su stipriais šalčiais, iki -10 °C, kai cheminiai procesai akumuliatoriuje sulėtėja. Tačiau akumuliatoriui įšilus (intensyvaus darbo metu arba prasidėjus atlydžiui), visos jo savybės atsistato.
Kada keisti elektromobilio akumuliatorių?
|
Taigi, šiuolaikinės ličio jonų baterijos elektrinėse transporto priemonėse gali tarnauti nuo 8 iki 15 metų arba nuvažiuoti 150 000–300 000 km, priklausomai nuo eksploatavimo sąlygų. Tuo pačiu metu baterija kiekvienais metais palaipsniui praranda savo talpą.
Daugeliu atvejų automobilių gamintojai suteikia atskirą akumuliatoriaus garantiją, pavyzdžiui, 8 metams arba 160 000 km, su sąlyga, kad bus išlaikyta bent 70 % talpos.
Akumuliatoriaus keitimas būtinas, kai jo talpa nukrenta žemiau 60–70 % – paprastai po 8–10 eksploatavimo metų. Tai reiškia, kad sumažėja nuvažiuojamas atstumas, nors automobilį galima eksploatuoti.
Pirkite akumuliatorių arba jį sutaisykite
Beje, daugeliu atvejų savininkai neperka naujos baterijos, nes ji, švelniai tariant, nėra pigi. Dažnai naudojamos alternatyvios galimybės:
- Naudoto akumuliatoriaus pirkimas. Jei tinkamai jį patikrinsite, tai bus visiškai pagrįstas sprendimas;
- Seno akumuliatoriaus remontas. Paprastai laikui bėgant „miršta“ ne visas akumuliatorius, o tik keli jo atskiri elementai – celės. Šiuolaikinės diagnostikos priemonės leidžia tiksliai apskaičiuoti probleminius elementus – ir juos pakeisti yra visiškai įmanoma.
Svarbiausias dalykas
Jei įsigijote elektromobilį ilgalaikiam naudojimui, tinkamai jį eksploatuojant, jo tarnavimo laiką pailginti įmanoma. Prieinamiausios priemonės yra šios:
- Venkite įkrovimo greitojo įkrovimo stotelėse;
- Saugokite akumuliatorių nuo perkaitimo;
- Nelaikykite automobilio ilgą laiką su visiškai išsikrovusiu akumuliatoriumi;
- Žiemą naudokite akumuliatoriaus pašildymo funkciją;
- Laikykite automobilį garaže arba kitoje patalpoje, kuri apsaugotų jį nuo staigių temperatūros pokyčių.
Norėdami patikrinti akumuliatoriaus būseną, galite atlikti diagnostiką per OBD adapterį. Kitas būdas – kreiptis į aptarnavimo centrą, kuriame taip pat galite patikrintii SOH (State of Health) indikatorių – akumuliatoriaus „sveikatos“ lygį.
