Paprasta gudrybė – valytuvai atrodys kaip nauji. Daugiau jokių dryžių! ()
Efektyvūs ir gerai veikiantys valytuvai yra būtini saugiam vairavimui, ypač rudenį ir žiemą. Tačiau jei valytuvai palieka dryžius, nereikia skubėti į parduotuvę. Geriau pradėti nuo gudraus triuko.
© Pexels (atvira licencija) | https://www.pexels.com/photo/black-and-gray-vehicle-wipes-on-green-car-576332/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Valytuvų šluotelės tėra maža automobilio dalis, tačiau jos vaidina svarbų vaidmenį užtikrinant mūsų saugumą. Kai smarkiai lyja ir valytuvai pradeda palikti vandenį ant priekinio stiklo, o ne jį surinkti, tai gali tapti tikru nepatogumu. Štai kodėl taip svarbu jas palaikyti geros būklės.
Valytuvų šluotelės pagamintos iš gumos, kuri laikui bėgant dyla ir praranda savo savybes. Netinkamas priekinio stiklo valymas gali būti ženklas, kad laikas keisti valytuvus. Tačiau prieš tai verta patikrinti kelis dalykus.
Gali paaiškėti, kad valytuvų šluotelės dar nėra prastos būklės, tačiau problema slypi kitur – pavyzdžiui, ant priekinio stiklo susikaupusiuose nešvarumuose. Purvas, išmatos, lapai ar sėklos, ledo gumulai – su jais valytuvai nesusidoroja, o ištepa viską, užuot valę. Ploviklio naudojimas čia greičiausiai nepadės.
|
Kita valytuvų problemų priežastis gali būti netinkamas reguliavimas arba sulenkta svirtis.
Taigi, kaip elgtis su dryžius paliekančiomis valytuvų šluotelėmis? Pirmiausia, pakėlus valytuvų šluoteles, švelniai nuvalykite jas drėgnu, švariu skudurėliu arba kempine. Taip pašalinsite visus nešvarumus, sėklas ar lapų šiukšles, kurios gali palikti dryžius. Galiausiai, naudodami tinkamą skystį nuvalykite priekinį stiklą. Visus veiksmus reikia atlikti atsargiai, kad nepažeistumėte šluotelių ir nesubraižytumėte stiklo.
Jei valytuvų šluotelės švarios, priežastis gali slypėti kitur. Kaltininkė gali būti netinkamai suderinta metalinė svirtis. Laimei, šią problemą galite išspręsti patys, nereikės lankytis remonto dirbtuvėse. Norėdami pradėti, tiesiog nuimkite valytuvo šluotelę nuo svirties ir įkiškite veržliaraktį į kablio formos tvirtinimo elementą. Tada sulenkite svirtį į vieną pusę, kad sureguliuotumėte ją teisingoje padėtyje. Idealiu atveju tvirtinimo elementas turėtų būti idealiai sulygiuotas su priekiniu stiklu, sudarydamas su juo statų kampą. Deformuotą valytuvo svirtį gali sukelti mechaniniai pažeidimai, netinkamas remontas arba net piktavališko praeivio ar kaimyno veiksmai.
Kita valytuvų šluotelių problemų priežastis gali būti pažeista, nutrinta šluotelė kraštuose. Tai galima sutvarkyti naudojant valytuvų šluotelių pjaustytuvą, kuris leidžia nupjauti pažeistą gumos gabalėlį. Tačiau tokį remontą reikia atlikti atsargiai, nes, pavyzdžiui, per stiprus pjovimas gali lemti, kad šluotelę teks išmesti. Taip pat svarbu užtikrinti, kad pjūvis būtų švarus ir ant šluotelės nesusidarytų šerpetojančių atplaišų.
Jei nė vienas iš aukščiau pateiktų sprendimų nepadeda, turėsite pakeisti valytuvų šluoteles. Paprastai jos kainuoja nuo 10 iki 50 eurų, priklausomai nuo to, ar perkate originalias dalis, ar pigesnes neoriginalias.
Kalbant apie valytuvų šluoteles, svarbu teikti pirmenybę prevencijai, o ne gedimų šalinimui – jos tarnaus ilgiau ir bus efektyvesnės. Geriausia valytuvus valyti kartą per mėnesį, pašalinant nešvarumus nuo priekinio stiklo. Venkite naudoti stiprias chemines medžiagas, kurios gali pažeisti šluoteles.
Dryžius paliekantys valytuvai yra problema, galinti sukelti daugiau problemų. Pažeistos arba nešvarios valytuvų šluotelės gali subraižyti priekinį stiklą. Iš pradžių įbrėžimai bus nedideli, tačiau laikui bėgant gali tekti pakeisti visą priekinį stiklą.
