BMW juodajame sąraše. Šis variklis – tiksinti bomba  ()

Šiuolaikinės technologijos, puikus našumas ir vidutinės degalų sąnaudos – teoriškai N20 variklis turėjo viską, kad būtų sėkmingas ir patenkintų vairuotojus.


BMW N20
BMW N20
© HLW, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BMW_328i_F30_2012_Motorraum_1.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tačiau praktiškai tai gerokai pakenkė prekės ženklo reputacijai. Problema ta, kad BMW N20 – keturių cilindrų benzininio variklio su turbokompresoriumi, montuojamo nuo 2011 iki 2016/2017 m., – atveju teorija per dažnai susiduria su brangiai kainuojančia realybe.

Teoriškai viskas atrodė tobula: aliuminio blokas, tiesioginio įpurškimo sistema, „Valvetronic“ ir dvigubi „Vanos“ mechanizmai, kompaktiška paskirstymo grandinė ir nuo 156 iki 245 AG galia, priklausomai nuo versijos.

Praktiškai tai pasirodė esąs vienas kaprizingiausių pastarojo dešimtmečio BMW variklių, turintis ilgą silpnųjų vietų sąrašą, nors tai labai priklauso nuo to, kaip vairuotojai rūpinosi automobiliu ir kaip jis buvo prižiūrimas. Tačiau daugelis manė, kad šio variklio geriau vengti – ypač naudotuose automobiliuose. Ar tikrai taip yra?

N20 variklio Achilo kulnas yra paskirstymo grandinė kartu su jos kreiptuvais ir įtempikliu, taip pat pagalbine alyvos siurblio grandinės pavara. Kraštutiniais atvejais išsitempimas, peršokimas ir net lūžimas pasitaiko net ir esant santykinai mažai ridai.

[Kuponai. Tik kartą metuose!] 11.11 išpardavimas prasideda. Milžiniškos nuolaidos ir beprotiška prekių gausa
3409

Puikiai žinoma Banggood elektroninė parduotuvė pristato 11.11 išpardavimą ir ta proga paruošė neįtikėtinų pasiūlymų mums visiems. Paskubėkite jais pasinaudoti.

Išsamiau

Po 2013 ir 2015 metų atlikti dalių atnaujinimai situaciją pagerino, bet jos nepanaikino – dinamiškai važiuojant, daugiausia mieste, rizika išlieka reali. Būdingas barškėjimas šaltu metu arba metalinis aidas pakėlus koją nuo akceleratoriaus pedalo yra įspėjamieji ženklai, kurių nereikėtų ignoruoti; praktiškai, nuvažiavus maždaug 100 000–150 000 km, daugelis savininkų pasirenka prevencinį viso mazgo keitimą.

Antra pagrindinė N20 problema yra nuotėkiai. Plastikinis vožtuvų dangtelis linkęs įtrūkti, karterio ventiliacijos sistemos membrana praranda elastingumą, o tarpinės gali pratekėti tiesiai virš išmetimo kolektoriaus, todėl sklinda aštrus kvapas ir kyla gaisro pavojus.

Kitas klasikinis pavyzdys – nuotėkis iš po alyvos filtro ir šilumokaičio pagrindo – po juo veikia pagalbinis diržas, kuris, sukietėjus, gali paslysti, užstrigti po skriemuliu ir išmušti veleno sandariklį. Be to, vakuuminis stiprintuvo siurblys linkęs leisti alyvą į vakuumines žarnas, todėl po kelerių metų reikia pakeisti arba bent jau modifikuoti nipelį su atbuliniu vožtuvu.

 

„Mitsubishi“ dviejų srovių turbokompresorius paprastai gerai atlaiko eksploatavimo sunkumus, nors apėjimo sklendė kartais gali barškėti. Mechanizmo reguliavimas arba remontas gali atkurti tylą. Uždegimo ritės, purkštukai ir aukšto slėgio siurblys nėra silpniausi komponentai, tačiau jie sukelia simptomus, kuriuos vartotojai sieja su tokiomis problemomis kaip svyruojanti tuščioji eiga, trūkčiojimas greitėjant ir uždegimo sutrikimai šaltuoju metų laiku.

Tęsinys kitame puslapyje:




N20 variklis neatleidžia aplaidumo. Ilgas tuščiosios eigos veikimas, trumpos kelionės, ilgesni alyvos keitimo intervalai ir mažiau galingų versijų „lūžtančios“ savybės pagreitina grandinių ir kreipiančiųjų susidėvėjimą.

 

Variklis buvo patobulintas po 2013 m. (įskaitant modifikuotą stūmoklių geometriją ir naujus įtempiklius), tačiau kai kurios problemos išlieka. Štai kodėl taip svarbu laikytis drausmės ir laiku keisti variklio alyvą. Perkant naudotą automobilį, labai svarbu turėti prieigą prie techninės priežiūros istorijos.

Kurie modeliai naudojo BMW N20 variklį?

N20 variklis buvo montuojamas į daugybę modelių: 1, 2, 3, 4 ir 5 serijas, Z4 rodsterį ir X1, X3 bei X4 visureigius. Jis veikė net su hibridine pavarų sistema X5 xDrive40e modelyje. Versijų žymėjimai kartais kėlė painiavą: „18i“ paprastai išvystydavo 156 AG, „20i“ – 184 AG, o „28i“ – 245 AG.

Nepriklausomai nuo ženklelio, naudotas modelis turėtų turėti dokumentuotą techninės priežiūros istoriją, įskaitant dažną alyvos keitimą (kas 7 000–10 000 km), o idealiu atveju – paskirstymo diržo ir alyvos siurblio grandinės kvitus.

 

Verta patikrinti, ar nėra nuotėkių iš filtro pagrindo ir dangtelio, vakuuminio siurblio kokybę ir turbokompresoriaus būklę, tačiau lemiamas veiksnys yra paskirstymo pavaros būklė.

Ar verta pirkti BMW su N20 varikliu?

Žinoma, ne kiekvienas BMW su N20 varikliu yra automobilis, kurio reikėtų vengti – kruopščiai prižiūrimi modeliai gali nuvažiuoti daug kilometrų be gedimų. Riziką galima sumažinti naudojant aukštos kokybės alyvą ir keičiant ją kas 10 000 km. Rekomenduojamos alyvos specifikacijos yra BMW Longlife-01 (LL-01) ir BMW Longlife-14 FE+ (LL-14FE+), geriausia – iš patikimų gamintojų („Castrol“, „Mobil“, „Shell“). Bake telpa maždaug 5 litrai tepalo.

N20 variklis taip pat nemėgsta trumpų kelionių, todėl verta bent kartą per savaitę automobiliu pasivažinėti greitkeliu. Užvedę variklį, nešildykite jo stovėdami vietoje; verčiau nedelsdami pradėkite važiuoti, naudodami tik mažas apsukas, kol variklis pasieks darbinę temperatūrą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(2)
(-2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()