Ar važiuojant paskui vilkiką iš tiesų sutaupoma degalų? „Yra vienas BET“  (1)

Internete sklando daugybė būdų, kaip sutauputi degalų; vieni iš jų – miesto legendos, o kiti iš tikrųjų veikia.



© Pexels (atvira licencija) | https://www.pexels.com/photo/a-cargo-trucks-moving-on-the-road-13520550/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nuo važiavimo aukštesne pavara iki važiavimo mažesniu greičiu. O kaip važiuoti už sunkvežimio – arba iš tikrųjų bet kurios kitos transporto priemonės priešais jus greitkelyje?

Tai jau buvo išbandyta anksčiau TV laidoje „MythBusters“ (Mitų griovėjai), ir komanda nustatė, kad taip, važiuojant lengvuoju automobiliu už sunkvežimio, sutaupoma nemažai degalų, priklausomai nuo atstumo ir vairuojamos transporto priemonės tipo.

Tačiau koks tikslus šio metodo rodiklis, kaip tai padeda sutaupyti degalų ir ar yra būdas tai padaryti saugiai?

„MythBusters“ bandymo metu gauti duomenys rodo, kad „Dodge Magnum“, važiuojantis vis arčiau didelio sunkvežimio, iš tikrųjų proporcingai padidina degalų taupymą iki tam tikro taško. Jei automobilis priartėja per arti, automobilio valdymas, siekiant išlaikyti konkretų atstumą, neigiamai paveiks degalų sąnaudas.

[EU+Kuponai] Iki 10 kartų pigiau nei Lietuvoje! Aukščiausios klasės magnetinės gręžimo staklės. Paskutiniai vienetai („VEVOR D8860“, „VEVOR ZT-40H“)
1048 2 1

Mažiausios kainos šiais metais

Specialūs kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkinys

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Taigi, yra optimalus atstumas, pagrįstas tokiais veiksniais kaip aklosios zonos, sunkvežimio greitis ir vairuojamo automobilio tipas. Tokia praktika naudinga degalų ekonomijai visose srityse, nors mažiau aerodinamiškoms transporto priemonėms, tokioms kaip visureigiai, gali būti naudingesnės.

Tačiau primename, kad niekada neužvažiuokite už sunkvežimio taip, kad nematytumėte kur važiuojate; tai pavojinga. Taigi, pasinerkime į aerodinaminio pasipriešinimo mokslinius aspektus ir tai, kaip jis veikia degalų naudojimo efektyvumą, ir kaip jūs, kaip vairuotojas, galite tai išnaudoti, kad sutaupytumėte daugiau degalų.

Kai vairuojate automobilį dideliu greičiu, jis patiria vis didėjantį oro pasipriešinimą, kuris apibrėžiamas oro kiekiu, kurį automobilis turi įveikti. Automobilio patiriamas pasipriešinimas eksponentiškai didėja kuo greičiau jis važiuoja. Norint tai įveikti, reikia vieno iš dviejų veiksnių: pakeisti automobilio formą arba pakeisti oro srautą aplink jį.

 

Antras veiksnys yra priežastis, kodėl NASCAR standartiniai automobiliai važiuoja vienas kito link labai arti. Važiavimas su per dideliu atstumu nuo kito automobilio yra apibrėžiamas kaip važiavimas arti kito automobilio taip, kad jūs iš esmės esate žemo slėgio burbule už to automobilio. Kitaip tariant, priekyje važiuojantis automobilis važiuoja oru, todėl jūsų automobiliui to nereikia daryti, todėl jūs susiduriate su mažesniu oro pasipriešinimu.

Šis principas galioja ir už lenktynių trasos ribų, nors ir ne taip dramatiškai, nes greičiai yra daug mažesni. Tačiau fizika yra fizika – todėl važiavimas už sunkvežimio iš tikrųjų sukels tą patį efektą.

Iš principo, važiuojant paskui sunkvežimį iš paskos, nors ir laikinai, manipuliuojama transporto priemonės aerodinaminiu efektyvumu. Važiavimas paskui sunkvežimį atrodo kaip tinkamas pasirinkimas, ypač jei turite aerodinamiškai prastą automobilį, pavyzdžiui, „Jeep Wrangler“. Tačiau čia slypi dvi problemos: artumas ir mažėjanti grąža.

 

Visų pirma, važiuoti paskui sunkvežimį iš paskos yra pavojingai nesaugu, ypač kai kalbama apie važiavimą paskui sunkvežimį, kuris visiškai užstoja priekinį vaizdą. Be to, norint išlaikyti nedidelį atstumą, reikia tiksliai valdyti automobilį ir stabdyti, o tai, kaip minėta, neigiamai veikia degalų sąnaudas.

Todėl ideali situacija yra tiesiog sėdėti saugiu atstumu. Vieno „Altair“ atlikto tyrimo duomenimis, net 30 metrų atstumu tipiško automobilio pasipriešinimo koeficientas greitkelyje sumažėja net 10 %. Apskritai taip, šią praktiką galima atlikti saugiai ir vis tiek gauti pastebimą naudą, jei tik nepamiršite, kad reikia pakankamai laiko sureaguoti, jei sunkvežimis staigiai stabdo.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(0)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)