Siauros ar plačios žieminės padangos? Ekspertai paneigia populiarų mitą  ()

Žiemą daugelis vairuotojų svarsto, ar siauresnės padangos iš tikrųjų pagerina sukibimą su sniegu. Nors teorinė fizika gali tai patvirtinti, praktiniai bandymai rodo ką kita. Tiesa apie plonesnes padangas gali nustebinti daugelį vairuotojų.



© Picryl (atvira licencija) | https://picryl.com/media/xanterra-low-pressure-tire-snowcoach-between-norris-and-canyon-245033

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kiekvieną žiemą iškyla klausimas, kokios padangos tinkamiausios. Vairuotojai dažnai svarsto, ar rinktis siauresnius modelius, kurie geriau sukimba su sniegu, ar platesnius, kurie užtikrina geresnį sukibimą su keliu. Mokslininkai ir testuotojai nusprendė išsiaiškinti tiesą. Tyrimo rezultatai stebina ir paneigia paplitusius mitus apie automobilius.

Fiziniu požiūriu mažesnis padangos plotis reiškia didesnį paviršiaus slėgį, o tai užtikrina geresnį sukibimą su sniegu. Būtent šis efektas daugelį metų vairuotojus įtikino siaurų žieminių padangų pranašumu. Sumažinta besisukančio rato masė taip pat pagerina transporto priemonės reakciją į vairavimo veiksmus.

Tačiau praktiškai skirtumas yra minimalus ir pastebimas daugiausia kontroliuojamų bandymų sąlygomis.

[Mažiausia kaina istorijoje!] Lietuvos apžvalgininkas: „Aukščiausios kokybės 3in1 suvirinimo aparatas. Tinka ir mėgėjams, ir profesionalams“ (Video, „VEVOR MIG-200/250“)
1620 2

Nuostabios kainos

Specialūs kuponai

Iš Europos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Šias išvadas patvirtina „Transport Canada“ ekspertų analizės.

Siauros žieminės padangos geriausiai veikia giliame sniege ir važiuojant mažu greičiu. Ant suspausto sniego, pažliugusios šlapdribos ar ledo sukibimo skirtumas praktiškai išnyksta. Todėl ekspertai pabrėžia, kad padangų plotis turėtų būti pritaikytas konkrečiai transporto priemonei, o ne pagal populiarią nuomonę.

Britų svetainė „Tyre Reviews“ atliko bandymus, kurių metu lygino skirtingo pločio „Hankook“ žiemines padangas, sumontuotas ant BMW 3 serijos automobilio.

Jie nustatė, kad platesnės versijos leido trumpiau stabdyti, o siauresnės – šiek tiek pagerinti pagreitį. Tačiau kasdien vairuojant šie skirtumai buvo tokie nežymūs, kad neturėjo didelės įtakos saugumui.

 

Bandymų rezultatai, pagrįsti „Tyre Reviews“ duomenimis, parodė, kad našumo skirtumai yra minimalūs ir priklauso nuo daugelio veiksnių. Geriausius bendrus rezultatus pasiekė 225 milimetrų modelis – vidutinės klasės variantas. Tai įrodo, kad optimalūs yra vidutiniai pasirinkimai – nei labai siauri, nei itin platūs. Daugumai vairuotojų geriausias sprendimas išlieka automobilio gamintojo rekomenduojamas dydis.

Ekspertai sutaria, kad žieminių padangų efektyvumą lemia ne plotis, o sudėtis ir protektoriaus raštas. Aukštos kokybės produktas su moderniu mišiniu išlaiko lankstumą net ir labai žemoje temperatūroje, pagerindamas sukibimą su sniegu ir ledu. Tai patvirtina „Transport Canada“ paskelbti duomenys, rodantys, kad protektoriaus susidėvėjimas žymiai sumažina sukibimą ir padidina slydimo riziką.

 

Verta atkreipti dėmesį į kokybės ženklinimą ir nepriklausomų organizacijų, tokių kaip Vokietijos ADAC, kasmet skelbiančius išsamius 225/45 R17 dydžio padangų bandymų rezultatus, atliekamus bandymus.

„Tyre Reviews“ taip pat pateikia savo analizę, kurioje lyginami 16, 17 ir 18 colių padangų skirtumai.

Svarbiau pasirinkti patikimą gamintoją ir reguliariai tikrinti protektoriaus būklę nei teorinius padangų pločio aspektus. 

Nėra vieno idealaus sprendimo visiems vairuotojams. Tie, kurie dažnai važinėja sniegu padengtais keliais, gali apsvarstyti siauresnes žiemines padangas. Vairuotojams, kurie daugiausia važinėja greitkeliais ir miesto maršrutais, geriau tiks standartinio pločio modeliai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(0)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()