Ji pavojingesnė už rūką. Kaip išvengti akinimo kelyje?  ()

Rūkas iš karto asocijuojasi su pavojumi – ribotas matomumas, visi važiuoja lėčiau.



© Pexels (atvira licencija) | https://www.pexels.com/photo/women-driving-car-on-sunny-road-14119086/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vis dėlto statistika rodo kai ką, kuo iš pradžių sunku patikėti – akinanti saulės šviesa sukelia daugiau avarijų nei rūkas. Ypač rudenį ir žiemą, kai saulė žemai horizonte ir šviečia tiesiai vairuotojo regėjimo lauke.

Žiemą pasitaiko akimirkų, kai kelias sekundes jaučiamės tarsi nieko nematytume, ypač kai tai derinama su akinančiai šviečiančia saule ir nešvariu priekiniu stiklu. Ir būtent šios sekundės yra pavojingiausios – važiuojant 50 km/val. greičiu, automobilis per tą laiką nuvažiuoja apie keliolika metrų, dažnai pakanka, kad pasiektų pėsčiųjų perėją arba susidurtų su priešais važiuojančiu automobiliu.

Kodėl žemai horizonte esanti saulė yra pavojingesnė nei tirštas rūkas?

Rūke dauguma žmonių automatiškai sulėtina greitį. Ryškioje saulės šviesoje refleksas dažnai būna priešingas: šviečia saulė, kelias sausas ir niekas netrukdo vairuoti. Tai yra tol, kol spinduliai nepasiekia priekinio stiklo už posūkio arba įvažiavus į kalvos viršūnę.

[EU+Kuponai] Super rinkiniai! Sulankstomos saulės panelės + dyzeliniai oro šildytuvui. Būtina kiekvienam
1098 1

Žemiausios kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkiniai

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Ypač pavojingos susidaro situacijos, kai iš tamsios vietos išvažiuojame į šviesią, pavyzdžiui, išvažiuojame iš miško, tunelio ar tarp pastatų į atvirą erdvę. Akims reikia akimirkos, kad prisitaikytų, ir per tą laiką vairuotojas iš tikrųjų mato daug mažiau, nei atrodo. Nešvarus priekinis stiklas sustiprina efektą – šviesa išsisklaido ant dryžių ir purvo dalelių, sustiprindama akinimą.

Ar švaraus lango tikrai pakanka, kad sumažėtų akinimas?

Daugeliu atvejų taip. Tai, kaip matome kelią, priklauso ne tik nuo to, kas vyksta lauke, bet ir nuo priekinio stiklo būklės – tiek viduje, tiek išorėje. Riebaluoti pirštų atspaudai, cigarečių dūmai, iš ventiliacijos angų sklindantys garai ir nešvarūs valytuvų ruožai sukuria ploną sluoksnį ant stiklo, kuris veikia kaip filtras, išsklaidantis šviesą.

 

Štai kodėl prieš rudens ir žiemos sezoną verta skirti kelias minutes kruopščiam priekinio stiklo vidų valymui, geriausia – langų valikliu ir minkštu skudurėliu. Kasdien taip pat padeda efektyvūs valytuvai ir kokybiškas žieminis priekinio stiklo plovimo skystis – kai pajuntate, kaip saulė staiga „užlieja“ priekinį stiklą, vienas apliejiklių papurškimas gali smarkiai pagerinti matomumą.

Tai ne tik apie saulę. Švarus priekinis stiklas taip pat sumažina priešpriešiais atvažiuojančių žibintų blaškymą, ypač lyjant arba sutemus.

Kas iš tikrųjų veikia?

Dauguma vairuotojų pirmiausia pagalvoja apie akinius nuo saulės, kai yra veikiami ryškios saulės šviesos. Iš tiesų, geri akiniai nuo saulės su apsauga nuo UV spindulių, pageidautina poliarizuoti, gali žymiai pagerinti regėjimo komfortą. Sąlyga paprasta: lęšiai turi būti švarūs ir ne per tamsūs, kad pavėsyje ar tunelyje jie nevaržytų matomumo labiau nei pats oras.

 

Dar viena paprasta priemonė – skydelis nuo saulės virš priekinio stiklo. Kartu su aukšta, gana vertikalia vairavimo padėtimi tai gali būti veiksminga. Jei sėdite pernelyg žemai, skydelis užsibaigia per aukštai, o spinduliai praslysta po juo tiesiai į akis. Kai sėdynė yra aukščiau ir statesnė, skydelis iš tikrųjų apsaugo jūsų akis nuo žemai krintančios saulės šviesos.

Puikus, bet dažnai nepakankamai įvertintas aksesuaras – paprasta beisbolo kepuraitė. Skirtingai nuo akinių nuo saulės, ji neužstoja viso vaizdo, o skydelį galima idealiai pritaikyti saulės kelyje vienu judesiu. Tai ypač naudinga važiuojant prieš saulę, bet taip pat kartais važiuojant pro medžių ar pastatų šešėlį.

Ką daryti, jei saulė staiga jus visiškai apakina?

 

Pavojingiausios situacijos yra staigios, pavyzdžiui, posūkis, įkalnė, išvažiavimas iš miško, ir per sekundės dalį pamatome daugiausia oranžinę dėmę. Ką turėtume daryti tokiu atveju?

Pirma, nuimkime koją nuo akceleratoriaus pedalo. Nereikia staigiai stabdyti, nes kažkas už mūsų gali nespėti sureaguoti, bet tiesiog atleisdami akceleratoriaus pedalą ir šiek tiek sulėtindami greitį, turime daugiau laiko reaguoti. Antra, padidinkime atstumą iki kitų. Jei matome, kad mus akinanti saulė, tikėtina, kad tą patį daro ir priešais mus važiuojantis vairuotojas, kuris gali staiga staigiai stabdyti prie pėsčiųjų perėjos ar sankryžos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(0)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()