Ryškūs automobiliai – madingi, bet pavojingi piniginei: ką privalo žinoti kiekvienas  ()

Griežti reikalavimai.


asociatyvi nuotr.
asociatyvi nuotr.
© https://pixabay.com/photos/car-auto-headlamp-headlight-5620285/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vokietijoje galioja griežti reikalavimai transporto priemonių išvaizdai, o kai kurios kėbulo spalvos yra visiškai draudžiamos. Vairuotojai, pasirinkę netinkamą atspalvį ar laiku neinformavę institucijų, gali susidurti su rimtomis pasekmėmis: nuo baudų iki techninės apžiūros problemų.

Todėl prieš nusprendžiant pakeisti automobilio spalvą, būtina žinoti, ką tiksliai numato teisės aktai.

Spalvos keitimas privalo būti registruojamas

Pagal Vokietijos taisykles, kiekvienas realus automobilio spalvos pakeitimas — tiek perdažant, tiek apklijuojant dekoratyvine plėvele — turi būti įrašytas į oficialius transporto priemonės dokumentus.

Galioja ir papildomos nuostatos:

registracijai priimami tik oficialiai įteisinti spalvų variantai;

  • jei parenkamas atspalvis su nestandartiniais efektais (metalizuotas, chromuotas, veidrodinis, itin blizgus ar fluorescencinis), registracijos procedūra gali būti apsunkinta;
  • kai kuriais atvejais tokių spalvų įregistruoti iš viso neleidžiama.
[EU+Kuponai] Iki 10 kartų pigiau nei Lietuvoje! Aukščiausios klasės magnetinės gręžimo staklės. Paskutiniai vienetai („VEVOR D8860“, „VEVOR ZT-40H“)
2055 2 1

Mažiausios kainos šiais metais

Specialūs kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkinys

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Todėl prieš atliekant bet kokias kėbulo modifikacijas būtina iš anksto įvertinti teisinius apribojimus.

Kodėl kai kurios spalvos laikomos pavojingomis?

Kai kurie vizualiniai sprendimai gali kelti riziką kitiems eismo dalyviams.

Chromuotos ar veidrodinės dangos:

  • stipriai atspindi saulės ir žibintų šviesą;
  • gali akinti vairuotojus;
  • trikdo atstumų vertinimą.

Itin tamsūs, šviesą sugeriantys ar ultramatiniai paviršiai:

  • mažina automobilio matomumą;
  • kelia pavojų naktį ir esant prastam matomumui.

 

Šių priežasčių pakanka, kad tokios spalvos būtų vertinamos kaip grėsmė eismo saugumui ir neregistruojamos.

Kokios sankcijos gresia už neįregistruotą spalvų keitimą?

  • Institucijos gali sustabdyti transporto priemonės eksploatavimą, paimdamos registracijos liudijimą ir numerio ženklus;
  • gali būti skirta piniginė bauda;
  • gali būti atsisakyta atlikti arba patvirtinti techninę apžiūrą.

 

Svarbiausia — gali kilti problemų su draudimu. Jeigu oficialūs dokumentai neatitinka realaus transporto priemonės aprašymo, draudimo bendrovė gali:

  • nesumokėti kompensacijos po eismo įvykio;
  • pareikalauti padengti patirtą žalą iš paties vairuotojo.

 

Todėl net vizualiai patrauklus, bet neįteisintas sprendimas gali kainuoti brangiai.

Kokią spalvą renkasi vokiečiai?

Nors ekspertai pažymi, kad ryškios, gerai matomos spalvos padidina saugumą kelyje, statistika rodo kitą tendenciją.

Net 70 % naujų automobilių Vokietijoje yra baltos, pilkos arba juodos spalvos.Šis pasirinkimas grindžiamas ne saugumu, o didesne perpardavimo verte. Tai patvirtina ir portalas t-online.de.

Vokietijos kelių eismo teisė itin griežtai reglamentuoja automobilio išvaizdą. Bet koks spalvos keitimas turi būti registruotas, o nestandartiniai ar „ekstremalūs“ atspalviai gali būti laikomi pavojingais ir apskritai nepriimtinais.

Norint išvengti baudų, techninių kliūčių ar draudimo problemų, prieš atliekant modifikacijas būtina įvertinti galiojančius teisės aktus ir konsultuotis su specialistais.

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(0)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()