Tesla paviešino savo patentus. Tai ne taip beprotiška, kaip atrodo (13)
„Vakar ant Palo Alto būstinės vestibiulio sienos kabėjo Tesla patentai. Dabar jų ten nebėra. Jie pašalinti atviro kodo judėjimo dvasia, siekiant elektromobilių technologijos tobulėjimo.” skelbia Tesla vadovo Elono Musko tinklaraščio įrašas.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Trumpai tariant, Tesla atskleidžia savo patentus konkurentams. Kaip ir daugelis Musko idėjų, ši atrodo beprotiška, tačiau gali būti nuostabi.
Muskas paaiškina, kad Tesla buvo įkurta, stengiantis išpopuliarinti elektrinius automobilius. Iš pradžių jie, kaip ir bet kuri kita kompanija, pildė patentus, kadangi nerimavo, jog didesni automobilių gamintojai paprasčiausiai nukopijuos jo technologijas ir išstums iš verslo. Tačiau, jei neskaitysime kelių išimčių, didieji automobilių gamintojai toliau ignoravo benzinu varomų variklių alternatyvas. Tad Muskas nusprendė, kad tai netgi blogiau.
Todėl, užuot saugojęs savo intelektualinę nuosavybę, Tesla pareiškė, kad „nekels patento bylų prieš nieką, kas norėtų pasinaudoti mūsų technologija geriems tikslams.“
Tesla jau bendradarbiauja su keliais automobilių gamintojais, tarp kurių ir Mercedes-Benz. Bet ji akivaizdžiai nusprendė, kad dalinimasis technologija su pasauliu paskatins šią sritį greičiau, nei partnerystė su pripažintomis automobilių gamybos kompanijomis. Dana Hull iš Mercury News pastebi, kad tik vakar Tesla kalbino BMW komandą pakalbėti apie Supercharger baterijų krovimo technologiją.
Tai gali atrodyti kaip skubotas žingsnis kompanijai kuriai tebekyla didelių kliūčių jos kelyje į ilgalaikę sėkmę. Ir tai tikrai kontrastuoja su požiūriu tokių technologijų kompanijų, kaip Apple, kurios duoda į teismus savo konkurentus už tokių patentų, kaip suapvalinti kampai pažeidimą. Kai Muskas sako, kad jo galutinis tikslas yra kova su klimato kaita kai kas jį skelbs didvyriu, kiti laikys naiviu idealistu.
Bet Muskas nėra naivus ir Tesla nėra labdaringa organizacija. Jis žino, kad tikroji Tesla'os kova nėra su kitais šios elektromobilių rinkos dalyviais. Tai daug sunkesnė kova tarp elektromobilių ir degalus naudojančių giminaičių.
Atsižvelgiant į šį kontekstą, Tesla'os sėkmės kliuvinys nėra Nissan Leaf ir BMW i3 – jie yra technologijos, kaštų, infrastruktūros ir klientų lūkesčių įkaitai. Kuo daugiau pinigų bus dedama į elektros baterijas, tuo pigesnės ir galingesnės jos darysis. Kuo daugiau elektrinių automobilių važinės keliais, tuo bus didesnis regioninių ir nacionalinių elektrinių papildymo stočių tinklų poreikis. Ir spėkite, kuriai kompanijai tai bus naudinga.
O geriausia, jei Musko gambitas pavyks, jis galėtų praminti kelią perspektyviai mąstantiems kitų sričių vadovams žengti panašius žingsnius.
Visas tinklaraščio įrašas.