Stulbinanti žinia. NASA aptiko septynias naujas „degančias“ planetas (Video)  ()

Sistema buvo pavadinta „Kepler-385“ dėl buvusio teleskopo vaidmens ieškant planetų.

Astronomai, tiriantys duomenis iš nebenaudojamo Keplerio kosminio teleskopo, atrado naują septynių „degančių“ planetų sistemą, skriejančią aplink tolimą žvaigždę, didesnę ir karštesnę už mūsų Saulę.

NASA apibūdino naujai atrastas planetas kaip „kenčiančias nuo karščio“ ir „besimaudančias“ šiluminėje spinduliuotėje, sklindančioje iš žvaigždės-šeimininkės, kuri buvo apibūdinta kaip „panaši į Saulę“. Agentūros teigimu, ši žvaigždė yra 10% didesnė ir 5% karštesnė už mūsų Saulę.

Visos atrastos planetos yra didesnės už Žemę: dvi vidinės planetos yra tik šiek tiek didesnės už mūsų, o kitos penkios planetos yra maždaug dvigubai didesnės už Žemę. Vidinės planetos tikriausiai yra uolėto paviršiaus ir gali turėti ploną atmosferą. Manoma, kad penkios išorinės planetos turi tankią atmosferą.

Ši sistema įtraukta į naują kandidačių į teleskopu atrastas planetas katalogą. Iš viso yra beveik 4400 planetų kandidačių, įskaitant daugiau nei 700 daugiaplanetinių sistemų, tačiau NASA teigė, kad retai pasitaiko sistema, kurioje būtų daugiau nei šešios kandidatės.

Kandidatė į planetą reiškia, kad ji buvo atrasta teleskopo pagalba, tačiau realus jos egzistavimas dar nepatvirtintas.

NASA teigė, kad katalogo tikslas yra sudaryti išsamų sąrašą, kuriame būtų pateikta tiksli informacija apie kiekvieną sistemą, ir kuris leistų atlikti tokius atradimus kaip „Kepler-385“.

Keplerio teleskopas, skirtas ieškoti panašių į „Kepler-385“ sistemoje esančias planetas, pagrindinius stebėjimus baigė 2013 m. ir atliko pratęstą misiją iki 2018 m.

„Šiai dienai surinkome tiksliausią Keplerio planetų-kandidačių ir jų savybių sąrašą. Keplerio misija atrado daugumą žinomų egzoplanetų, o šis naujas katalogas leis astronomams daugiau sužinoti apie jų savybes“, - sakė Jackas Lissaueris, mokslinis bendradarbis Ames tyrimų centre Silicio slėnyje ir pagrindinis naująjį katalogą pristatančio straipsnio autorius.

Autoriai: Vigmantas Balevičius