Verta suklusti: šie požymiai išduoda, kad vandens stoka žaloja jūsų organizmą  ()

Jei nepakeisite savo vandens vartojimo įpročių, galite negrįžtamai paveikti savo smegenis, o tai atsilieps jūsų veiklos produktyvumui, pranešė wather.com.

„Vandens stoka organizme nuo 1 iki 2 procentų paveikia nuotaiką ir pažinimo rezultatus“, – teigia Amerikos sporto koledžo prezidentas prof. dr. Lawrence'as E.

Armstrongas. Jis per visą savo karjerą atliko daugybę tyrimų apie dehidrataciją, ir, pasak jo, žmogaus nuolatinė skysčių stoka organizme rimtai žaloja smegenis. Paklauskite savęs, ar jaučiate troškulį? Jei atsakymas yra „taip“, atėjo laikas atsigerti.

Atkreipkite dėmesį ir į savo šlapimo spalvą. Šviesiai geltonos arba „šiaudų spalvos“, mokslininko teigimu, geriausias. Kitos spalvos byloja apie dehidrataciją arba tam tikras ligas.

Štai 11 požymių, kad jūs geriate nepakankamai vandens.

1. Vanduo yra būtinas mūsų odai. Jei geriate jo nepakankamai, tikėtina, kad jūsų oda sausa, o lūpos – linkusios skeldėti. Ilgainiui, negerdami pakankamai vandens, pradėsite greičiau senti – oda praras savo elastingumą.

2. Per mažai vandens geriančius asmenis dažnai kamuoja peršalimo ligos ir gripas. Gerkite vandenį ir geriau miegosite, turėsite daugiau energijos, ir, savo ruožtu, stipresnę apsaugą nuo infekcijų.

3. Jei greitai mažėja jūsų svoris ir jus lydi bent vienas kitas simptomas iš šio sąrašo, metas čiupti stiklinę vandens. Krentantis svoris galbūt džiugina, tačiau dehidratacija – žaloja organizmą.

4. Galvos skausmas ir nuovargis taip pat gali reikšti, kad jūsų organizmui stinga vandens. Taip pat reikia nepamišti, kad jei karštą dieną vartojate alkoholį – tai nėra organizmą „drėkinantis“ skystis. Alkoholis yra diuretikas, tai reiškia, kad sukelia dažnesnį norą šlapintis, tuo pačiu džiovina organizmą.

5. Atminties suprastėjimas, suprastėjusi koncentracija reiškia, kad geriate nepakankamai.

6. Pasak medikų, kai kuriais atvejais pilvo pūtimas, ypač jau naudojate vaistus, gali reikšti vandens stoką organizme.

7. Tiek vyrai, tiek moterys tampa dirglesni, patiria įtampą ir nerimą, kaip dehidratacijos rezultatą. Tiesa, moterys jaučia neigiamas nuotaikas labiau.

8. Jei šlapinatės keturis kartus per dieną ar mažiau, tai – yra ženklas, kad geriate nepakankamai. Šlapimo takų infekcijos taip pat gali būti dehidratacijos ženklas.

9. Kai kūnas dehidratuoja, sumažėjęs seilių burnoje kiekis leidžia bakterijoms tarpti, todėl iš burnos paprastai sklinda blogas kvapas.

10. Nuovargis, galvos svaigimas arba svaigulys taip pat gali būti dehidratacijos rezultatas, paskelbta žurnale „British Journal of Nutrition“.

11. Skausmingas raumenų mėšlungis būna nulemtas kalio ir natrio pusiausvyros sutrikimų, ir tuo pačiu skysčių trūkumo.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(31)
(4)
(27)

Komentarai ()