Profesorė sudarė sąrašą su 40 maistingiausių produktų pasaulyje: jei juos valgysite, pamiršite kam reikalingos vaistinės ir gydytojai  (5)

Yra žinoma, kad maistingi produktai mažina lėtinių ligų riziką ir gerina bendrą žmogaus savijautą, todėl mokslininkė Jennifer Di Noia sudarė ilgą sąrašą vaisių bei daržovių, kurios išsiskiria didžiausiu maistinių medžiagų tankiu.

Profesorė iš William Paterson universiteto atsižvelgė į mūsų organizmui pačias svarbiausias medžiagas: kalį, skaidulines medžiagas, baltymus, kalcį, geležį, tiaminą, riboflaviną, niaciną, folio rūgštį, cinką ir vitaminus A, B6, B9, C, E, ir K.

Būtent nuo jų kiekio ir balanso priklausė, kurią vietą sąraše užims tiriamas maisto produktas. Kiekvienas produktas tam tikros medžiagos turėjo turėti ne mažiau nei 10 proc. dienos rekomenduojamos normos.

Nors mes visi turime skirtingus mitybos poreikius, tačiau, praturtinę pietų racioną sąrašo viršuje atsidūrusiais produktais, galite pagerinti savo savijautą bei sveikatą.

Štai 40 maisto „galiūnų“, kuriuos turėtumėte vartoti (sąraše nuo 40 iki 1 vietos):

40. Saldžios bulvės

39. Porai

38. Gervuogės

37. Ropės

36. Griežtis

35. Greipfrutai (rožinės spalvos)

34. Laimas

33. Apelsinai

32. Žieminis moliūgas

31. Ridikai

30. Braškės

29. Salotos „Iceberg“

28. Citrina

27. Pomidorai

26. Morkos

25. Kopūstai

24. Žiediniai kopūstai

23. Kaliaropės

22. Laiškiniai svogūnai

21. Briuselio kopūstai

20. Moliūgai

19. Brokoliai

18. Sėjamoji gražgarstė

17. Paprika

16. Žalioji kiaulpienė

15. Lapiniai kopūstai

14. Laiškiniai česnakai

13. Garbanotoji trūkažolė

12. Žaliosios garstyčios

11. Žalioji ropė

10. Lapinis kopūstas „Collard“

9. Romaninė salota

8. Petražolės

7. Lapinės salotos

6. Cikorijos

5. Špinatai

4. Burokėlių lapai

3. Paprastasis runkelis

2. Kininiai kopūstai

1. Paprastasis rėžiukas

Pilnas maistingųjų daržovių ir vaisių sąrašas buvo paskelbtas žurnale „Preventing Chronic Disease“.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(49)
(10)
(39)

Komentarai (5)