Kaip ruošiate ryžius? Blogai paruošti ryžiai yra itin pavojingi sveikatai  (5)

Atlikti tyrimai įrodo, kad įprastai išvirti ryžiai dėl juose likusio arseno gali kelti įvairių sveikatos sutrikimų, tokių kaip širdies ligos, cukrinis diabetas ir vėžys, grėsmę, rašo „Independent“.

Paaiškėjo, kad milijonai žmonių atsiduria rizikos grupėje vien todėl, kad netinkamai verda ryžius. Neseniai mokslininkai atliko tyrimus, kurių rezultatai įrodo, kad valgant populiariausiu būdu išvirtus ryžius, į organizmą patenka tam tikras kiekis nuodingos medžiagos – arseno. Juo ryžiai užteršiami dėl pramoninės auginimo technologijos, kurią taikant nepavyksta išvengti toksinų ir pesticidų.

Deja, paprasčiausiai verdant ryžius puode, kol nelieka vandens, arseno pėdsakai nepašalinami. Nuodingas cheminis elementas yra siejamas su įvairiomis sveikatos problemomis, pavyzdžiui, širdies ligomis, cukriniu diabetu, taip pat vystymosi sutrikimais. Visuomenėje paplitusi nuomonė, kad verdant ryžius arsenas pašalinamas. Tačiau visiškai neseniai paaiškėjo, kad taip įvyksta tik tada, jei ryžiai prieš verdant būna išmirkyti.

Biologijos mokslų daktaras Andy Mehargas iš Belfasto „Queens“ universiteto atliko eksperimentą, kurio tikslas – išsiaiškinti, ar skiriasi arseno kiekis trimis skirtingais būdais išvirtuose ryžiuose. Biologo atliktas eksperimentas buvo parodytas per BBC programą „Trust Me, I’m a Doctor“ (Pasitikėk manimi – aš gydytojas).

Pirmiausia profesorius A. Mehargas išmėgino tipinį, patį populiariausią ryžių virimo būdą: ryžius išvirė dukart didesniame kiekyje vandens. Virė juos tol, kol vanduo išgaravo arba jį sugėrė ryžiai. Ištyrus taip vartoti paruoštus ryžius paaiškėjo, kad arsenikas beveik nepašalintas.

Tada mokslininkas pakeitė vandens ir ryžių santykį: naudojo ne 2 dalis vandens ir 1 dalį ryžių, o 5 dalis vandens ir tik 1 ryžių. Kai ryžiai išvirė, perteklinis vanduo buvo tiesiog nupiltas. Taip išvirtuose ryžiuose arseniko buvo perpus mažiau. Pagaliau, A. Mehargas pamėgino išvirti pernakt išmirkytus ryžius.

Tik trečiuoju būdu išvirtų ryžių sudėtyje buvo aptikta net 80 procentų mažiau toksinų. Taigi, jei vartodami ryžius norite jaustis saugūs, prieš virdami pernakt juos išmirkykite, nuskalaukite (skalaukite tol, kol vanduo taps skaidrus), tada gerai nusausinkite ir virkite puode. Vandens ir ryžių santykis turėtų būti 5 ir 1.

Kaip teigiama kanalu „Channel 4“ rodomose dokumentinėse laidose „Dispatches“, taip pat „Queens“ universiteto visuotinio maisto saugumo instituto duomenimis, maždaug 58-yje procentų Jungtinėje Karalystėje parduodamų naudojant ryžius pagamintų maisto produktų nustatytas pakankamai aukštas arseno lygis.

Aut. teisės: delfi.lt

(67)
(2)
(65)

Komentarai (5)