Esate nuolat pavargę? Dažnai geriate kavą, nes kitaip trūksta jėgų? Yra kur kas geresnių būdų kaip gauti energijos (Video)  (2)

Dauguma žmonių jėgas atgauti bando gerdami kavą ar vartodami cukrų, tačiau nė vienas iš šių būdų nėra veiksmingas. Priešingai – kava tik dirgina nervų sistemą, cukrus skatina antsvorio didėjimą ir žaloja kraujagysles.

Tai LRT pabrėžia Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Anot jo, norint gauti energijos, reikia rinktis produktus, iš kurių gliukozė išsiskiria labai lėtai. 

Dažnam kyla klausimas, kaip atsikratyti nuovargio ir atgauti jėgas. Tuomet griebiamasi kavos, tačiau joje esantis kofeinas tik sukuria iliuziją, kad gaunama daugiau energijos. Kofeino veikimo pikas – 15–25 minutės, jis stimuliuoja tik centrinę nervų sistemą, bet ne visą organizmą, sako A. Unikauskas.

Kai baigiasi kofeino poveikis, žmogus vėl tampa leisgyviu ir pavargusiu. „Be to, kava sukelia nemigą. Ji tik trumpam stimuliuojam o vėliau – slopina. Per dieną kavos galima išgerti du, daugiausia – tris puodelius. Vartoti jos daugiau nėra jokios prasmės. Kava nėra geriausias būdas atgauti jėgas. Kuo dažniau dirginsite nervų sistemą, tuo labiau išsekę jausitės“, – aiškina medikas.

Pasak A. Unikausko, cukrus – ne ką geresnis būdas gauti daugiau energijos. Cukrus – greita energija, bet turi šalutinį poveikį – nuo jo auga antsvoris, žalojamos kraujagyslės. „Kodėl daugelis jaučia jėgų padidėjimą, kai pavartoja cukraus? Nes tai narkotikas. Gliukozė greitai įsisavinama, pakyla nuotaika, bet dalis mūsų suvalgytos „energijos“ nusėda pilve, formuojasi visceraliniai riebalai, vystosi aterosklerozė“, teigia medikas.

Žmogaus kūnas turi veikti kaip energijos jėgainė, o tam reikalingas kokybiškas, ilgai „degimą“ palaikantis kuras. Taigi iš kur gauti energijos?

A. Unikauskas pataria valgyti lėtai įsisavinamus angliavandenius – viso grūdo, bemielę ir becukrę duoną, avižas, nešlifuotus ryžius. „Tai produktai, iš kurių gliukozė išsiskiria labai lėtai. Kai cukraus kiekis kraujyje pastovus, jėgų kiekis taip pat pastovus. Dar vienas būdas gauti energijos – sveikieji riebalai, pavyzdžiui, sviestas. Stabilią energiją visą dieną palaiko daržovės, salotos, nes tai – ląstelienos šaltinis“, – aiškina daktaras.

Žinoma, jei miegoti nueinama tik paryčiais, nereikia stebėtis, kad kitą dieną trūksta energijos. Jos nepakels nei besaikiai kavos kiekiai, nei suvalgyta plytelė šokolado. Norint nestokoti jėgų, reikia laiku nueiti miegoti, valgyti viso grūdo produktus, daug daržovių ir sveikuosius riebalus, sako daktaras A. Unikauskas.

Plačiau – laidos „Klauskite daktaro“ įraše nuo 1:15

Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt

(18)
(9)
(9)

Komentarai (2)