7 būdai kaip kovoti su padidėjusiu kraujo spaudimu - kartais praverčia ir savęs apdovanojimas  ()

Padidėjęs kraujo spaudimas yra pirmas signalas, kad atėjo laikas pakoreguoti gyvenimo būdą ir mitybą, o ne bėgti pas gydytoją. Daugeliu atvejų, jūsų kūnas reikalauja ne tablečių, o rūpestingo ir pagarbaus elgesio su savimi.

7 patarimai, ką pirmiausia reikia daryti susidūrus su kraujospūdžio problema

Valgykite daugiau daržovių ir vaisių

Mokslininkai iš Oksfordo universiteto tyrimais įrodė, kad kiekviena papildoma šviežių vaisių ir daržovių porcija per dieną akivaizdžiai sumažina širdies ir kraujagyslių susirgimų riziką. Daržoves galima virti garuose ar troškinti, bet stenkitės, kad jos per daug nesuminkštėtų – taip išsaugoma daugiau vitaminų.

Apdovanokite save

Sveikai gyventi nėra lengva. Juk reikia valios, kad atsisakytume pagundų, kurios tyko kiekviename žingsnyje, ir žalingų įpročių. Mokslininkai ištyrė ir paskelbė leidinyje „Annals of Internal Medicine“, kad žmogui lengviau išsiugdyti naudingus įpročius, jeigu jis pats save apdovanos už pasiekimus ir baus už silpnavališkumą. Nusistatykite sau tikslą (pavyzdžiui, kasdien nueiti tūkstantį žingsnių) ir prizą už pergalę bei baudą už pralaimėjimą.

Nevenkite prieskonių

Kuo aštresnis bus jūsų maistas ir kuo daugiau jame prieskonių, tuo jautresni tapsite druskos skoniui. O druskos perteklius gali būti viena hipertonijos priežasčių. Kaip rašoma žurnale „Hipertonija“, amerikiečių mokslininkai pastebėjo, kad vartojant daugiau prieskonių, galima lengvai sumažinti druskos kiekį.

Valgykite jogurtą

Penkios porcijos natūralaus jogurto per savaitę moterims 30 proc. sumažina širdies infarkto grėsmę. Apie tai mokslininkai paskelbė žurnale „American Journal of Hypertension“. Mat kalcis padeda sumažinti kraujo spaudimą, o fermentuoti produktai stiprina kraujagyslių sieneles. Jogurtas turi būti nesaldus.

Užsiimkite kūryba

Knygelių suaugusiems spalvinimas, piešimas, siuvinėjimas, lipdymas, nėrimas, drožinėjimas – visi tie hobiai padeda sumažinti kraujo spaudimą. Tai nustatė mokslininkai iš Drekselio universiteto. Anot jų, moterys, kurios savo laisvalaikį skiria kokiai nors kūrybinei veiklai, rečiau serga hipertonija ir būna ramesnės.

Vartokite mažiau baltymų

Baltyminis maistas gali iki 40 proc. padidinti hipertonijos riziką, pranešė mokslininkai iš Bostono medicinos mokyklos. Visai atsisakyti baltymų nėra reikalo, bet patartina sumažinti raudonos mėsos vartojimą, nes būtent ji labiausiai skatina hipertonijos išsivystymą.

Vykite į gamtą

Jeigu žmonės bent po 30 minučių per savaitę praleistų gamtoje, bendras sergamumas hipertonija pasaulyje sumažėtų 9 proc. Tokią išvadą paskelbė jungtinė tyrinėtojų grupė iš Australijos ir JAV. Jūs negalite paveikti kitų pasaulio gyventojų, bet tikrai galite pasirūpinti savimi. Naudokitės kiekviena proga pasivaikščioti po mišką ar artimiausią parką.

Aut. teisės: alfa.lt
Autoriai: Gražina Vasiliauskienė

(9)
(2)
(7)

Komentarai ()