Maisto produktai, kurie sumažina vėžio ir širdies ligų riziką - ypač padeda rūkantiems  ()

Produktų, kuriuose gausų flavanoidų, pavyzdžiui, obuolių ir žaliosios arbatos, vartojimas apsaugo nuo vėžio ir širdies ligų, ypač rūkančius ir daug alkoholio vartojančius žmones, rodo naujausias mokslinis tyrimas, kurį atliko Edith Cowan universiteto (ECU) mokslininkai, rašo sciencedaily.com.

ECU Medicinos ir sveikatos mokslų mokyklos mokslininkai išanalizavo 53 tūkst. 48 danų mitybos duomenis, kurie buvo rinkti 23 metus.

Mokslininkai nustatė, kad žmonėms, kurie vartojo vidutiniškai ar daug maisto produktų, kuriuose yra daug flavanoidų – junginių, randamų augaliniuose maisto produktuose ir gėrimuose, buvo gerokai mažesnė tikimybė mirti nuo vėžio ar širdies ligų.

Didesnis poveikis – rūkaliams

Šiam tyrimui vadovavusi mokslų daktarė Nicola Bondonno sakė, kad buvo pastebėta, kad stipriausias apsauginis daug flavanoidų turinčio maisto poveikis buvo asmenims, turintiems didelę chroniškų ligų riziką dėl rūkymo ar gausesnio alkoholio vartojimo (daugiau nei du standartiniai alkoholiniai gėrimai per dieną).

„Šie rezultatai yra svarbūs, nes rodo potencialą užkardyti vėžį ir širdies ligas skatinant žmones daugiau vartoti daug flavanoidų turinčio maisto, ypač žmones, turintiems didelę šių chroniškų ligų riziką“, – sakė ji.

„Svarbu pabrėžti, kad flavanoidų vartojimas nepanaikina visos padidėjusios mirties rizikos dėl rūkymo ir gausaus alkoholio vartojimo. Todėl geriausias dalykas sveikatai būtų mesti rūkyti ir mažinti suvartojamo alkoholio kiekį“, – sakė mokslininkė.

„Mes žinome, kad tokie gyvensenos pokyčiai gali būti sunkūs, todėl raginimas vartoti daugiau flavanoidų gali būti naujas būdas sumažinti didesnę riziką ir tuo pačiu paskatinti žmones mesti rūkyti ir vartoti mažiau alkoholio“, – sakė N. Bondonno.

Kiek yra pakankamai?

Asmenims, kurie kiekvieną dieną suvartoja apie 500 miligramų flavonoidų yra mažiausias rizika mirti nuo vėžio ar nuo širdies ligos. „Labai svarbu vartoti įvairių flavanoidų junginių iš skirtingų augalų gautų maisto produktų ir gėrimų. Tai lengva pasiekti per mitybą: vienas puodelis žaliosios arbatos, vienas obuolys, vienas apelsinas, 100 gramų šilauogių ir 100 gramų brokolių suteiktų įvairių flavanoidų junginių ir daugiau nei 500 miligramų flavanoidų“, – paaiškino mokslininkė.

N. Bondonno pažymėjo, kad nors tyrimo metu buvo nustatytas ryšys tarp flavonoidų vartojimo ir mažesnės mirties rizikos, tikslus tokio apsauginio poveikio mechanizmas nėra visiškai aiškus ir gali būti daugialypis.

„Alkoholio vartojimas ir rūkymas organizme sukelia uždegimą ir pažeidžia kraujagysles, o tai gali padidinti įvairių ligų riziką, – sakė N. Bondonno. – Jau anksčiau gauta duomenų, kad flavanoidai mažina uždegimą ir gerina kraujagyslių funkciją, tai gali paaiškinti, kodėl jie mažina riziką mirti nuo širdies ligos ir vėžio.“

ECU tyrimas buvo atliktas bendradarbiaujant su mokslininkais iš Herlev & Gentofte universitetinės ligoninės University Hospital, Aarhuso universitetu, Danijos vėžio draugijos tyrimų centro, Aalborgo universitetinės ligoninės, Vakarų Australijos universitetų bei Tarptautinės vėžio tyrimų agentūros.

Aut. teisės: delfi.lt

(9)
(0)
(9)

Komentarai ()