40 tūkstančių „ratų“ per 9 metus: jaunas vyras kasdien suvartodavo net ir po 25 „ecstasy“ tabletes - ir štai kuo viskas baigėsi  (5)

MDMA, dar žinomas kaip „ratai“ ar „ecstasy“, yra vieni saugiausių narkotikų, jei tik yra savo grynoje formoje. Tačiau žodžiai „saugūs narkotikai“ mums pasako nedaug. Kas nutiktų, jei per 9 metus suvartotumėte 40 tūkstančių MDMA tablečių?


MDMA nuo pat pradžių buvo kuriamas galvojant apie medicininę šio preparato paskirtį ir galimybę jį naudoti psichoterapijoje. Vėliau „ratai“ tapo naktinių klubų ir vakarėlių narkotiku, o nelegaliai iš nešvariai gaminamos tabletės dažnai tapo pavojingomis. Ne dėl MDMA, o dėl įvairių priemaišų, kurios į tabletes būdavo įterpiamos netyčia arba specialiai, siekiant sustiprinti narkotikų poveikį.

Tačiau saugų nuo nesaugaus dažnai skiria dozės dydis ir vartojimo dažnumas. Ir tikriausiai net didžiausi MDMA šalininkai pritartų, kad šių narkotikų galima suvartoti per daug.

Vienas vyras vos sulaukęs 21 metų amžiaus ėmė vartoti MDMA. Iš pradžių jis svaiginosi tik savaitgaliais - kiekvieną savaitgalį suvartodavo po maždaug 5 tabletes. Po poros metų jis jau kasdien vidutiniškai suvartodavo po 3,5 tabletes.  Dar po trejų metų jis jau vartojo 25 tabletes per dieną. Ir taip ketverius metus. Tai nėra kažkoks keistas matematinis galvosūkis, bet jei ši istorija tokiu būtų, atsakymas būtų 40 tūkstančių MDMA tablečių per 9 metus.

Skaitomiausi Naujausi

 

Sulaukęs 30 metų Ponas A, kaip jį vadino mokslininkai, nusprendė mesti narkotikus. Šį sprendimą motyvavo tuo, kad jis porą kartų vakarėliuose buvo susmukęs. Tikriausiai nieko nenustebins faktas, kad narkotikų atsisakymas jam nebuvo lengvas procesas.

Kelis mėnesius po paskutinės MDMA tabletės Ponas A toliau jautė narkotikų poveikį. Kartais jį kamavo nemalonūs simptomai - tunelinis regėjimas, panikos priepuoliai, nerimas, depresija, raumenų spazmai, haliucinacijos, paranoja. Jis kreipėsi į gydytojus ir paaiškino savo gyvenimo būdą.

Gydytojai jam patarė visiškai atsisakyti narkotikų - tuo metu jis ir toliau rūkė kanapes. Po kiek laiko paranoja visiškai pranyko, o ir panikos priepuoliai atsitraukė. Kiti simptomai išliko ir gydytojai suprato, kad ilgas narkotikų vartojimas turėjo pasekmių.

 

Ponas A negalėjo susikaupti, jo elgesys buvo sutrikęs, jis negalėjo sekti instrukcijų. Jis dažnai kartojo tuos pačius veiksmus, kamuojamas trumpalaikių atminties sutrikimų. Magnetinio rezonanso tyrimas neatskleidė smegenų pažeidimų, tačiau pacientui teko gydytis smegenų traumų skyriuje.

Visi simptomai taip ir nepranyko - Ponui A teko mokytis kompensavimo strategijų. Jis ir toliau elgėsi ir atrodė taip, lyg būtų apsvaigęs nuo MDMA - juk kitaip elgtis jis jau ir nebemokėjo. Mokslininkai mano, kad pažeidimus sukėlė nesaikingas (švelniai tariant) MDMA vartojimas, nors Ponas A kartais svaigindavosi ir kitais narkotikais (tame tarpe ir LSD, kokainu ir heroinu).

(43)
(35)
(8)

Komentarai (5)