Neapsigaukite – net ir vaisiai gali tapti nesveiku užkandžiu, jei nesilaikysite svarbios taisyklės  ()

Vienas laukiamiausių vasaros malonumų – galimybė kasdien mėgautis ne tik šiltu oru, bet ir gausia įvairove šviežių vaisių bei uogų. Visgi, gydytojas dietologas Edvardas Grišinas pataria neviršyti rekomenduojamų dienos normų ir perspėja, jog pernelyg didelis kiekis šių, iš pirmo žvilgsnio sveikų, produktų, gali ne juokais sutrikdyti organizmo veiklą, rašoma pranešime spaudai.


Svarbi taisyklė: neviršyti rekomenduojamos paros normos

„Affidea Lietuva” gydytojas dietologas E. Grišinas pastebi, jog vasaros sezono metu vaisiai ir uogos tampa viena mėgiamiausių alternatyvų saldumynams. Gydytojas tvirtina, jog šios sezoninės gėrybės mityboje yra gana svarbios, kadangi reikiamas kiekis jose esančio natūralaus cukraus praturtina organizmą mikroelementais ir sureguliuoja medžiagų pasisavinimą.

„Natūralaus cukraus turintys produktai dažniausiai pasižymi ir kitomis naudingomis medžiagomis: polifenoliais, antioksidantais, vitaminais bei skaidulomis. Būtent šios medžiagos sureguliuoja natūralaus cukraus pasiskirstymą organizme”, – aiškina sveikatos specialistas.

Anot jo, nors vaisiai bei uogos – iš tiesų puiki alternatyva pridėtinio cukraus turintiems saldėsiams, šiomis gėrybėmis mėgautis derėtų atsakingai bei neviršyti rekomenduojamos paros normos. Įprastai, visur akcentuojama vaisių ir uogų nauda sveikatai, tačiau dietologas perspėja, jog egzistuoja ir su šiais produktais susijusios rizikos.

„Perteklinis vaisių ir uogų vartojimas, dėl juose esančio cukraus, gali iššaukti organizmo sutrikimus, mat vaisiuose bei uogose esantis natūralus cukrus mažai skiriasi nuo pramoniniu būdu gaminamo pridėtinio cukraus – skirtumas yra labai nežymus. Ar tai būtų baltasis cukrus, ar natūralus – mūsų organizmas jį atpažįsta kaip tą pačią medžiagą“, – pažymi medikas.

Skaitomiausi Naujausi

 

Pasak E. Grišino, suvartojus pernelyg didelį natūralaus cukraus kiekį neturint tam fiziologinio poreikio, neretai sulaukiama nepageidaujamų organizmo reakcijų. Gydytojas teigia, jog vaisiai, lygiai taip pat kaip ir pridėtinio cukraus gaminiai, pasižymi kaloringumu ir gali sutrikdyti organizmo glikemijos balansą. Jis sako, jog ypač dėmesį į tai turėtų atkreipti siekiantys sumažinti kūno svorį.

„Pasisavindami didesnį kiekį kalorijų, rizikuojame priaugti svorio. Vengdami nepageidaujamų kilogramų, tačiau norėdami pasiekti palaipsninį energijos tiekimą, turėtume atrasti individualias cukraus poreikio normas”, – sako E. Grišinas užtikrindamas, jog pastarosios gali būti išanalizuojamos ir suderinamos asmeninių konsultacijų su specialistais metu.

Subalansuotos mitybos svarba

Anot gydytojo, iki šiol nėra tikslių mokslinių formulių, nustatančių kada ir kokį kiekį vaisių suvartoti. Geriausias būdas išsiaiškinti, ko reikia jūsų organizmui – atsižvelgti į individualią asmens sveikatos būklę ir saikingai derinti kuo įvairesnį maistą. Pasak E. Grišino, pernelyg griežtai savęs riboti nereikia – užtenka ugdyti nepersivalgymo įprotį ir stebėti, kokių medžiagų trūksta jūsų organizmui.

 

„Kiekvieno žmogaus organizmas yra individualus, tad siekiant optimizuoti jo veiklą bei suprasti, koks vaisių ir uogų kiekis yra tinkamas konkrečiam asmeniui, verta atsižvelgti į jo esamą būklę: lėtines ligas, gyvenimo būdą, fizinę formą bei bendrą energijos poreikį”, – aiškina dietologas pridurdamas, jog konsultacijų su specialistais metu, pacientui gali praversti ne tik būtiniausi kraujo tyrimai, bet ir sudaromi individualūs mitybos planai.

E. Grišinas taip pat atkreipia dėmesį į tai, jog viešoje erdvėje sklando begalės išgalvotų mitybos taisyklių apie natūralaus cukraus naudą ir žalą. Gydytojas skatina pasisaugoti šių nepagrįstų mitų, siekiant išvengti rimtų sveikatos problemų.

„Norint išsiaiškinti gliukozės bei kitų svarbių maisto medžiagų santykį organizme, vertėtų kreiptis į medikus, atlikti tyrimus ir pasikliauti tik individualiomis rekomendacijomis”, – sako jis ir pabrėžia, jog tinkamai pasirūpinus savimi, kur kas smagiau mėgautis vaisiais, uogomis ir kitais vasaros teikiamais malonumais.

Aut. teisės: www.technologijos.lt
(2)
(11)
(-9)

Komentarai ()