Lietuvą regi kaip elektromobilių eksperimentinę aikštelę

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Analog 2010-02-11 15:31
Keista, kad Kreivys taip nori prastumt ta reikaliuka su elektromobiliais. Is kitos pusei tai gerai, bet kad valstybe ir taip skolose.
LAZAS 2010-02-11 15:32
Įdomaus mąstymo žmonės tie ministrai. Kur jie mato tą elektromobilių švarumą ? Visada žiūri į viską savo siauru mąstymu. Juk kiek resursų sukišama į akumuliatorių gamybą, kiek chemikalų išpilama. Trumparegiai ..... Pirma tegul technologijos patobulėja iki tokio lygio, kad baterijos bus auginamos iš polimerų, ne iš purvinojo ličio. SuperKondensatoriai atrodo ganėtinai perspektyviai.
Arns 2010-02-11 16:06
hmm, o kondensatorius kartais neturi tik kaupti energijos(ne gaminti) ir atiduoti visos iš karto?
KeepGoing 2010-02-11 16:18
Ir aš manau, kad viską suvedus ir sudėjus, 8L Dodge ekologiškesnis nei tas superstas elektromobilis...
Analog 2010-02-11 16:22
As taip nemanau...
LAZAS 2010-02-11 16:34
Idėja yra tokia, tačiau į schemą įmetus porą varžų atidavimą gali reguliuoti. Superkondensatoriai ar Ultrakondesatoriai yra įdomūs tuo, kad jų elektrinė talpa yra milžiniška, jeigu neklystu vienas ultrakondesatorius savyje gali sukaupti žemės dydžio krūvį. Taip pat kondensatoriai neturi atminties t.y. laikui bėgant juos taip pat efektyviai gali pakrauti ir iškrauti bei, tai kad jie greitai pasikrauna. Kokybiškiausias video pavyzdys kokį pavyko surasti, tačiau yra jų ir daugiau: http://www.youtube.com/watch?v=gamVApPiblo
HardAxe 2010-02-11 16:39
o kas bus prie -20 temperatūros? Ar dujinį pečiuką statys mašinoj?
Nerkus 2010-02-11 17:14
elektromobiliai tikrais varesni, nei auto su vidaus degimo varikiais: 1. elektromobilis neters aplinkos, nes vartos energija pagaminta elektrineje. pacios elektrines ismetimus i aplinka galima minimizuoti dedant brangius filtrus ar deginant kura kuris maziau i palinka ismeta nuodingu medziagu (cia as kalbu apie silumines elektines). jei tai butu atomine ar hidroelektrine, tai jos aplinkos netersia. 2. manau, kad vidaus visu irengimu pagaminimas automobiliui su vidaus gegimo varikliu, kuriu nera elektromobilyje palieka maziau atlieku ir maziau tersia aplinka, nei tik akumo pagaminimas elektromobiliui. siaiip auto su vidaus degimo varikliu irgi yra akumuliatorius kuriuos leituviai kazkodel i gamta ispila. 3. automobilius dedami ivairus ismetamuju duju filtrai/katalizatoliai yra brangus ir jiems pagaminti sunaudojama daug retuju metalu.
SuperHP 2010-02-11 17:40
Na gal ir gerai. Tuo labiau, jei tai finansuotu pvz. ES. Juk ir 4G interneta vieni pirmuju pasaulyje pradejome diegti.
AirDog 2010-02-11 18:38
Lietuvoj elektromobilių krovimo stotelių tinklas? Na pasvarstykim, kas šiandien galėtų pirkti ir eksploatuoti elektromobilius... Fiziniai asmenys, pirks tuo atveju jei turi nuosavą rozetę nakčiai. Tai bus antras ar net trečias automobilis, daugiau pramogai ir "žalios" etiketės pasipuikavimui tarp aplinkinių. Juridiniai subjektai, t.y. įstaigos - labai realus kandidatas elektromobilių parkui. Paprastai firmos turi savo parkingus kur nesunkiai galėtų pastatyti įkrovimo stoteles. Firmos turinčios filialus keliuose miestuose, ar išvežiojančios prekes itin sėkmingai išnaudotų visus elektromobilių teikiamus privalumus. Lietuviška žiema, o ypač tokia kaip ši, tikrai nėra pats draugiškiausias metų laikas akumuliatoriams.
immortallt 2010-02-11 18:56
Dazniausiai, kai imones investuoja i bandymus, tai kainos automobiliu buna mazesnes, nei iprastai, suteikiamas pilnas aptarnavimas ir pan. Taip pat, sakot, kad Valstybe ir taip skolose - kvailas poziuris. Jei nieko neleisi - ekonomika uzsirauks ir skolos tik augs. Tokios investicijos butu gerai, nes kuo maziau reikes pirkti duju/naftos is rusu, tuo daugiau liks pinigu viduje ir atitinkamai sumazinus transporto islaidas, gyventojam liktu daugiau pinigu vartojimui, taigi pakeltu salies ekonomika. Plius imones dazniausiai iesko ne kur sutaupyti kelis centus, o iesko Infrastrukturos. Kaip destytojas vienas sake, koks yra svarbiausias dalykas imone ? - INFRASTRUKTURA. Koks antras pagal svarba dalykas - INFRASTRUKTURA. Trecias ? - INFRASTRUKTURA, o tada jau eina kaina ir kiti dalykai. Taip pat prie inrastrukturos reikia priskirti ne tik kelius, elektra ir pan. bet ir mokslo institucijas, ambasadas, politinius dalykus ir visa kita. O del tarsos, pagalvokit ka kalbat. Kiek reikia benzininiui automobiliui detaliu pagamintu is paciu ivairiausiu medziagu, kurios ir pacios kenksmingos aplinkai ir kuriu gamybos metu isskiriama ne ka maziau kenksmingu medziagu ? Beje elektromobiliu akumuliatoriai tikrai nebutu ispilami lauk, kaip kad deja pas mus dalbajobai daro, o dar ir priduot galetum. O elektromobiliai elektra naudoja kur kas efektyviau nei vidaus degimo automobiliai isnaudoja kurta. Taip pat elektros gamyba elektrinese yra zymiai efektyvesne nei variklyje. Silumines elektrines isnaudoja maksimaliai isskiriama siluma. Apie ultrakondensatorius, tai gal is viso geriau palaukim teleportacija kol ivaldysim ir isvis nereikes jokiu masinu. (teleportacijos galimybes irodytos eksperimentiniu budu, tik mastai per mazi perkelti didesniam kiekiui materijos nei lazerio spindulys). Ziurekim ka turim. Beje, elektromobiliai, kaip saket labai gera ideja verslui, ypac pvz taksi parkui, kuris stipriai sumazintu savo kastus, taptu konkurencingesni ir galbut kaina nuleistu arba bent jau parka savo atnaujintu stipriai.
Strong_Bad 2010-02-11 19:40
Tai pala truputi dabar, uzsidarem atomine, naujos statyt nezadam, elektros energijos trukumas ir ja perkam is kaimynu. Tai kaip reiks pasotint ta isaugusi elektros poreiki? Prie sito projekto reiktu pridet ir naujos elektrines statyba. Jei nebenaudotu nieks benzino, tai kiek stipriai kristu biudzeto iplaukos. Tada uzdetu mokescius ant tokiu koloneliu parduodamos elektros ar dar kazkokiu nauju mokesciu israstu. tie elektromobiliai labai gerai atrodo su savo privalumais, tik atsisakyt vidaus degimo varikliu pakolkas labai daug problemu sukeltu, todel kol tie privalumai nepersvers tu minusu, tol nieks ir nepasikeis. Kol entuziastai nepramins kelio, tol visa tai ir liks pazadais ir svajonem. Beja ta superkonduktoriu technologijos perspektyva tikrai gerai atrodo. Tik tas palyginimas "talpina zemes kruvi" tai labai kvailai skamba. As suprantu, kad tai butu zemes dydzio sferos talpinamas kruvis, bet kas zino kas tai per kiekis? Geriau pateikt watvalandem ar dziauliai ta energijos kieki, kad kazkaip aiskiau apibrezt.
Nerkus 2010-02-11 20:09
cia gera problema iskelei. kas butu, jei 1-2 begyje butu israsti labai geri akumuliatoriai ir staiga pradetu populiareti elektomobiliai, o akcizu uz kura surinkimas pradeti stipriai mazeti. kazkaip nieko geresnio nesugalvojau, kaip dar padidinti elektros kaina, kad tuo mokesciu kompensuoti nesurinkta kuro akciza. as cia kalbu bendrai, ne tik apie lietuva, bo europoje taip pat didziaja benzo kainos dali sudaro ivairus mokesciai. gal kas geresniu minciu turit ir kur reiktu surinkti negautus mokescius?
pinkiss 2010-02-11 20:21
jo elektromobiliai lietuvoj kai zmones vos ant mokesciu uzdirb tai visai nebloga ideja,o vienetai teyperk nauja masina ka sneket apie benzina,tai taip iseitu nebent seimunai ant isimokejima galetu passimt is mokesciu moketoju kisenes,bet tokiu atveju geriau vazinet su x5 bmw nei su elektriniu birzgalu kuris palei specifikacijas su 1l varikliu gal lygintis.O klimats taip pat puikus paspaudus -20 salciui turbut nereiketu nei poras ziemu kad batarkes nusilptu. Man rodos pagrindine ydeja yra gaut is ES milijonus pastatyt pora rozeciu o likusius pinigus kaip ir visas lesas sava reikmems panaudot bet cia turbut tik mana tokia nuomone,.
Vilmas 2010-02-11 20:30
hm.... Kažkaip linksma.... IAE uždarėm, elektros kainos kyla, kaip tik elektromobilių pramonei plėtotis.... Kažkada buvo toks sovietų vadas - Chruščiovas, kuris nuvažiavo į Kubą ir Sovietų Sąjungoje prasidėjo kukurūzų era
Nerkashis 2010-02-11 20:37
Kelių mokestis visiems, ne tik vežėjams? Rozetė su skaitliuku stovėjimo aikštelėj?
immortallt 2010-02-11 22:16
Keliat problemas lygioj vietoj, akcizas kompensuosis PVM iplaukomis nuo padidejusio vartojimo ir pakels augima ekonomikos. Elektros gamybos mums pilnai is tikruju uztenka, tik piko metu (diena) jos buna trukumas, o vakarais/nakti jos gali buti perteklius. Elektromobiliai daugiausia tada butu kraunami po darbo, tad elektra nera didziausia problema. Automobiliu neipirkimo, pvz galetu buti padaroma islyga PVM mokesciui bei sudaromos lengvatos del parkingo ir ivaziavimo i senamiesti. Taip pat imonems, tokioms kaip taksi, siuntiniu pervezimas, maisto pristatymas ir kitos, kurioms reikia transporto paslaugu tikrai isigytu, nes kuras kainuoja labai daug. Pinkiss, elektromobiliai gali buti galingesni uz bet kuri automobili, tik varikliu papildomai imesk. Beje isibegejimas ju kur kas greitesnis, nes didesnes apsukos ZYMIAI ir nera pavaru. Tiesiog dabar dazniausiai nededa galingu varikliu, nes greiciau surys batarke. O tokios investicijos su laiku atsipirks, nes tai butu FDI, kuriu mums truksta. Tai sustiprintu lita dar labiau ir pagyvintu ekonomika, nes sukurtu daug darbo vietu, ne tik R&D srityje, bet galu gale irengime ir aptarnavime tu stoteliu ir auto.
sigitas 2010-02-11 22:44
Truputėlis skaičių apie kondenastorius . Žemės dydžio sferos talpa yra apie 670 mikrofaradų . Jei netikite paskaičiuokite patys ; http://lt.wikipedia.org/wiki/Kondensatorius_(elektra) . Kas link superkondensatorių tai irgi tie jųparametraidar labai maži . Nes 1Ah = 3600F . Kas Labai mažai akumuliatoriui ir pakolkas nepasiekiama kondensatoriui .
LAZAS 2010-02-12 02:32
Atleiskite pasitaisysiu: "The capacitance of the earth's ionosphere with respect to the ground is easily calculated to about .05 F." http://en.wikipedia.org/wiki/Farad
bugiis 2010-02-12 03:05
Apie ka jus kalbat mieli mones... Esme yra tame, jei Lietuvoje butu igivendinamas projektas, kaip elektromobiliu eksperimentine "eikstele", tai butu didziule ekonomine nauda. Darbo butu beveik visu sriciu specelistams. Ir kaip supratau tam projektui buti skirti ES pinigai. O del tu pasvaiciojimu kur sako kad valdzia nesurinks uz kura mokesciu, neva po 5-10m visi vazines su elektromobiliais, labiau nei kvaila. Del Lietuvos klimato juostos, manau kaip tik gera vieta siam eksperimentui, nes butu pritaikoma ir vasaros ir ziemos saligom. Beda tik viena, pakalbes pakalbes valdzia apie tai, tuo ir viskas gali baigtis, zinoma ne vien nuo Lietuvos tai priklausytu.