Kodėl ribojama elektromobilių gamyba?  (20)

Automobilių gamintojų „Chevrolet” ir „Nissan” elektromobiliai jau šį rudenį išriedės į miestų gatves. Tačiau tikimybė, kad ir Jums pavyks įsigyti vieną iš šių aplinkai draugiškų automobilių anksčiau nei 2011 metų vidury - itin nedidelė. Nebent esate laimės kūdikis. Kodėl?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Todėl, kad dėl ribotos elektromobilių gamybos, paklausa viršija pasiūlą. Visa tai kelia nuostabą ir daugybę „galbūt” - galbūt toks automobilių gamintojų sprendimas - tai dalis susitarimo su didžiulėmis naftos bendrovėmis? Galbūt taip siekiama užtikrinti, kad elektra varomos transporto priemonės niekada netaps populiarios?

Tačiau visas sąmokslo teorijas atidėjus į šalį, atsakymas, kodėl elektromobilių gamyba šiandien yra ribojama - labai jau praktiškas. Tinklalapis Allcarselectric.com. išvardino penkias priežastis, kodėl elektromobilių gamyba šiuo metu ribojama ir kodėl ilgalaikėje perspektyvoje tai gali turėti teigiamos įtakos.

Ribota pirminė produkcija mažiau rizikinga

Žinojimas, kad gaminamam produktui egzistuoja vartotojų rinka dar prieš oficialų šio produkto pristatymą - puikus būdas užsitikrinti pastovias pinigines įplaukas, kurios padėtų kompensuoti pertvarkymo kaštus, tyrimus ir plėtrą bei darbuotojų apmokymus. Automobilių gamintojai jau išmoko savo pamoką: didžiulio kiekio produktų gamyba nereiškia, kad sugebėsi viską realizuoti.

Išskirtinumą lemia ribotas kiekis

Pamenate, kas nutiko, kai buvo pristatytas hibridas „Toyota Prius”? Jį įsigijo visos televizijos žvaigždės, aplinkosaugininkai ir politikai. Automobilių gamintojas „Toyota” sukūrė trokštamą, ekologišką automobilį, kurį įsigyti norėjusių žmonių sąrašas jau pirmą dieną tapo itin ilgas.

Niekas geriau neapibūdina žodžio „trokštamas” kaip ribotas kiekis. Ir niekas labiau nepatraukia žmonių dėmesio nei neįprastas automobilis. Jei būsite vienas iš tų nedaugelio laimingųjų, kuriems dar kitais metais pavyks atsisėsti už „Volt” ar „Leaf” elektromobilio vairo, susitaikykite su tuo, kad teks dažnai sustoti ir nepažįstamiems žmonėms, svajojantiems apie tokią transporto priemonę, papasakoti, ką reiškia būti elektromobilio savininku.

Ribotas kiekis automobilių = bandomasis automobilių parkas

Pagaminti elektromobilį paprasta. Sudėtinga pagaminti gerą elektromobilį. Kartu su kiekvienu nauju automobiliu ar nauja automobilių technologija, atsiranda ir tam tikros problemos, kurias, tobulinant automobilius ar jų technologijas, reikia išspręsti.

Su bet kuria pirma naujų automobilių karta iškyla problemos, kurių, kaip taisyklė, niekas nepastebi sukūrus automobilio prototipą. Parduodami ribotą pirmos kartos automobilių skaičių, automobilių gamintojai suteikia sau puikią galimybę atlikti galutinius nežymius pataisymus prieš pradedant gaminti savo produktus dideliais kiekiais.

Naujos technologijos visuomet yra brangios

Nesvarbu, ar technologija - naujausia kompiuterio mikroschema, OLED televizorius, ar iš elektros lizdo įkraunamas automobilis, pagaminti naują technologiją kainuoja daug. Brangios prekės turi mažiau pirkėjų, o kainai mažėjant, prekė tampa prieinama vis daugiau vartotojų. Tačiau tuo metu naujos technologijos jau būna nebe visai naujos.

Ne visi pasiruošę elektromobiliams

Egzistuoja didelė tikimybė, kad kol kas nesate pasiruošęs tapti elektromobilio savininku. Ne visi namuose turi automobilio stovėjimui skirtą vietą, kurioje yra elektros energijos lizdas, ne visiems priimtina mintis, kad automobilį reikia „įkrauti” ir ne visi suvokia, ką iš tiesų reiškia vairuoti elektra varomą transporto priemonę.

Nemažai amerikiečių vis dar nesuvokia, kaip veikia „2010 Toyota Prius”. Tiesą pasakius, šis hibridas dažnai painiojamas su elektromobiliu, kurio „nereikia įkrauti elektros tinkle”.

Elektromobilio įveikiamas atstumas su vienu pilnai įkrautu akumuliatoriumi kai kuriem asmenims taip pat gali kelti galvos skausmą. Nemažai vartotojų panikuoja galį įstrigti "vidury niekur" su išsikrovusiu automobilio akumuliatoriumi. Visgi tai baimė, kurią „2011 Chevrolet Volt” turėtų lengvai išsklaidyti - tai padaryti šiam automobiliui padės nuvažiuojamą atstumą prailginsiantis benzininis variklis. Iš pradžių, greičiausiai, daugiau vartotojų geriau jausis vairuodami aplinkai draugišką „Volt” nei „Leaf”.

Naujo produkto gamyba yra rizikinga - tiek juos kuriančioms bendrovėms, tiek juos perkantiems vartotojams. Elektromobiliai nėra išimtis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Emobility
Emobility
(0)
(0)
(0)

Komentarai (20)