„Mozilla“ – ne konkurentas „Google“, tačiau ir ne partneris  (6)

Tarp kompanijų „Mozilla“ ir „Google“ egzistuoja gana įdomūs santykiai. Iš vienos pusės, „Mozilla“ išgyvenimas didele dalimi priklauso nuo „Google“. Iš kitos pusės – „Google“ dirba prie „Chrome“, „Firefox“ konkurento, o užimamos rinkos dalis praktiškai ta pati ar net didesnė.

Ši visiems matoma konkurencija tapo gandų šaltiniu, jog „Google“ nustos remti „Firefox“ tobulinimo darbus. Tačiau to nenutiko; atvirkščiai – „Google“ ėmė mokėti „Mozilla“ tris kartus daugiau, nei anksčiau, už suteiktą privilegiją pagal nutylėjimą „Firefox“ paieškos laukelyje matyti „Google“ paieškos mechanizmą.

Šis paieškos giganto žingsnis suteikė peno naujoms kalboms ekspertams, kurie nesupratingai klausė: „Kam „Google“ mokėti tiek daug savo konkurento palaikymui?“ Tačiau čia reikėtų turėti omenyje, jog „Mozilla“ nėra absoliutus „Google“ konkurentas. Pats paieškos gigantas laiko kompaniją „Mozilla“ savo partneriu, teisingiau, taip teigia vienas iš „Google Chrome“ „tėvų“ – Peter Kasting, kuris anksčiau dirbo prie „Firefox“ projekto.

Peter Kasting nusprendė pagaliau nusprendė paaiškinti viską tiems, kurie diskusijose ir ginčuose naudojo terminą „konkurencija“. Jo teigimu, „Chrome“ komandos ir „Mozilla“ komandos užduotys – padaryti internetą geresniu, ir tai daroma bendradarbiaujant, nors kompanijos ir ne visada turi vienodą nuomonę įvairiais klausimais.

„Kaip ir „Google“, kompanija „Mozilla“ užsiima Pasaulinio Voratinklio tobulinimu, ir jie eikvoja daug resursų puikios atviros interneto naršyklės kūrimui. „Chrome“ negali patikti visiems žmonėms; „Firefox“ – svarbus produktas, todėl kad jis gali būti kitoks, su kitais sprendimais dizaino ir efektyvaus vartotojų aptarnavimo srityje“, – pažymėjo P. Kasting.

Esmė tame, jog interneto augimas ir vystymasis atneša naudos „Google“ ir didina jos pajamas. Dėl to kompanija sukūrė ir Android, padarydama mobilią operacinę sistemą nemokama ir atvira visiems. Žinoma, P. Kasting požiūris tapo nemažos kritikos taikiniu: daugelis kalbėjo, jog jis arba laikosi marketingo postulatų, arba per daug naivus. P. Kasting atsakė ir į tai, dar kartą pabrėždamas, jog daugeliui Google darbuotojų iš tikrųjų norisi padaryti internetą geresniu ir būtent tai daugelį iš jų labai motyvuoja.

Kiek „Google“ vadovaujasi gerais ketinimais – klausimas vertas ilgų diskusijų. Kažko palaikymas ne visada tampa veikla ta kryptimi. Nereikėtų užmiršti, jog subsidijuodama „Mozilla“ ir „Firefox“ šiuo metu, „Google“ taip mažina kito galingo konkurento – „Microsoft“ – įtaką. Jei lėšų nesuteiktų „Google“, jas suteiktų „Microsoft“, kuri suinteresuota savo paieškos sistemos „Bing“ plėtra.

Aut. teisės: Faceit.lt

(0)
(0)
(0)

Komentarai (6)

Susijusios žymos: