Tinklų operatorius gelbės išmanieji telefonai  (2)

Telekomunikacijų rinka negali pasigirti augančiomis pajamomis, tačiau vartotojų įpročiai jai teikia vilčių, nes didėjantis išmaniųjų telefonų skaičius klientų rankose žada didesnes sąskaitas už paslaugas.


Rinka ir toliau traukiasi

Nors klientai telefonu šneka daugiau, ryšio paslaugas teikiančios bendrovės pajamų augimą žada tik kitąmet. Bendrovės „Tele2“ generalinio direktoriaus Petro Masiulio teigimu, telekomunikacijų bendrovių pajamos pastaraisiais metais nepadidėjo. Esą tai lėmė vis negerėjanti gyventojų finansinė padėtis.

Bendrovės vadovas teigė, kad telekomunikacijų rinkoje vienintelei bendrovei „Tele2“ praėjusiais metais pavyko išlaikyti pajamų augimą, nors jos ir nesiekė 2007 m. lygio. „Bendrovės pajamos augo 2 % ir siekė 481,7 mln. litų. Nors augimas nelabai didelis, bet jis – veržlus, nes kai visa rinka smunka, kilti labai sunku. Pajamų rodikliai labiausiai nukentėjo nuo sumažinto tinklų sujungimo mokesčio, tačiau didėjantis vartotojų skaičius tai atsvėrė.“

Anot P. Masiulio, vienas svarbiausių bendrovės konkurencingumo veiksnių yra mažesnės paslaugų kainos, esą vartotojams kaina išlieka vienu svarbiausių tinklo pasirinkimo veiksnių: „Nors žmogui telekomunikacijų rinka pagal svarbą yra 10 vietoje ir tai yra labai mažų išlaidų grupė, žmonėms sutaupyti tikrai patinka.“

Pešasi dėl klientų

Bendrovė „Omnitel“ dar neskelbia išsamių savo veiklos rodiklių, tačiau jau praneša, kad 2011-aisiais uždirbo 555 mln. litų. Vis dėlto išplatintame pranešime spaudai nenurodoma, bendrovės pajamos augo ar krito.

P. Masiulio teigimu, nors visa telekomunikacijų rinka smuko apie 10–12 %, paslaugų kainos taip pat krito. Paskatinti patrauklesnių kainų gyventojai per metus mobiliuoju telefonu kalbėjo daugiau minučių: „Vadinasi, telekomunikacijų paslaugos gyvybingos, tačiau mažėjant kainoms žmonės išleidžia mažiau.“

Vis dėlto klientų skaičius, anot jo, išlieka stabilus ir telekomunikacijų bendroves verčia pasitempti: „Klientų skaičius, ypač išankstinio mokėjimo rinkoje, nesikeičia. Apskritai vartotojai laksto iš vieno tinklo į kitą. Naujų klientų nėra, todėl vyksta peštynės dėl esamų.“

Atgaivins telefonai

P. Masiulis prognozavo, kad šiais metais telekomunikacijų rinka trauksis kaip ir pastaruosius trejus metus, tačiau ne taip sparčiai. Anot jo, pagrindinė rinkos susitraukimo priežastis yra sumažintas tinklų sujungimo mokestis. Kita vertus, geras perspektyvas esą žada didėjantis išmaniųjų telefonų skaičius, kuris telekomunikacijų bendrovėms atneš daugiau pajamų. Dėl to šios drąsiai imasi investicijų ir nedžiuginančius rinkos pokyčius bando ignoruoti.

P. Masiulis prisiminė, kad prasidėjus krizei bendrovė svarstė, kaip elgtis toliau, ir nusprendė į krizę numoti ranka, o savo veiklos, kaip ir investicijų, neapriboti: „Nusprendėme per krizę eiti pirmyn kaip buldozeris: toliau investuoti, dirbti, leisti pinigus, plėsti tinklą, gerinti kokybę. Juk krizė ateina ir išeina.“ Jo teigimu, būtent 2009–2011 m. bendrovės investicijos buvo rekordinės ir jų mažinti neketinama.

Bendrovė „Omnitel“, oficialiais duomenimis, per praėjusius metus iš viso investavo 118 mln. litų, net 108 % daugiau nei per 2010 m. Daugiausia ji investavo į mobiliojo interneto verslą, kuris praėjusiais metais bendrovės pajamas augino labiausiai. Pranešama, kad iš šio verslo – mobiliojo interneto paslaugų ir išmaniosios įrangos, nešiojamųjų kompiuterių ir mobiliojo interneto modemų pardavimo – praėjusiais metais bendrovė uždirbo 32 % daugiau nei 2010 m.

„Prognozuojame, kad labai didės išmaniųjų telefonų skaičius, taip pat interneto naudojimas. Todėl manau, kad rinka kitais metais jau pradės augti. Tai matome iš Švedijos pavyzdžio, kur padaugėjus išmaniųjų telefonų ir esant tam pačiam vartotojų skaičiui telekomunikacijų bendrovių pajamos didėja. Papildomos paslaugos visuomet atneša papildomų pajamų“, – sakė P. Masiulis. Vis dėlto, anot jo, kol kas išmanieji telefonai rinkoje sudaro tik labai mažą dalį – vos 16 proc.

Jis taip pat patikino, kad ypač sparčiai, nors ir neprognozuojamai, daugėja telekomunikacinių įrenginių, pavyzdžiui, apsaugos sistemų, naudojimas. Anot P. Masiulio, bendrovei daug pajamų atneša įvairių telekomunikacijų įrenginių naudojimas autobusuose, taksi ir kitose transporto priemonėse.

Pirkdami įsiskolina

Nors augantis išmaniųjų telefonų skaičius džiugina telekomunikacijų bendroves, gyventojai neretai telefonus įsigyja ne pagal savo finansines galimybes ir įsiskolina telekomunikacijų bendrovėms.

Kaip rodo Manocreditinfo.lt atlikta analizė, telekomunikacijų bendrovėms gyventojai praėjusiais metais delsė sumokėti iš viso 82,2 mln. litų, o 2010 m. ši suma siekė 69,3 mln. litų. Nors, kaip sakė Manocreditinfo.lt asmeninės kredito istorijos sistemos vadovas Marius Zaikauskas, tai palyginti nedidelė suma, tačiau didžiausią šios sumos dalį sudaro skolos dėl išsimokėtinai įsigytų telefonų.

„Tai yra savotiškas aidas 2009 ar 2010 m. sudarytų sutarčių. Natūralu, kad klientas pusmetį ar net metus sugebėjo įmokas mokėti laiku, tačiau dėl ekonominio sunkmečio neteko dalies pajamų ir 2011 m. jau nebegalėjo vykdyti įsipareigojimų“, – sakė M. Zaikauskas.

Todėl, anot pašnekovo, reikėtų apgalvotai pamatuoti savo finansines galimybes prieš prisiimant įsipareigojimus, esą kitu atveju padariniai skolininką gali lydėti visą gyvenimą: „Padariniai žmogaus kredito istorijoje yra ganėtinai rimti. Jeigu susidaro skola, ji iš kreditų biuro nepašalinama iki yra padengiama. Todėl galima sakyti, kad negrąžinus susidariusios skolos ji kredito biuro dalyviams bus matoma viešai visą gyvenimą. Net ir sumokėta skola bus matoma dar 10 metų.“

Telekomunikacijų bendrovių vertė*
BendrovėVertė (mln. litų)
UAB „Tele2“1002
UAB „Omnitel“870
UAB „Bitė Lietuva“147
* 2011 m. sausio 1 d. duomenys
Aut. teisės: Diena.lt
Diena.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (2)