Būsima reaktoriaus kelionė galvos skausmą kelia jau dabar  (8)

Visagino atominės elektrinės reaktoriaus kelias iki būsimosios jėgainės gali tapti politikų galvos skausmu. Jau šiemet reaktoriaus maršrutui rengti reikalingų 5 mln. litų Finansų ministerija siūlo ieškoti Kelių priežiūros ir plėtros programoje. Kelininkai, šiemet gavę ir taip menkesnį biudžetą, žada derėtis, kad lėšų reaktoriaus keliui rengti skirtų ir energetikai, praneša LTV „Panorama“.


Japonijos elektrines reaktoriai pasiekia jūra, nes visos jos statomos ant jūros kranto. Lietuvoje gi visai kita situacija – nuo jūros iki Visagino kelio galas.

Tad Lietuvos specialistai jau ne pirmus metus suka galvas, kaip iš Klaipėdos iki Visagino – kone per visą Lietuvą – nugabenti tūkstantį tonų sveriantį septynių metrų pločio reaktorių.

Ignalinos atominės įrenginiai iš Rusijos buvo atvežti geležinkeliais. Tačiau iš Japonijos atplukdytus didžiulius ir sunkius krovinius teks vežti keliais. Tam rengiamos specialios studijos (apie jas jau rašėme straipsnyje Pirmieji žingsniai į atominę realybę), numatytas ir daugiau kaip 500 kilometrų maršrutas – per Telšius, Šiaulius, Panevėžį.

Nors prieš kelerius metus į Mažeikius iš Klaipėdos jau buvo gabenti du daugiau kaip 500 tonų reaktoriai, vis dėlto dalį kelių reikės pertvarkyti – sutvirtinti dangą, išplatinti tiltus, posūkius, sankryžas, perkelti elektros linijas.

Tačiau atėjus laikui pradėti rengti konkrečius projektus, bręsta įprastinė problema – iš kur gauti pinigų. Finansų ministerija šių metų darbams reikalingus 5 mln. litų siūlo skirti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos. Susisiekimo ministerijos nuomone, ši šiemet ir taip apkramtyta.

„Sunkiasvorių krovinių gabenimo trasos įrengimas link Visagino AE turėtų būti finansuojamas iš lėšų, skirtų būtent atominės statybai. Todėl, kad pagal paskaičiavimus, kuriuos padarė Kelių direkcijos specialistai, jos kaina būtų apie 200 mln. litų“, – teigė susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas.

Susisiekimo ministerija sako bandysianti derėtis, kad reaktoriaus kelio našta negultų vien ant kelininkų pečių.

„Teks tikriausiai pasiderėti ir su Energetikos ministerija, ir su Finansų ministerija“, – kalbėjo R. Vaštakas.

Energetikai guodžia, esą tvirtinti, platinti ar kitaip tvarkyti reikės tik valstybinius kelius. Darbų, aišku, imsis kelininkai. Tai kieno dar pinigus naudoti?

„Kadangi tai valstybinės reikšmės keliai, valdomi Automobilių kelių direkcijos, tai natūralu, kad užsakovo funkciją turėtų vykdyti minėtoji direkcija ir tiesioginis, pirminis finansavimo šaltinis irgi būtų Kelių priežiūros ir plėtros fondas. Jeigu ten nėra būtinų lėšų, reikėtų vertinti visas alternatyvas“, – mano UAB „Visagino atominė elektrinė“ Statybos ir infrastruktūros departamento direktorius Rimvydas Štilinis.

Energetikos ministerija žada siūlyti Vyriausybei susisiekimo komunikacijų projektą, t. y kelią, kuriuo į Visagino atominę bus gabenami sunkiasvoriai stambieji kroviniai, pripažinti valstybei svarbiu objektu. Tuomet gal lengviau bus sprendžiami ir finansavimo klausimai. Tačiau tokiu projektą turi pripažinti Seimas.

Aurelija Malakauskaitė
LTV „Panorama“

Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt
Autoriai: Aurelija Malakauskaitė
(0)
(0)
(0)

Komentarai (8)