„SoundCloud“: vaikinai, norintys įgarsinti internetą  (2)

Komunikacija internete šiandien tapo populiarumo raktu daugeliui kompanijų. Tačiau didelė dalis verslo neišnaudoja interneto galimybių. „Turėtume jų paklausti kodėl“, – sakė vienos populiariausių pasaulyje dalijimosi muzika platformos „SoundCloud“ prekių ženklo ir komunikacijos vadovas Markas Dewingsas.


Į IT konferenciją „Login“ atvyksiantis pranešėjas tikino, kad šiandien galima tapti populiariam ir be interneto ar socialinių tinklų, tačiau atsisakyti šių kelių – neprotinga.

Šiandien internetas pilnas įvairių socialinių tinklų, platformų, tinklalapių. Kam reikėjo „SoundCloud“?

Mes tikime, kad garsas yra gerokai nuvertintas ir kad kiekvienas gali būti garsų kūrėjas. „SoundCloud“ suteikia galimybę bet kuriam iš mūsų kurti garsus ir rasti bendraminčių, gerbėjų. Kitaip tariant, šioje nišoje mes kasdien matome vis daugiau įdomių naudotojų, kūrėjų, tokių kaip atlikėjas „Snoop Dogg“, Johnas Meyeris, kuris ne tik sukūrė virtualią kelionę savo dainai „Shadow Days“ panaudodamas „Google Maps“, bet ir pasipiršo. Žmonės atranda, kaip paprasta būti garsų kūrėju. Panašiai jie reagavo į „Youtube“ ir „Vimeo“, „Flickr“ ir „Instagram“, „Twitter“ ir „Tumblr“ atsiradimą.

Kai galvojame apie komunikaciją, dažniausiai galvojame apie tekstą ir vaizdą. Kodėl garsas šiandien nėra populiarus?

Istoriškai garsas visada buvo šalia teksto, nuotraukų, vaizdo įrašų. XX a. radijas buvo įprasta medija, o ir šiandien jis, pokalbių laidos turi didelę reikšmę žmonių gyvenime. Muzikos įrašai yra reikšmingi žmonių socialiniame ir kultūriniame gyvenime, tačiau jiems sunku rasti vietą internete. Dažnai technologijos atsilieka ir tai, ką matome, vystosi gerokai greičiau nei tai, ką girdime. „SoundCloud“ išsikėlė tikslą įgarsinti internetą.

Greičiausiai daugelis nežino, kaip sėkmingai išnaudoti garsą internete...

Mūsų nuomone, šiandien garsas yra mažiausiai išnaudojamas internete. Garsas sėkmingai išnaudojamas įžvelgiant jo pranašumus: jis lengvai sukuriamas, lengviau platinamas ir unikalus tuo, kad gali būti derinamas su kitomis veiklomis, tokiomis kaip skaitymas, rašymas ar galiausiai naršymas internete.

Šiandien įmanoma tapti populiariam be „Facebook“, „Twitter“ ar kitų socialinių tinklų?

Žinoma, įmanoma, tačiau būtų sunku ignoruoti šių šiandien nenormaliai išaugusių ir sustiprėjusių priemonių potencialą bei galimybes. Daug svarbesnis klausimas – kodėl jūs nenaudojate socialinių tinklų? Kurti bendruomenę šiais technologijų laikais yra bene sunkiausias dalykas, ypač žinant, kiek yra priemonių ir įrankių, kuriais galima užkariauti žmonių internete dėmesį.

Tiesą sakant, fantastišką produktą sukurti užims daugybę laiko. Kad sėkmingai augtumei, reikia turėti daugybę komunikacijos kanalų, tačiau labai svarbu turėti ir socialinį tinklą. Dar daugiau – vartotojai ieškos tavęs „Facebook“ ir „Twitter“, tad nebūti šiuose tinkluose yra vėjais paleidžiama galimybė kompanijai pasiekti daugiau.

Perfrazavus žymų posakį šiandien sakoma, kad jeigu kompanijos nėra internete, jos nėra visai. Tai tiesa?

Yra daugybė kompanijų, kurios dar neatrado interneto potencialo, be to, mano nuomone, internetas vis dar išgyvena paauglystės laikus. Sunku įsivaizduoti pasaulį atmetus visas technologijas, kurios mums leidžia sujungti žmones ir garsus, juolab kad „SoundCloud“ gimė kaip socialinis tinklas. Kuo geriau tokios platformos kaip „SoundCloud“ išnaudoja interneto galimybes, tuo geresnių galimybių žmonės, kuriantys įdomų turinį, turi juo dalytis su pasauliu.

Kokių didžiausių klaidų kompanijos daro kurdamos savo interneto komunikacijos strategiją?

Pastaruosius kelerius metus praleidau dirbdamas su prekių ženklais, reklama ir komunikacija, mane stebina, kad dažniausiai komunikacijos strategija internete labai skiriasi nuo kitų kompanijos kuriamų strategijų. Sugebėjimas suprasti, kaip elgiasi tavo auditorija, informacijos siunčiamoje žinutėje išgryninimas, žinutės pristatymas intriguojant ir kūrybingai yra vis dar tinkamas būdas. Nuostabu, kad internetas yra vienas įdomiausių žmogaus išradimų, leidžiančių atrasti naujų būdų globaliai komunikuoti ir kurti naujus ryšius.

Kodėl kai kurie projektai tampa žymūs, o kiti – užmirštami?

Nuostabiausias dalykas, kurį žinau apie pasaulį, žmones ir internetą, yra tas, kad čia visuomet sklando gausybė gerų idėjų. Dažniausiai problemų kyla bandant jas sėkmingai įgyvendinti ir stengiantis daryti viską šiek tiek geriau nei kiti. Suprasti vartotojų poreikius, greitai pritaikyti naujoves, turėti protingą ir tikslui atsidavusią komandą – tai tik keli dalykai, dėl kurių tavo projektas tampa sėkmingas. Žinoma, prireikia ir lašelio sėkmės.

Kokį patarimą duotumėte tiems, kurie turi gerą idėją, bet nežino, kaip ją išpopuliarinti?

Vienintelis patarimas, kurį mūsų vadovas Alexas Ljungas davė mums „SoundCloud“ pradžioje, yra toks: „Eik pirmyn ir pradėk ką nors!“ Tik tai darydamas suprasi, ar tavo idėja gera. Turi suformuluoti idėją, ją įgyvendinti ir įduoti žmonėms į rankas, kad žinotum, ar veikia. Tik tada kasdien galėsi tikrinti ir tobulinti savo idėją taip, kaip tai darome mes su „SoundCloud“.

CV: Markas Dewingsas

Daugiau nei metus dirba „SoundCloud“ prekių ženklo ir komunikacijos vadovu

Yra dirbęs kompanijoje „Ogilvy & Mather“ Niujorke

Yra dirbęs su prekių ženklais „Kodak“, BP, „Kraft Foods“

Baigė Kembridžo universitetą, ekonomikos ir politinės filosofijos mokslus

Yra muzikantas ir turi savo grupę Milane „The Overnight Crossing“.

 

Aut. teisės: Ekonomika.lt
Ekonomika.lt
Autoriai: Dina Sergijenko
(0)
(0)
(0)

Komentarai (2)