1 670 km/val. „Bloodhound“: viršgarsinė britų pretenzija į planetos greičio rekordą (Video)  (0)

Viršgarsiniu greičiu skriesiantį automobilį „Bloodhound“ sukonstravusi ir į pasaulio greičio rekordą važiuojant sausumą nusitaikiusi britų komanda atvirai pareiškė apie savo planus jau šią savaitę užvesti savojo monstro variklius. 1670 km/val. greitį išvystysiančio „Bloodhound“ širdis pirmąsyk viešumoje turėtų užriaumoti rytoj, trečiadienį, Niukvėjaus Kornvelio oro uoste (Newquay Cornwall Airport).


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kaip pranešama, visas veiksmas bus transliuojamas tiesiogiai: ne tik automobilio inžinieriams, studentams ir žiniasklaidai, bet ir visam pasauliui – internetu. Tiesa, rekordinių mėginimų dar teks gerokai palūkėti. Jie planuojami 2014-aisiais, Hakskeen Pan (Pietų Afrikos Respublika). Projekto „Bloodhound“ tikslas – sukurti ir sukonstruoti transporto priemonę, kuri riedėdama sausuma viršytų 1 000 mylių per valandą (1 608 km/val.) greitį ir dabartinį planetos rekordą (763 mylių/val. arba 1 227 km/val.) nustumti į istorijos užkaborius. Raketinio žvėries ratus suks iš viso net trys „atominės“ galios agregatai: 800 AG variklis, sumontuotas automobilio centre; reaktyvinio naikintuvo „Typhoon“ variklis, sumontuotas prototipo galinėje dalyje ir ant automobilio „stogo“ įtaisyta raketa „Falcon“. „Bloodhound“ yra laikomas didžiausiu raketiniu automobiliu, sukurtu Europoje. „Didžiule sėkme laikysime viską, ką tik mums pavyks išpešti trečiadienį Niukvėjaus oro uoste, – neslepia projekto vyriausiasis inžinierius Markas Čerpmenas (Mark Chapman). – Tai, kad publika automobilį-raketą pamatys tokioje ankstyvoje jo kūrimo stadijoje, yra neįprasta. Tai reiškia viena: kas beištiktų bandymo metu (sėkmė ar fiasko) – viską akimirksniu sužinos visas pasaulis. Blogiausia, kas gali įvykti – jei neįvyktų nieko. Tačiau ir tai būtų šioks toks rezultatas, kuris indikuotų, jog mes susikirtome.“

Inžinierius pridūrė, esą „egzistuoja tikimybė, jog bandymo metu gali įvykti dalinis prototipo sprogimas, tačiau bandymų planuose visa tai numatyta kaip neatmestina galimybė.“

„Tikiuosi, jog šis projektas įkvėps ištisą kartą jaunų žmonių susidomėti tokia technika ir sukurti kai ką geresnio, - pasakojo už monstro vairo sėsiantis buvęs profesionalus naikintuvų pilotas, 50-metis Endis Grynas (Andy Green) iš Britų Karališkųjų oro pajėgų. Beje, jis 1997 m. su automobiliu „Supersocic“ yra pasiekęs dabartinį pasaulio rekordą (1 227 km/val.). – Viliamės, jog 1,4 karto viršytas garso greitis paskatins vaikus ateityje tapti mokslininkais ir matematikais.“

Projektą remia Didžiosios Britanijos Gynybos ministerija. Automobilį per artimiausius porą metų Jungtinėje Karalystėje prižiūrės ir tobulins penkių REME (Royal Electrical and Mechanical Engineers) – karališkųjų elektros ir mechanikos inžinierių – grupė. Jie dalyvaus ir rekordiniame automobilio bandyme 2014 m. PAR.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)