Fantastika tampa realybe: kuriama žaibiško elektromobilių įkrovimo sistema

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Fobus 2013-05-31 11:36
O kokia talpa? Viena yra parašyti įkrovimo greitį, kita - kiek tų 15 sec. pakanka nuvažiuoti. Nes jei tik nuo vienos stotelės iki kitos... Ir jei gerai supratau iš tų 3-4 min pilnai įkrauti, tai reiškia, kad įkraunama tik iki 1/16 talpos. Super kondensatorius galima greitai įkrauti. Bet kas iš to, jei automobilio vairuotojas turi sustoti 15 sec. kas porą km... Štai Tesla savo elektromobilius įkrovinėja 85kW. O realiose įkrovos vietose bandoma ir 120kW. Taip kad realiose sąlygose valandą laiko pakrovus 85kWh bateriją Tesla Model S nuvažiuoja virš 420 km. O jei greitesniu būdu - jau pakanka 40 min. Vadinasi porą kartų po 20 minučių kur nors užkasti ar gamtiniams reikalams ir jau užtenka, kad pervažiuotum Lietuvą. O jei dar būni iškarto namuose pakrovęs baterijas... Taip kad seniai nlb jau čia fantastika.
Fobus 2013-05-31 11:46
Dar, ką reiškia paskutinis sakinys? "gali būti kompaktinėse baterijose kartu su kita transporto priemonei reikalinga energija, matinančią tiek autobuso veikimą, tiek jo papildomas paslaugas, tokias kaip, vidaus apšvietimas." Kad šildymas, apšvietimas, durų atidarymas, etc neįtrauktas į prototipo bandymus? Bet juk tai sudaro nemažus energijos reikalavimus, kurie egzistuoja realiame gyvenime. Nzn, kažkodėl labai skeptiškas šitai "realybei"
Hmz 2013-05-31 12:44
400 kW * 15 s = 6 MJ energijos. Tiek energijos išskiria degdami maždaug 167 ml dyzelinio kuro. OK, kadangi vidaus degimo variklių našumas yra tik 20% (tarkime, kad elektros variklių našumas - 100%), padauginame iš 5 - gauname 833 ml dyzelinio kuro. Jei autobusas mieste naudoja 20l/100km, su tokiu energijos kiekiu galima nuvažiuoti apie 4 km.
immortallt 2013-05-31 12:44
Kam miesto autobusui, kurio tarp stotelių didžiausi tarpai 1km ir kiekvienoje gali pasikrauti, didesnis atstumas nei 10km labiausiai apkrovus patį autobusą? Tai būtų panašiai kaip troleibusas, tik daug lankstesnis.
Fobus 2013-05-31 13:14
O koks tarnavimo laikas? Jei įkrovinėsi kas 5 min, kiek laiko temps? Ir čia žinoma, tik kelionei. Jie kaip supratau neįtraukė daugelio dalykų, kurie stipriai eikvoja energiją. Taip kad realiomis sąlygomis atstumas kartais sumažės. Net nekreipiant dėmesį į kainą.
Fobus 2013-05-31 13:22
Kad galėtų ilgiau tarnauti (kiek įkrovimo/iškrovimo ciklų baterijos patempia?). Kad nereikėtų kas kilometrą statyti brangių įkrovimo punktų. Kad galėtų važinėti priemiesčiuose, kur stotelių tinklas nėra toks tankus. Manau galima ir daug daugiau rasti. Be to, kaip kad Hmz suskaičiavo, su tokiu įkrovimu geriausiomis sąlygomis vien tik važiavimui iki 4km. Apie realų atstumą straipsnyje neužsiminta. Įdomu, kodėl... Bet aš ir nesakiau, kad jis negalėtų pakeisti troleibuso. Aš tik pasakiau, kad su tokia "fantastine" technologija kitų transporto priemonių nepakeisi, ir kad Tesla yra daugiau pažengę.
vvv2 2013-05-31 13:28
- Nėra gerų akumuliatorių. Arba maža talpa, arba labai brangūs, arba trumpai tarnauja, arba labai sunkūs..
immortallt 2013-05-31 13:46
Fobus, tai yra kitoks požiūris į transportą ir tikslas nebuvo sukurti autobusą, kuris tiktų pervežinėti žmones mieste bei skraidinti į Kiniją. Tai yra specifiniam reikalui sukurtas. O per 15s nebūtina pakrauti akumuliatoriaus iki viršaus, jį galima pakrauti tik dalinai. Jei jau visai nusibaigs akumas, pastovės ne 15s, o 30s. Bent jau ličio jonams geriau, kai juos įkrauna po mažiau, svarbu, kad neperkaistų. Čia neaišku kas yra. Tesla yra sukūrę turbūt geriausią elektromobilį kol kas. Dar jei tik akumuliatorių technologiją kas nors realiai patobulintų 2x ir dar tiek pat atpigintų, Telsa greitai taptų viena galingiausių automobilių gamintoja, bet lyginti autobusų viešajam transportui su mašinomis nereiktų.
Xdmin 2013-05-31 14:52
Bet stabdant kinetine energija paverciama atgal i elektra aisku, ne 100%. Energija reikalinga tik iveikti trinti ir vidaus poreikiams ( apsvietimas, kondicionierius, durys). Man kilo kitas klausimas, tokie autobusai velniskai brangus, jiems reikia ikrovimo stoteliu, tai ar ne pigiau troleibusu linija nutiest?
Fobus 2013-05-31 15:24
Pradžioje technologijos visada būna brangios. Manau svarbiausia diskutuojant apie kainą yra kokią realiai kainą galima pasiekti? Nes pvz hibridiniai automobiliai niekada nebus tokie efektyvūs ir pigūs, kaip grynai elektriniai. Tai ar verta juos net pradėti vystyti? (aišku, nežiūrint psichologinės grynai elektrinių auto baimės...) Taip ir čia - ar dugnas yra žemiau kitų technologijų?
mch0lic 2013-05-31 15:33
Troleibusų linijas reikia pažiūrėt, nepamiršk ir įrengimo kaštų (stulpai, laidai, sujungimai), o čia tik autobusų stotelėse (dar gal ir nekiekvienoj). Taip pat kaip ir mini straipsnyje, pagerės ir miesto vaizdas, nebebus tų laidų kabančių, pats autobusas galės būt manevringesnis (lengva pakeist maršrutą, apvažiuot kliūtį ir t.t.) Kas dėl baterijų, galbūt nereikia labai didlės talpos, jei jas nuolat pakraus sustodami stotelėje. Tokiu atveju galbūt užtektų 10-20km nuvažiuoti skirtų baterijų (= mažesnis svoris = didesnis VT efektyvumas). Man ši idėja labai patinka, niekas iki šiol apie tai nepagalvojo, požiūris buvo, kad reik baterijų visam maršrutui ar dar ilgesniam laikui, bet šitoks sprendimas tikrai idomus ir neturėtų labai pabranginti pačios transporto priemonės (autobuso).
Fobus 2013-05-31 15:35
Aš ir nekalbu apie ilgo nuotolio. Aš juk išvardinau eilę atvejų, kai net mieste šios "revoliucinės technologijos" nepakaktų. Bet tu nusprendei nekreipti dėmesio į tai... Dėl krovimo - leisk paklausti, o kaip tokie dažni pakrovimai veiks baterijas? Juk jų ciklas ribotas... Tesla sukūrė ne geriausią elektromobilį. Jie sukūrė vieną geriausių masiškai gaminimų mašinų apskritai. Nesuprantu žmonių, kurie sako - ai ten elektrinį, mes kalbame apie tikras mašinas. Man Model S yra tikresnė mašina nei tie benzino rijikai. 20% judančių dalių, palyginus su ICE, jokių alyvos keitimo, atnaujinimai per internetą, daug daugiau vietos, neįtikinėtina akceleracija, pigesnis kuras. Savo klasėje JAV Model S pardavė daugiau, nei BMW 7 series ir Mercedes S-class kartu sudėjus.
mch0lic 2013-05-31 15:39
Technologiškai Tesla Model S tikrai solidus apratas, bet jau interieras IMHO
immortallt 2013-05-31 16:08
Fobus BMW ir Mercedes JAV, tas pats kas Viper'iai ir Dodge'ai amerikoniški Lietuvoje - jie reti. Bet taip, model S kaina pasižiūrėjus su kuo lyginama yra gera. Ir man pačiam Tesla labai patinka Šitas lenkia tik svajonė ir nepraktiškas automobilis kartui gyvenime prasivažiuoti bugatti veyron. Dėl krovimo, nesu baterijų specialistas, bet ciklas, tai kartais ne pilnas iškrovimas ir pilnas pakrovimas? Tai yra jei pakrausi tik 5% baterijos, tai nebus tik 5% vieno ciklo? Kitas dalykas, jei baterijos talpa maža, tai ir kaina atitinkamai mažesnė, jas keisi kaip susidėvinčias dalis, kaip dabar keiti alyvą, dirželį, kuro filtrą ir kitas keičiamas dalis. Aišku, ateitis parodys, kaip ten viskas iš tikrųjų yra. Beje, toks autobusas pagal viską gali būti net pigesnis nei VDV autobusai, nes brangiausia dalis - akumuliatorius bus minimalus. Sumažintas stipriai detalių skaičius, svoris, nereikia didelio bako, konstrukcijos išlaikyti kuro bakui ir varikliui bei pan. Tiesa, stotelių įrengimas kainuos kažkiek, bet klausimas, kiek jos gali būti brangios? Nekainuos šimtų tūkstančių.
Fobus 2013-05-31 16:55
Todėl ir lyginu su tos klasės atstovais. O kad kad tik JAV, tai todėl, kad tik ten dar pekiaujama. Kai pasako koks ciklų skaičius, tai taip, bet kai net ir 5% krauni, baterija vistiek degraduoji. Nes yra, apsineša katodas su anodu. Be to, pvz ličio jonų nepilnai kraunant ir iškraunant laiks nuo laiko susiformuoja "atmintis" (nerandant geresnio žodžio) ir sumažėja parametrai. Bent jau aš taip susidaręs vaizdą, jei kas žino daugiau/geriau/tiksliau, pataisykite.
Fobus 2013-05-31 16:59
Išorės dizainas man patinka. Viduj - kaip kas. Pvz planšetas gerai išpildytas. Daug vietos. Girdėjau, kad sėdynos nėra labai patogios/funkcionalios. Daugeliui patinka, o šiaip, šiek tiek atsilieka nuo BMW ar kitų, kurie turėjo dešimtmečius išvystyti.
Hmz 2013-05-31 17:09
Jei įkrovimas remiasi cheminiu procesu - taip, įkrovimų/iškrovimų skaičius ribotas. Bet tokie įrenginiai kaip kondensatoriai arba smagračiai gali būti naudojami velniškai daug kartų.
immortallt 2013-05-31 17:44
Dėl tų ciklų tikras nesu, bet kompanija kaip ABB manau žino ką daro
Fobus 2013-05-31 21:19
O geras, net nežinojau apie smagračius energijai kaupti. Bet ar ekomiška su judančiomis dalimis? O šiaip pats principas kažkodėl man priminė hidroakumuliacines elektrines
immortallt 2013-05-31 21:25
O tai kaip manei, kam laikrodžius prisukti reikėdavo?