Perkate automobilį? Prieš tai perskaitykite apie dešimt Lietuvoje paplitusių sukčiavimo būdų  (3)

Lietuvoje dėvėto automobilio paieškas įprasta lyginti su loterija. Rasti nedaužtą, techniškai tvarkingą transporto priemonę nėra paprasta. 15min.lt pasikalbėjo su dviem neseniai automobilius įsigijusiais žmonėmis. Abu nelaimėliai pirko automobilius, kurie ką tik buvo sėkmingai įveikę techninę apžiūrą. Kad kontrolierių parašas nevertas sudilusio skatiko, paaiškėjo po kelių dienų. Ekspertai pataria, ko saugotis renkantis naudotą transporto priemonę.

15min.lt kalbintas variklių meistras Žydrūnas Janušauskas teigė, jog naudoto automobilio geriau ieškoti ne Lietuvoje, bet užsienyje: „Geriausia važiuoti į Vokietiją arba į Italiją ir pirkti tiesiai iš pirmų rankų. Jeigu atvežtas automobilis perkamas Lietuvoje, tai jį jau vis tiek kažkas remontavo. Tokio automobilio sąmatinė vertė padidinta nuo 20 iki 30 proc. Greičiausiai jis buvo daužtas, jo ridos duomenys pakeisti. Techninė apžiūra nieko neparodys.“

Ž.Janušausko nuomone, jeigu automobilis iš Italijos ir jau yra nuvažiavęs 500 tūkst. kilometrų, didelė tikimybė, kad jo variklis mirs. Italijoje važiuoklė prižiūrima pakankamai gerai, nes ten kalnuotos vietovės ir papildomos priežiūros reikalaujama praeinant techninę apžiūrą.

„Tuo tarpu automobilį nusprendęs keisti vokietis paskutinius 2–3 metus nekeičia tepalų, nevažiuoja į automobilių servisus, pavažinėja likusį laiką ir parduoda. Patys įsivaizduokite, kas ten darosi. Į variklį pilami priedai tepalui pagerinti ir variklio garsui paslėpti“, – pasakojo meistras.

Visų trūkumų pastebėti neįmanoma


Pasak Ž.Janušausko, geras meistras gali atpažinti daugumą automobilio trūkumų. Ar automobilis daužtas, jis pasakys iš karto. Meistro paslauga renkantis automobilį kainuoja nuo 100 iki 150 Lt.

Jis teigė, jog pirkti automobilį geriau su aiškiu defektu, kurį būtų galima pašalinti: „Tada žinosi, kokias detales sudėjai. Sau visada perki brangias detales, o pardavimui šalinant variklio gedimą dedama pigiausia tarpinė, nešlifuojamos detalės, nekeičiami žiedai. Toks automobilis dar šiek tiek važiuos, o po 10–20 tūkst. kilometrų pradeda lįsti visi galai.“

Meistras perspėjo, jog vizualiai galima padaryti taip, kad daužto automobilio dalys niekuo nesiskirtų nuo gamyklinių, tačiau metalas turi atmintį. Ištampius kėbulą po trejų metų virinimo taškai ima trūkinėti, nes juos nuolat veikia tempimo jėgos. Tai itin aktualu tiems automobiliams, kurių kėbulas stambus – BMW, „Porsche“ ir panašiems.

„Apie iš kelių automobilių surinktą ir suvirintą vieną aš jau nekalbu. Paprastas kėbulo ištiesinimas automobilio saugumą sumažina 10–20 proc. O šiaip, saugumas labiausiai priklauso nuo to, kokiu greičiu ir kur atsitrenkei. Tai pagrindas“, – sakė Ž.Janušauskas.

Sportinių automobilių kapinynas


Pašnekovas siūlė vengti į Lietuvą atgabenamų daužtų sportinių automobilių: „Sportiniai automobiliai gerai laiko kainą, tačiau sudaužius jie yra nelyginami. Kaina krenta, nes po didesnės avarijos taisyto automobilio saugumas mažėja kartais. Sportinio automobilio kėbulas padarytas vienai avarijai. Po to jį gerai ištiesinti beveik neįmanoma. Po avarijos sportinio automobilio vertė gali kristi trečdaliu ar net per pusę, o Lietuvoje jis parduodamas už 100 proc. savo vertės, nors jau yra daužtas.“

Meistro nuomone, reiktų labai atsargiai rintis ir automobilius su dyzeliniu varikliu. Juos renkasi tie žmonės, kurie daug važinėja. Senesnio automobilio kėbulas bus išbelstas, važiuoklė bus ant ribos.

Saugiausia rinktis ne itin galingą miesto automobilį. Jie nėra brangūs, todėl juo veža ir nedaužtus. Jie gali turėti variklio defektų, tačiau juos pašalinus važinėti galima dar ilgai ir saugiai.

Dešimt dalykų, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį perkant automobilį


1. Žvelgiant į seno automobilio spidometro parodymus reikia objektyviai įvertinti, ar jo rida nebuvo persukta.

2. Didelė dalis Lietuvoje parduodamų automobilių yra daužti, tačiau nemažai pardavėjų apie tai skelbimuose neužsimena.

3. Vertinant automobilį reikia atkreipti dėmesį į jo stabdžių sistemą. Dažnai ji būna tiesiog restauruota pigiausiomis priemonėmis. Kad nereiktų pirkti naujų stabdžių diskų, jie tekinami, dar labiau suploninami, kad būtų galima pavažinėti papildomą mėnesį. Stabdžių cilindriukai ne keičiami naujais, o tiesiog sutepami.

4. Didele problema gali tapti paslėpti kėbulo defektai. Dažnai taupant laiką siūlės virinamos tik kas kelintą tašką. Praėjus keleriems metams siūlės tiesiog trūksta.

5. Į variklį pilamas priedas, kad jis nebarškėtų.

6. Viena iš geriausiai jaučiamų automobilių dalių – važiuoklė. Ž.Janušausko teigimu, čia irgi bandoma gudrauti. Sailenblokai gali būti prikišti gumų. Šarnyrai padaužomi plaktuku iš apačios. Taip jie kokią savaitę būna standūs ir nebarška.

7. Brangiai kainuoja automobilio salono atnaujinimas. Jei automobilis atvažiuoja iš Italijos ar kitos pietinės šalies, kur nuolat veikia kondicionieriai, tai kondensacinė drėgmė prasisunkia visur. Kuriam laikui salonas suklijuojamas, bet vėliau viskas atšoka. Senesnio automobilio salono atnaujinimas gali kainuoti iki 4 tūkst. litų.

8. Pasak Ž.Janušausko, blogiausia yra nusipirkti mašiną skenduolę. Jos sugadintas ir salonas, ir elektros instaliacija. Gedimai pradeda lįsti vieni po kito. Penkerius metus remontuoji ir pamatai, kad už automobilį sumoki du kartus. Skendusios mašinos gal tik kėbulas gali būti geras.

9. Prieš mokant pinigus patartina įsitikinti, kad sutarta dėl antro raktelių komplekto, pridedamos serviso knygos, papildomos įrangos. Dažnai nutinka, kad iš parduodamo automobilio išimama audioįranga.

10. Nuolaida turi būti visada. Kalbintas meistras teigė, jog nusipirkus važinėtą automobilį į jį vis tiek teks investuoti, kad ir profilaktiniams darbams atlikti. Tai būtina numatyti iš anksto ir įvertinti ne tik automobilio kainą, bet ir susijusias išlaidas.

Aut. teisės: 15min.lt

(9)
(0)
(2)

Komentarai (3)