„Audi“ atstovas: vandeniliu varomas automobilis labiau teršia aplinką nei dyzelinis  (5)

Vandeniliu varomi automobiliai į komercinę gamybą gali būti paleisti ne anksčiau nei 2020-2025 metais, nes kol kas nėra išbaigta jų technologija ir nėra atsakyta į klausimą, kiek žalias ir aplinkai nekenksmingas yra šis transportas. Tokias mintis išsakė Žaliojoje savaitėje Briuselyje viešėjęs automobilių koncerno „Audi“ atstovas Reinhardas Ottenas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nuo rugsėjo – naujas standartas

„Šiuo metu niekas nežino, kas bus atsakingas už vandenilio kuro užpylimo stotelių tinklą, todėl turime pirmiausia sukurti infrastruktūrą – galbūt tai darys tam tikros institucijos, kurios pačios pirmos imsis į tai investuoti ir gaus subsidijas. Ilgalaikėje perspektyvoje turės būti sukurtas tam tikras verslo modelis“, - diskusijos metu ketvirtadienį sakė R. Ottenas.

Jo teigimu, kol kas iššūkiu lieka ir klausimas, kiek toks transportas ekologiškas: „Kalbant apie automobilių gamybą, dar neatsakėme sau į klausimą, ar vandeniliu varomas automobilis tikrai gali būti alternatyva dyzelinui ir kitoms kuro rūšims, jeigu jau kalbame apie tvarumą. Dar negalime pasakyti, kad tai tikrai ekologiškas transporto būdas.

Turime daug dirbti, kad galėtume suderinti gamybos kaštus ir poveikį aplinkai. Kol kas su dabartinėmis technologijomis vandeniliu varomas automobilis pasižymi prastesnėmis ekologinėmis savybėmis nei dyzelininis automobilis, taigi laukia dar tolimas kelias“, - aiškino „Audi“ atstovas.

Savo ruožtu Europos Komisija (EK) praneša, kad nuo 2014-ųjų rugsėjo automobilių rinkoje įsigalios naujas „Euro6” emisijų standartas, kurį privalės atitikti visi nauji į rinką išleidžiami automobiliai.

„Vandenilio kuras nėra skirtas tik transportui, jis gali būti pritaikomos ir energetikos sektoriuje. Ilgalaikės perspektyvos tikslas - turėti žaliąją energiją, kuriai būtų galima panaudoti atsinaujinančius kuro šaltinius – pavyzdžiui, atliekas“, - kalbėjo R. Ottenas.

Ieško kelio vandenilio ekonomikai

„Goteborg Energy“ atstovas Larsas Holmquistas spaudos konferencijos metu atkreipė dėmesį, kad šiuo metu pasaulyje jau yra išnaudota apie 90 proc. iškastinio kuro resursų. Taigi, reikia rasti būdų, kaip atverti duris vandenilio ekonomikai.

Europos Komisija remia alternatyvių kuro šaltinių gamybą dėl trijų priežasčių – dėl išteklių saugumo, dėl technologijų vystymosi ir dėl aplinkosaugos.

„Kalbant apie vandeniliu varomus automobilius, galima pritaikyti vištos ir kiaušinio teoriją. Reikia automobilių, kurie būtų varomi tokiu kuru, reikia žmonių, kurie juos pirktų ir reikia kuro papildymo stotelių, kurios reikiamus degalus tiektų. Jeigu kurio nors vieno iš elementų trūksta, sistema neveikia“, - sakė EK narys, atstovaujantis Oro ir Pramonės emisijų komitetui, Janas Cortvriendas.

Kas šiuo metu yra daroma? Tarpvalstybiniu lygmeniu yra pristatyta EK direktyva, kad šalys ES narės turėtų sudaryti bent minimalias sąlygas vandenilio degalų infrastruktūrai sukurti, kad atsirastų tokio tipo vandenilio degalinės.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Grynas.lt
Grynas.lt
Autoriai: Rūta Levickaitė
(43)
(11)
(32)

Komentarai (5)