Google: ateityje nuosavi automobiliai bus nereikalingi

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

FtBall 2014-07-11 14:32
Kai nebeliktų didžiausio stabdžio, pačio vairuotojų, tai pralaidumas turėtų gerokai padidėt. Visi vienu metu pradeda važiuot, visi vienu metu sustoja.
Creatium 2014-07-11 14:43
Taip, išties pralaidumo klausimas išsispręsti tikrai turėtų. Bet tik tada, kai visi automobiliai bus nepilotuojami. Iki tol nebus galima atsisakyti tokių dalykų, kaip šviesoforinės sankryžos ar minimalus atstumas (net ir maksimalus leistinas greitis). Jeigu yra puikiai išvystyta viešojo transporto sistema (čia be jokios abejonės tame tarpe ir taksi bei auto nuoma), tai poreikio turėti automobilį visiškai nėra, nes toks dalykas nėra nei pigesnis, nei galų gale praktiškesnis (pvz. privatumo ar laisvės prasme).
kestutisz 2014-07-11 16:16
Kaip įprastas taksi nėra nuosavo auto alternatyva, taip nebus ir automatizuotas. Automatizuotas net pigesnis bus vargiai. Taip, nulėkus lėktuvu kažkur ar prikvasinus tai labai geras dalykas, bet po savo apylinkes savas transportas yra savas. Na, gal nebent kai visi gyvensime viešbučiuose bei važinėsime tik oranžiniais dviračiais :)
1337 2014-07-11 16:33
Ateityje virtuvės nebus reikalingos, nes visi valgys valgyklose. Kažkur kažkada panašius futuristinius nusvaigimus jau esu girdėjęs O jei rimčiau, tai nelabai suprantu tos hipsterių varomos propagandos, kad asmeninis automobilis yra blogis. Remiantis ta pačia logika galima įrodyti, kad smartfonas yra blogis ir visiems turi užtekti nokia 1100, kad asmeninė žmona yra blogis, nes viešnamio mergaitės tą patį darbą atliks be galvos skausmo, kad poilsis pas palangos bobutę yra tas pats kas poilsis kanaruose, nes tiek jūra, tiek smėlis yra ir ten ir ten
Wolfy 2014-07-11 16:58
Nesamonė, kaip buvo nuosavi automobiliai taip ir bus. Tai gal ir savo būsto nereikia, galima ir lauke gyventi palapinėje.
TAURAS 2014-07-11 17:38
O ka tada zmones darys? Nuobodus gyvenimas nusimato, ateities kartoms.. geriau tokiam pasauly, net negyvenciau..
sabotan 2014-07-11 17:53
Na nuvaziuok i anglija ten dauguma neruosia valgyti viska bene gatava nusiperka . O , kas nevertina maisto ksip malonumo ir ner poreikio kazka daryti tas bene i virtuve neeina pazystu viena zmogu kuris turi virtuve bet joje naudoja tik saldytuva mikrobange ir arbatinuka
Shinigami 2014-07-11 18:26
Ta pati sakė apie mikriukus Vilniuje. O kas dabar? Zuokas pasakė, kad jokiu mikriuku, ir nebėra mikriuku. Kažkas pasakis, kad nebebus nuosavu mašinu, tai ir nebebus jų. O tai padaryti yra daug priemonių. Sudėti kuro akcizus po 10 lt, Mašinos mokestis po 5000 lt metams, draudimo mokesčius sukelti. Ir dauguma lieka tik su dviračiu.
HiTech 2014-07-11 21:19
Turbūt prieš porą šimtmečių tokie kaip jūs, iki muštynių ginčijosi, kad arklio joks važiuojantis ir rūkstantis vežimas nepakeis niekada. Kaip matom istorija linkusi kartotis
dariusss 2014-07-11 23:45
manau didele kliutis sitai idejai bus del svaros palaikimo. Kiek zmoniu isede i sita trasporto priemone ir sumanius pavalgyti, surinks, susiuurbliuos kokius trupinius? arba dar geresne situacija, atvaziuoja masina ir randate privemta salona? jau dabar nemalonu kartais atsisesti ant autobusu sediniu ar taksi.. nori nenori, bet dauguma zmoniu tikrai dideli nevalos yra
Kadras 2014-07-11 23:47
Tas pats ir pas mane per visus metus gal ir sunaudoju 3-4kubus dujų. Geriau valgau valgykloje ir vakarienei iš ten nusiperku. Tai pat turiu mašina, bet į darbą važiuoju autobusų, o mašina naudoju jei reikia į parduotuvę nuvažiuot ar toliau pavažiuoti, todėl mielai ta daiktą iskeisciau į gerą alternatyva
immortallt 2014-07-11 23:49
Jei smegenėlės mažos ir nesugebat suvokti tokios sistemos privalumų, nu tai tikrai durni esat. Kaip gali būti pigu? Paprasta. Imi naują automobilį, vidutinė kaina tarkim 80,000 litų. Nusidevėja visiškai tarkim per 20 metų. Taigi amortizacija vien 4,000 per metus. Tu mašiną naudoji maždaug valandą per dieną. Kiti kaštai lygiai tokie patys, kaip ir asmeniniam automobiliui, tik kurą (kad ir koks jis būtų) naudotų daug efektyviau, nes stabdymo poreikio nelieka, be reikalo negazuoja ir pan. Dar draudimo poreikio beveik nelieka. Automobiliai būtų nuolat puikios techninės būklės, nes geros techninės būklės automobiliai ilgiau tarnauja. Autopilotas mašiną naudos ~60%, didmiesčiuose gal net 80% per parą. Negana to, jei nelieka žmonių vairuojamų, nebelieka kamščių, avarijų, niekas nežūsta kelyje, nereikia draudimo, parkavimo aikštelių poreikis lieka minimalus, važiavimo greitis mieste gali būti kad ir 100 atitinkamose vietose ir net šviesaforų realiai nereikia. Reikia važiuoti už miesto? Imi tą patį automobilį ir varai kur tik nori. Sugedo? Atvažiuoja kitas. Švara? Video kamera vis tiek bus. Paliks netvarką, išrašys sąskaitą į kredinę už išvalymą ir automobilis pats nuvažiuos į valyklą/plovyklą.
kestutisz 2014-07-11 23:56
Aš irgi mielai automobilį iškeisčiau į geras altenratyvas - tolimesnėm kelionėm portatyvinį teleportacijos įrenginį, o neskubiem pasižvalgymam po aplinką bent jau autožyrą - pastarajį aišku valdomą kompiuterio, bo pats nemoku valdyti skrendančio daikto. Ir žinoma už suvokiamą kainą :) Tik tiek, kad kol to nėra tenka naudotis praeito tūkstantmečio technologijomis, ir aišku kuo patogesnėmis jų versijomis.
ZmogZ 2014-07-12 00:46
Ot didžiasmegenis, kiekvienas gali pasaką pasekt, reikia sugebėti realizuoti. Taksi/citybee brangiau nei nuosavas (aš asmeniškai naujų automobilių po 80k neperku, o 20 metų tvarkingai važinėjant - ne riba), kai bus geresnė alternatyva, tada ir naudosis žmonės.
algiuz 2014-07-12 08:12
Naivu tikėtis, kad nebus avarijų. Elektronika genda, kad ir kaip ji gerai būtų prižiūrėta. Užeis kas kompiuteriui ir babah. Plius visada lieka žmogiškos klaidos galimybė, šiuo atveju prižiūrinčio personalo. Kas dėl pačios idėjos, tai čia labiau utopija nei tikrai įgyvendinama idėja. Tiek transporto pačio tinklo sukurimas kainuos milijardus (aišku čia ne stabdantis veiksnys), bet manau labiau nei visą kitą tam priešinsis patys žmonės. Plius ką tokios sistemos veiktų Lietuvos oro sąlyguose, kai per naktį iškristų sniego kalnas ir keliai taptu nepravažiuojami ar slidus? Ar ir to bus kompiuteriai išmokyti, ką daryti kaip užstringi pusny?
immortallt 2014-07-12 11:50
algiuz, kompas jau dabar gali vairuoti geriau nei statistinis vairuotojas. Dar reikia tobulinti algoritmus, kad pilnavertiškai eisme galėtų dalyvauti, bet kompas mato daugiau, anksčiau ir reagavimo laikas trumpesnis. Jis gali tiksliai apskaičiuoti kiek prasisuko ratas. Jei visas eismas būtų autopiloto valdomas, tai žino, kur ir kas bus. Kas dėl gedimų, visada galima daryti antrinius protokolus, sistemas, kurių gedimas visų kartu būtų mažiau tikėtinas nei žūti aviakatastrofoje.
bahuriux 2014-07-12 12:09
Kad ir kaip absurdiskai beskambetu, bet tai daroma del patogumo. Dar pamirstat, kad dalis zmonjiu gyvena priemiesciuose ir kaimuose, tai kiek jiems kainuotu tos "bepilociu taksi" paslaugos? |Tikrai ateity toliau nuo miestu gyvenantys zmones, labiau nores elektromobilio, nei tokiu taksi. Nors ne i tema, bet jau dabar galit ieskotis namu preimiesciuose, arba garazu mieste, kuo arciau namu su galingais elektros ivadais, nes krovimo stotelese nebus pigiau, nes bus pritaikytas akcizas ir mokestis uz kelius. Na betkokiu atveju tai turbut neisvengiama, bet zmones tokie padarai, kad vistiek nores nuosavo auto, tegu ir bepilocio. Gel patikimumo, pvz aviacijjoj ir kosmonautikoj visos elektronines sistemos ir dalis mechaniniu yra dubliuotos, tas sauguma padidina beveik iki 100%, tai gales tapati padaryti ir su tais automobiliais. Dar ne i tema Lietuvoj yra bent 10% zmoniu kuriem nebuvo galima isduoti vairuotoju teisiu del psihikos problemu.
007 2014-07-12 12:59
Kad nebus, greičiausiai yra neįmanoma, bet, turbūt užtektų, kad rizika būtų bent tokia kaip lėktuvu skrendant ir aš mielai sutikčiau su tokios utopijos įgyvendinimu. Manau tokios idėjos įgyvendinimas yra sudėtingas ne dėl techninių kliūčių, o būtent dėl žmonių, kurie nenorės, nepasitikės, nežinos ir tam priešinsis. Kaip tamsta, turi įtarimą dėl prastų kelio sąlygų. Manau, tai nėra kliūtis. Svarbiausia, kad būtų arba vien autopiločiai automobiliai arba atvirkščiai. Jeigu keliuose jie maišysis tarpusavy, bus begalė nesusipratimų ir aišku, autopiločių nenaudai. O, kad tokią sistemą diegti miestuose (nors ir nedideliam miestely), pabandymui, reikia gyventojų paramos, kurią gauti turbūt beveik neįmanoma, o kitaip neįrodysi kokie yra privalumai. Nors, vis dėlto, kalba eina apie dabartį. Neabejoju, kad ateity tokių automobilių kokie yra šiandien nebeliks. O kokia bus alternatyva, jau nuo technologijų priklausys, o ne nuo kiekvieno individo pritempinėjimų prie žinių ir logikos.
immortallt 2014-07-12 14:21
autopilotai laisvai gali dalyvauti eisme, tik negali pilnai išnaudoti savo privalumų, nes kiti nepgrognozuojami ir neracionalūs. Užmiestyje gyvenant iš vakaro nurodysi, kada norėsi išvykti iš namų ir tavęs jau lauks prie durų, kai išeisi. Miestuose (aktualiau ypač užsienio didmiesčiuose, na dar Vilniuje), nuvežva tave į patį centrą, kur parkingas 6lt/h ir tave palieka. Arba Londone, kur berods 20 litų per valandą? Autopilotai greičiausiai bus daromi ant elektros ir patys pasikraus, kai tik reikės. O šiaip gyvenime pernelyg prisirišama prie daiktų. Pvz., kai nori pakabinti paveikslą, tau reikia gražto, ar skylės sienoje? Kam tau pirkti grąžtą pvz už 300 litų, kai galėtum nusipirkti kažkiu būdu skylę sienoje už litą? Taip ir su automobiliu, tau reikia transportavimo paslaugos, tai kam tau automobilis, kai gali gauti tokią pačią transportavimo paslaugą, tik nereikia pačiam vairuoti, didesnis saugumas, nėra problemų su parkavimu, remontu ir kitų automobilio priežiūros niuansų, draudimo ir t.t.
Evalda5 2014-07-13 01:15
Žmonės, apie kokias čia utopijas kalbat, kas man gali pakeisti automobilį nuosavą į kokią nors dvivietę baidyklę, kuri jokiu būdu negalės patenkinti mano neprognozuojamų poreikių? Aš kiekvieną dieną apturiu po 2 - 3 "neplanines" keliones, tai kaip man išsiversti be nuosavo automobilio? Toliau, būna, kad sėdu, ir į dieną nuvažiuoju 800 - 1000 kilometrų, ir joks el. mobilis kolkas tiek nuvažiuoti nepensijiniu režimu, su įjungta muzika ir oro kondicionierium (važinėju su juo nuolat) nepajėgus. Dėl vietų skaičiaus. Važinėjam dažniausiai su žmona, dažnai su šuniuku, neretai paimam pavežėti kur nors draugus, pažįstamus, ar kolegas. Taip sakant, ir taupom, ir ekologinam. O dabar apie gražiausią dalyką. Iš kur man žinoti, kad tas viešo / bendro naudojimo mobilis neatvažiuos, liaudiškai tariant, "apšiktas"? Prirūkytas, priterliotas, apšnerkštas, netvarkingas... Kas sukontoliuos, kad jis būtų nuolat visiškai techniškai tvarkingas? Kaip kažkas minėjo, technika genda... Juokinga utopjia. Iš kur gauti vaikišką kėdutę į automobilį? Kas užtikrins, kad tas kibiriukas saugus? Kas, jei mane toj skardinėj kur "fūra" nepamačius užspaus? Kas atsakys, jei tokioj "bendroj" mašinoj kas nors bus sužalotas nelaimės atveju? Kas norės sėsti į automobilį po manęs? Šuo šeriasi, seilėjasi... Čia analogiška utopija, kaip kad kažkas minėjo - kai visi valgys valgyklose...