Istorija apie visų laikų brangiausią automobilį  (2)

Bene kiekvienas automobilių gamintojas išleidžia vienetinį modelį, skirtą paminėti tam tikrą jubiliejų ar svarbią datą. Tų modelių kainos dažniausiai šauna į dangų ir pasiekia net keliasdešimt milijonų litų, tačiau nė vienas jų nepasiekia visų laikų brangiausio automobilio – Bugatti Type 57SC Atlantic.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Originalusis Type 57 buvo gaminamas 1934-1940 metais. Pro gamyklos vartus išriedėjo 710 vienetų. Dizaino autorius - Bugatti įkūrėjo Etorės Bugatti sūnus Žanas. Type 57 buvo jo nauja dizaino vizija. Ją sustiprino 1935 metais Paryžiuje gamintojo pristatytas Aerolithe koncepcinis modelis, pagamintas iš specialaus magnio lydinio - elektrono. Dėl jo ypatingų savybių kėbulo dalys buvo smarkiai išlenktos. Tai sukūrė ypatingą automobilio įvaizdį. Galbūt net dvasią. Deja, šis modelis nenustebino žiūrovų. Jis buvo tiek pažengęs į ateitį, kad jo tiesiog nesuprato. Šis faktas nuliūdino E. Bugatti. Koncepcinis modelis greitai išnyko, jo likimas nežinomas. Galbūt jis stovi paslėptas garaže, o gal jau tada buvo supjaustytas ir išvežtas į metalo laužą. Vis dėlto po nesėkmės Bugatti išleido tris Type 57SC Atlantic modelius, kurie išvaizda nedaug skyrėsi nuo dingusio Aerolithe. Naujojo modelio kėbulas buvo pagamintas iš aliuminio, bet išlenkimai palikti, kad nebūtų sunaikinta dizaino linija. Po ilgu variklio dangčiu pulsavo 3,2 litro linijinis 8 cilindrų variklis. Galia siekė 170 AG. Atlantic galėjo viršyti net 190 km/h greitį. 1936 metais automobiliui tai buvo šviesos greitis. Iš trijų automobilių išliko tik du. Nors fiziškai egzistuoja visi trys, tačiau 1937 metais pagamintas modelis prabėgus 18 metų nuo savo gyvenimo pradžios patyrė avariją, įsirėždamas į važiuojantį traukinį. 1976 metais jis buvo restauruotas, tačiau dėl įvairių modifikacijų ir kitokių pakabos, kėbulo ir salono pakeitimų jis nebelaikomas visaverčiu modeliu.

Geriausiai žinomas 1938 metų modelis. Jis dabar priklauso mados dizaineriui Ralphui Laurenui. Jis savo Atlantic įsigijo 1988 metais ir iškart atidavė restauruotojui. Po dvejų metų visiškai rekonstruotas automobilis laimėjo Pebble beach klasikinių automobilių konkursą. Jis buvo pripažintas geriausiu tais metais demonstruotu modeliu. Kaip ir daugelis R. Laureno kolekcijos automobilių, Type 57SC Atlantic yra juodos spalvos. Jį visas automobilių pasaulis gerai žino, nes jo savininkas nėra šykštus ir kasmet su savo Atlantic išvažiuoja iš garažo, kad žmonės galėtų juo grožėtis.

Pats pirmasis Atlantic modelis buvo pagamintas 1936 metais. Gali būti, kad jis turi kelias Aerolithe koncepcinio modelio detales. 1971 metais aukcione šis modelis buvo parduotas už 59 tūkst. dolerių. Tuo metu tai buvo rekordinė suma, paklota už automobilį. Nupirktas šis modelis taip pat pateko pas restauruotoją.

2010 metais iš privataus fondo šį automobilį įsigijo Kalifornijos Mulin automobilių muziejus. Privataus sandorio tiksli kaina nėra atskleidžiama. Manoma, kad ji galėjo svyruoti tarp 75-100 mln. litų. Visi automobilių ekspertai sutinka, kad šis modelis – brangiausias kada nors parduotas automobilis. Tik niekas nesako, kad šio rekordo neįmanoma sumušti.

Tai daugiau negu automobilis. Tai dizaino etalonas, inžinerinis stebuklas, prieškarinės visuomenės simbolis. Kartais šis automobilis vadinamas pirmuoju superautomobiliu. Ir jis vertas kiekvieno už jį išleisto cento.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Pranciškus Vaišvila
(35)
(2)
(33)

Komentarai (2)