XXI a. riedantis monumentas: 500 "arklių" po kojomis ir 680 km/val. "ant popieriaus"  (0)

Nepastebėti jo – tiesiog neįmanoma. Nors Detroito Tarptautinėje automobilių parodoje jis debiutavo prieš 12 metų. Koncernas "Chrysler" jį ten pristatė kaip motociklą. Nors diskusijos, kas gi tai – motociklas ar automobilis – tebeverda iki šiol. 8,3 litro darbinio tūrio variklis su 10 cilindrų ir 500 "arklių". Tai – "Dodge Tomahawk".

Tai – vienas įspūdingiausių plieno žirgų pasaulio prototipų, kurių krūtinėse plaka širdys, transplantuotos iš automobilių pasaulio monstrų organizmų. Apie naujausią tokį su V12 "Lamborghini" varikliu, rašėme prieš keletą dienų. Šiuo atveju, "Dodge Tomahawk" ratus suka legendinio "Dodge Viper" motoras V10SRT10 . Taip, ratus, o ne ratą. Nes "tomahaukas" turi keturis ratus – du gale ir du priekyje. Jie sumontuoti poromis, šalia vienas kito.

"Dodge Tomahawk" – serijinės gamybos taip ir nesulaukęs koncepcinis motociklas. Nors "Chrysler" padalinys "Dodge" gyrėsi sunkiai suvokiamų 680 km/val. greičiu, sausumos greičio rekordų specialistai tai pavadino svaičiojimais. Be kita ko, "Tomahawk" niekad nėra įsibėgėjęs greičiau nei iki 160 km/val.

"Art Deco" stiliaus dizainą išskirtiniam motociklui kūrė koncerno "Chrysler" dizaineris Markas Waltersas. Nors serijinė šių monstrų gamyba niekada nebuvo pradėti, Neimano Marcuso kataloge buvo galima rasti parduodamų vienetinių "Tomahawk" egzempliorių. Pigiausias jų kainavo 555 tūkst. JAV dolerių. Manoma, kad buvo parduota ne daugiau kaip 9 tokie motociklai. O bendrovė "Dodge" pareiškė, kad šie motociklai – "riedantys monumentai". Jie sukurti ne kasdieniam važinėjimuisi gatvėmis. Grįžtant prie maksimalaus greičio istorijos, verta prisiminti, kad "Dodge" galiausiai fantastiškus 680 km/val. skaičius sumažino iki ne tokių nepadorių 480 km/val. Tiesa, atstovas spaudai taip ir neatskleidė, kaip buvo atliktas motociklo maksimalaus greičio vertinimas. Vienas "Chrysler Group" vadovų Wolfgangas Bernhardas 2003 m. yra pasakęs, kad niekas šiuo motociklu nėra važiavęs greičiau nei 160 km/val.

Tokiai nuostatai pritarė ir nemaža dalis sausumos greičio rekordų specialistų. Rekordinį greitį pasiekusio motociklo savininkas Dave'as Camposas pareiškė, kad maksimalus gamintojų nurodomas greitis gali ir įmanomas teoriškai (atsižvelgiant į variklio galią ir sukimo momentą), tačiau praktiškai motociklas vargu ar pasiektų 320 km/val. greitį – mat tokiu atveju jo vairuotoją aerodinaminės jėgos tiesiog nublokštų nuo motociklo. Ne mažiau problemų keltų ir keturių motociklo ratų suvaldymas. "Teoriškai "Tomahaukas" 100 km/val. greitį galėtų pasiekti per 2,5 s, o vėliau viršyti ir 480 km/val. greitį, - rašė "New York Times". – Tačiau kas ryžtųsi tokiai beprotystei – sunku įsivaizduoti." Norinčiųjų tai padaryti neatsirado ir iki šiol. Nors važinėjančių šia "riedančiu monumentu" tikrai buvo.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(24)
(1)
(23)

Komentarai (0)